16

341 16 0
                                    

Aku mengelamun di birai katil..adakah benar ibu Firash dan bapaku dulu ada kenangan?tapi apa kena mengena dengan aku dan firash?..diorang dah tua dah pon..dah lama lupakan jelah..perlu kah halang kami??ughh!!

"Lifa sayang!turun makan!" Jerit mama..aku pun mengunci bilikku..tak mahu makan and tak mahu turun!aku tekad!

"Sayang..kenapa ni?kenapa kunci pintu ni.?" Tanya mama dan mengetuk pintu bilikku.."Lifa tak nak makan selagi mama dan papa tak settle masalah dengan mummy and daddy Firash!"Kata ku kuat lah jugak..suara mama pun hilang..

Aku pun baring diatas katil dan memandang kearah siling bilikku..fikiran ku kosong..tidak tahu macam mana nak buat masalah tu settle semua..lagu Taylor berbunyi..aku mencapai handphone ku dan menjawab panggilan..

"Hello?" Kataku..

"Hello..dah makan belum?dah mandi dah?dah nak tidur dah ke?" Tanya Firash...aku tersenyum..

"Makan belum..mandi dah..tidur??not yet.." Kata ku..

"Ohh..nak keluar makan tak??" Tanyanya..aku cepat cepat duduk dan mengerling arah jam..masih awal..

"Okay!ambik saya boleh?malas nak drive lah.." Kata ku merayu

"Okay..nanti saya ambik awak dalam 15 minit macam tu...yep?" Katanya lagi..aku mematikan panggilan dan mengikat rambutku..pakaian ku simple sahaja..pakai T dan Skirt Labuh..

Aku menuruni Tangga dan melihat ke ruang tamu..mama papa tengah tengok Tv..aku pun just jalan ke pintu depan..

"Nak pergi mana?" Tanya papa .. Matanya masih di kaca Tv..

"Nak makan" kataku simple..

"Dengan siapa?" Tanya papa lagi..

"Firash" jawab ku..

"Nanti cakap dekat Firash papa nak jumpa daddy and mummy dia.." Jelas papa panjang lebar..

Aku pun tersenyum gembira!"Okay!!Sayang papa!!" Kata ku..

"Eh mama??" Tanya mama pula..

"Sayang mama!bye!!" Kata ku dan keluar dari rumah..

'Syukur ya Allah!' Bisik hatiku gembira..

-Bersambung

Sorry late..:) so here!enjoy kay?:)

projekku mencari lelaki kayaWhere stories live. Discover now