Hoofdstuk 1 de droom
Stacy haalde haar mobiel hiel sniekie uit haar broek zak en zetten haar telefoon aan onder de tafel. want ze waren aan het eten en dan mocht ze niet op haar telefoon maar er was iets waardoor ze toch moest kijken. toen ze haar telefoon ontgrendeld had liepen de birichtjes binnen. ze was namelijk al bijna 2 uur niet online geweest. toen stacy keek hoeveel berichtjes er waren. was dat meer dan 500.
toen werd ze wakker. ze beseften dat het maar een droom was. ze lag in bed en pakte haar telefoon die naast haar lag in de gleuf van stacy"s bed. toen ze de telefoon ontgrendeld had hoopde ze diep van binnen dat er heel veel berichtjes binnen zouden komen. haar telefoon ging wat geluidjes maken. ze keek hoeveel het er waren en dat waren er helaas maar 2. ook nog is twee helemaal onbelangrijke berichtjes uit een groeps chat. stacy dacht van binnen wat zou het niet leuk zijn als ik elke ochtend wakker word met wel 1000 berichten omdat ik zo populair ben dat iedereen met me wil praten. en als ik dan op school komt zegt iedereen 'goede morgen stacy' en geeft me een knuffel. maar eigenlijk houd stacy helemaal niet van knuffels zegt ze altijd. maar diep van binnen zou het toch soms wel fijn zijn als ze zeggen dat ze om jou geven. stacy lag nog steets in haar bed te bedenken hoe het zou zijn als zij de populaire uit haar klas zou zijn. en droomde helemaal weg.
Hoofdstuk 2 op school
Stacy's wekker ging al voor de tweede keer af ze was namelijk zo lekker aan het dromen over het populair zijn. Ze dacht laat ik me ogen is open gaan doen toen ze dat dus had gedaan keek ze zich om en zag de wekker staan. Stacy keek goed naar de tijd en het was al half 8. en ze bedacht heel rustig dat ze nog geen uur had om op school te komen. Ze sprinten uit haar bed en kleedde zich heel snel aan. De kleding was niet zo moeilijk uit te kiezen want het setje lach al op de grond. Stacy's moeder riep dat ze nu echt tempo moest gaan maken. dus ze rende denderend over de trap naar beneden at heel snel een broodje weg. en toen moest Stacy op de fiets naar school. toen ze op de fiets zat kon ze rustig aan doen. want ze zou toch wel op tijd komen. eindelijk Stacy is op school aan gekomen. ze merkten dat het wel heel rustig was in de gangen. dus keek ze maar naar haar horloge en zag dat de les al 10 geleden was begonnen. Je zag aan het gezicht van Stacy dat ze daar enorm van daalde. want ze kwam nooit te laat. toen ze voor de deur van het lokaal was bedacht ze zich dat dit het echte leven is dus niet makkelijk. ze klopten op de deur en liep naar binnen. de leraar zij als eerst "en waar kom jij vandaag". Stacy hoorde iemand in de klas zeggen dat ze weer haar kleren moest zoeken in de vuilnisbak. de hele klas lachten en de leraar giegelde zelf ook een beetje. Stacy keek de leraar boos aan. waar hij weer op zij "kom op Stacy het was een grapje dat kan je zelf ook wel bedenken".
Ze liep rood aan en ging maar op haar plek zitten. ze zat nog niet twee seconde op haar plek of de leraar riep al naar stacy. ze hadden andere plekken gekregen dus zat ze nu naast domeniqeu. stacy vond dat echt helemaal niet leuk omdat ze domeniqeu helemaal niet mocht. niet omdat stacy zo snel oordeeld maar omdat zij het populairste meisje is in haar klas. ze ging maar naast haar zitten. ze hoorde achter haar rug om dat de jongens naar domeniqeu riepen "hey domenioqeu heb je een nieuwe vrinden". stacy hoorde het en draaide zich om ze schreeuwden door de klas "je moet je bek houden ik heb meer vrienden dan jij denkt" toen rende stacy de klas uit. er rolde grote dikke tranen over haar wangen en viel op haar telefoon scherm. stacy kon het niet meer aan ze moest naar melanie bellen. melanie was namelijk haar echt goede vrindin de aller beste die ze kon hebben zei ze altijd. melanie en stacy zitten allebij op waterpolo bij de zelfde club. maar helaas niet in het zelfde team. maar dat maakte hun helemaal niks uit. ze waren al heel lang beste vrienden en er was nooit iemand tussen gekomen. stacy belde met grote tranen over haar wangen naar melanie. maar melanie nam niet op toen bedacht stacy dat het vrijdag was en melanie naar jong oranje was. jaa inderdaad melanie zat bij jong oranje bedacht stacy in haar hoofd. melanie is namelijk een hele goede keeper. maar ook als speler kan je het zo ver schopen en zelf wat meiden uit melanie's team zitten ook bij jong oranje. melanie was altijd de populairste van haar klas. stacy denkt altijd dat dat kwam door dat ze bij jong oranje zit. stacy veegde haar grote en natte tranen van haar wangen of en liep naar haar kluis. toen kwamen er twee meiden uit haar klas aan gerent. dat waren natascha en rosa. ze vroegen hoe het met stacy ging. en ze zeiden dat de pesters echt heel erg flauw waren. ze troosten gingen stacy troosten en zeiden dat ze haar zouden gaan helpen.
JE LEEST
hoe zou het zijn als ik het was??
Short StoryEen verhaal over een meisje genaamd Stacy die graag zou willen dat zij het was