━10

85 14 0
                                    

" apa? " Yoongi memandang aku dengan pandangan poker dia tu. Haih

" apa yang apa? (  ̄∀ ̄) "

" kau pandang aku lelama pesal? Ke, kau dah tertarik kat aku? " Yoongi acah-acah mengusap rambutnya kebelakang.

" SIMPANG RUMAH MAK LIMAH WEYH AKU NAK TERTARIK KAT KAU! "

" Eh , jangan lah cakap camtu. Manalah tahu nanti Allah bukakan hati kau untuk mencintai aku? Haaa , lain kali mulut jangan masin sangat " balas Yoongi selamba.

" herm. Lantak kaulah nak kata apa. Tapi satu aku nak tanya , kau ni terlebih bergaul ngan si MingMing tu ke? Tetiba jadi ustaz ni. "

Yoongi mengusap dagunya cuba mentafsir ayat aku tadi.

" MingMing? MingMing mana ni? " katanya dengan muka hairan.

" HADUH , MINGMINGLAH! MINGHAO TU! TAKKAN LUPA KUT! JIRAN KAU PUN KAU LUPA! ISH KAU NI TAKLEH BUAT LAKI NI! "

" ohhh Minghao. Cakap lah Minghao. Eh taklah , cuma aku dah terbuka hati nak insaf ni. " Yoongi memegang dadanya.

Fuhhh~ air liur aku jangan cakap lah. Merecik air liur aku kat lantai sebab ketawakan dia ni.

" dah dah. Sekarang ni , aku cadangkan , apakata kita ponteng? " keningku aku angkat-angkatkan.

" Weyh. Kau biar betul? "

" Betullah! Takkan main-main pula. Kau taknak en ? takpala kita menyerah diri je lah kat Mr. Yoo " aku cepat-cepat berdiri acah-acah nak keluar.

K bukannya aku nak keluar betul-betul pun (  ̄∀ ̄)

Dan, sangkaan aku tepat. Dia menarik tangan aku. Senyuman penuh makna muncul di bibir aku. Bwhahahaha

First Love ❙ myg〆 Where stories live. Discover now