Van itt minden, tigris, démoni szörnyike, havaseső és amit csak akartok. Ez itt a Bungou stray dogs, aliasz a Japánt megváltó különleges nyomozók:
Történet:
Atsushi egy árva fiú, akit kidobtak az árvaházból. Épp egy folyó partján haldokol az éhségtől, amikor elhatározza, kirabolja a legelső embert, aki arra jár. Terve azonban füstbe megy, amikor egy testet pillant meg a vízben sodródni. Előszőr nem akar neki segíteni, de végül mégis megmenti a fuldokló fickót. Az idegen azonban nem értékeli tulzottan a tettét. Dazai ugyanis öngyilkos akar lenni. Ekkor érkezik a helyszinre Kunidika, Dazai munkatársa. Elárulják a fiúnak, hogy a Fegyveres Nyomozóiroda tagjai. Természetfeletti képességekkel rendelkeznek, és olyan ügyeket oldanak meg, amelyek túl veszélyesek lennének a rendőrség számára. Egy veszélyes tigrisre vadásznak, aki furcsamód, épp Atsushival egyidejüleg tűnt fel a környéken. A fiú állítása szerint a tigris őt üldözi, ezért az iroda segít neki. Ám amikor kiderül, ki is valójában ez a tigrisember, Atsushi élete véglegesen összefonódik a Fegyveres nyomozóiróda tagjaival...
Szereplők:
Atsushi Nakajima: A mű elején elég esetlen és sokszor esik pofára. Múltjával hamar megismerkedhetünk, ami aztán végigkísér minket mind a két évadon át. Fontos neki a család és mindenkit meg akar menteni. Jelentős karakterváltozáson megy keresztül. Rettentő önfeláldozó.
Osamu Dazai: A nézők 90%-ak - köztük nekem is - a kedvence már az első mondata után. Vicces, már-már morbid öngyilkoshajlamával Dazai az egyik legbogarasabb fickó az animéből. Rejtélyes a múltja, amit senki se ismer. Az anime végére én teljesen másképp tekintettem rá, nem feltétlenül jó értelemben.
Ryuunosuke Akutagawa: Ügyeletes rosszfiunk, akit egyszerre szeretek is, meg nem is. Hamar kiderül, hogy ő és a főhősünk nem lesznek puszipajtások. Hirtelen haragú és kicsit agresszív, ugyanakkor tiszteletet parancsoló is. Olyan, mintha ő maga lenne a sötétség. Tökéletes ellentéte Atsushinak.
Vélemény:
Irodalmi mester kóbor kutyák. Egyrészt ezzel a mondattal jellemezhetnénk az animét, másrészt, mert ezt jelenti a cím. Mondtam már, mennyire fájnak ezek a címek? Mert aki kicsit jártasabb a japán művészeti világban, annak ismerősek lehetnek ezek a nevek.
Atsushi Nakajima - Szerző
Osamu Dazai - Prózaíró (Csak úgy megemlítem, az eredeti Dazai öngyilkosságban halt meg 1948-ban.)
Akutagava Rjúnoszuke - Író (Történetei az emberi természet sötét oldalát térképezik fel - nem véletlenül ő lett a sötétebb karakter.)
Kunikida Doppo - Költő
És itt még sorolhatnám a neveket, mert van egy pár (és most csak az első évadra gondoltam, a másodikról ne is beszélünk még). Igazából, ha beírod Atsushi nevét, rögtön kiadja a többieket is.
A történet kellően vicces, mégis egész komoly. Bár azt nem értem, Atsushi hogy nem kapott gerincferdülést attól a sok pucsítástól?
Pontozás:10/9 (a második évad szerintem jobb lett)
Kedvenc szereplő: Dazai, Rampo
Nézd meg:
- Ha szereted a nyomozókat
- Ha valami rejtélyesre vágysz
- Ha tetszett az ajánló
Dal: Melanie Martinez - Mad Hatter
Ui.: Bocsi, hogy csak most írtam meg az ajánlót, de az elején nem volt időm új projektekhez, aztán meg már inkább megvártam a második évad végét (három hetet vártam az utolsó rész lefordítására). A napokban kint lesz az is, meg a K és annak a második évada is. Meg ezeken kívül még vagy tíz anime és pár manga (végre azokat is hozok) fog kikerülni, hétvégenként egy-kettő.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Anime Ajánlók
Документальная прозаEzt az irkálmányt azért hoztam létre, hogy - mily' meglepő - az animekről is szó essen a wattpadon. Leírom majd a tartalmukat és a szereplőket, plussz a saját véleményemet és ajánlásaimat is. Mindenféle animeről fogok írni, olyanokról is, amiket t...