Hazel ligt op mijn schoot. Het is al dag. Ik rek me uit en Hazel vliegt omhoog. Ze knalt tegen mijn kin aan. 'Auw' lacht ze en wrijft over haar hoofd. Ik wrijf over mijn kin. Beide lachen we. 'Goede morgen' lacht ze. 'Morgen' grijns ik. Ik kom omhoog. 'Koffie?' 'Lekker'. Ik loop naar de keuken en zet twee mokken onder het koffieapparaat. Zeus komt de keuken ingerend en gaat naast me zitten. Hazel komt de keuken inlopen en gaat op het aanrecht zitten. 'Waar ligt Zeus zijn eten ' 'Kast helemaal onder naast de koelkast'. Ze springt van het aanrecht af en hurkt neer. 'Goed maatje ' zegt ze. Ze haalt zijn voederbar uit het kastje en Zeus springt blij in het rond. Ze valt de bak en zet hem aan de andere kant. Zeus begint meteen te eten. Ook pakt ze een andere bak en vult ze die met water en zet hem ernaast. Een mok geef ik aan haar. 'Ik vond koffie vroeger zo vies' lacht Hazel. Ze neemt een slokje. 'Ik ook'. Een korte lach komt er uit mijn mond en ik neem zelf ook een slok. 'Wat gaan we doen' zeg ik. Hazel zucht. 'Ik moet vandaag gaan werken' 'Moet ik je brengen ?'. Ze knikt. 'Dat zou fijn zijn'.
Hazel komt in haar verpleegkleren de woonkamer ingelopen. Haar haren in een staart. 'Zullen we gaan' zegt ze. Ik knik. Ik sta op en samen lopen we naar de hal. Trekken onze jas aan en ik trek een beanie aan want mijn haar heeft zijn dag niet. 'Kom Zeus' zeg ik. Hij komt de hal binnengehuppelt en ik doe zijn riem vast. 'Hij mag het ziekenhuis niet in' 'Weet ik , maar ik ga dan meteen naar de winkels en daar maar die wel mee' 'Oh' zegt ze.
We lopen naar buiten en stappen in de auto. Zeus achterin . Hij rent blij over de achterbank. 'Zeus' zegt Hazel fel. Zeus gaat meteen zitten en daarna langzaam liggen en legt zijn kop op zijn voorpoten. De auto start ik en rij van het terrein af.
Ik stap uit en leun tegen de auto aan. Hazel loopt om de auto. Het is hier nog rustig. 'Wanneer ben je klaar' 'Uhm'. Ze denkt na. '5 uur'. Ik knik. 'Dan sta ik hier om 5 uur'. Ze knikt. 'Tot straks'. Ze loopt weg maar ik sleur haar terug en ze knalt tegen me aan en blijf tegen aan me geleund. Haar handen op mijn borst en mijn handen bij haar middel. Ze lacht. 'Ik moet echt naar binnen'. Ik leg een hand op haar wang. 'Nog een ding' zeg ik. Een kus druk ik op haar lippen.
Hazel
Hij kust me. Hij kust me gewoon. Casper kijkt me weer aan en doet een plukje achter mijn oren. Hij grijnst. 'Tot straks'. Hij laat me los en ik loop verward weg. Een glimlach komt er op mijn gezicht en ik voel lichtjes aan mijn lippen. De tintelingen zijn er nog. Dit was eigenlijk mijn eerste kus. Een auto hoor ik wegrijden. Ik stap naar binnen en loop naar de kluisjes. 'Zo wat shine je helemaal' zegt Madelinde. Ik sluit glimlachend mijn kluisje en sla mijn steteoscoop om mijn nek. Madelinde doet hetzelfde. Samen lopen we hier stage. We lopen uit de kluisjes kamer en lopen naar de bloedprikkamers. Ik pak een dossier. 'Je mag best antwoord geven hoor' zegt Madelinde. Haar rode haren zit in een knot. Ik lach. 'Ja' zeg ik. Madelinde kijkt me grijnzend aan. 'Goed straks wil ik wat uitleg'. Ik lach weer. Ik open het dossier. 'Mevrouw Dern ' zeg ik zacht. Ik sluit het dossier en loop naar de wachtkamer. 'Mevrouw Dern'. Een moeder staat op en pakt een hand van een klein jongetje. 'Volg mij maar' zeg ik glimlachend. De vrouw en het kindje volgen me. De vrouw gaat op het bed zitten en het jongetje begint met de blokken te spelen. 'U heeft een schattig kindje' zeg ik glimlachend. Een band doe ik strak om haar bovenarm. De vrouw lacht. 'Hij is nu 2 jaar'. Ik tik op haar arm en haar ader word zichtbaar. Voorzichtig duw ik er een naald in en stop er een buisje aan. Het buisje word langzaam gevuld. 'Mama' zegt het jongetje blij. Hij klimt op het bed en heeft een boekje. 'Koe' zegt die en wijst een schaap aan. 'Nee lieverd dat is een schááp' 'Schjaap' 'Schááp'. De jongen giechelt. 'Geit'. Ik lach. Het buisje is gevult. Het buisje haal ik eruit en draai er een dopje op en stop het in een rekje. Een watje pak ik en haal voorzichtig de naald eruit en druk het watje erop. 'Wil je dit even..'. De vrouw houdt haar vinger op het watje. Ik pak wat tape en plak het vast. 'Zo helemaal klaar' glimlach ik. 'Volgende week zal ik met u het gesprek voeren over hoe en wat'. De vrouw knikt.
Met Madelinde sta ik buiten. Ik mag al zo naar huis maar Madelinde moet nog 2 uurtjes. Ze is aan het roken. 'Maar uitleg' grijnst ze. Ik lach. 'Nou ik ben gekust. Het klinkt echt dom zo'. Madelinde grijnst. 'En wie is de lucky man'. Ik lach. 'Je kent hem niet'. Madelinde lacht kort.
Na een tijdje tikt me ze aan. 'Kijk die knapperd' zegt ze. Ik kijk waar ze naar toe wijst. Ze wijst naar Casper. Hij leunt tegen de auto en is bezig met zijn mobiel. Ik lach. 'Uhm'. Madelinde kijkt met een ruk naar mij. 'Heb je hem gekust, goed bezig meid. Maar straks is het zo'n player'. Ik zucht. 'Nou dat is die niet en als die het word ben ik er snel klaar mee'. Madelinde glimlacht. 'Nou ga naar je man' 'We hebben niks' zeg ik oogrollen. Madelinde lacht en geeft me een knuffel. 'Tot morgen'. Ze loopt weer naar binnen en ik loop naar Casper. Hij kijkt op. 'Hey' glimlacht hij. Hij duwt zich van de auto af . 'Hey' zeg ik. Hij trekt me weer naar zich toe en ik krijg een licht kusje. 'Heather is bij ons dus lets go'.
~~~
YEAS💋 eindelijkkk
JE LEEST
HIS STORY BOOK 5
Teen FictionBOOK 5: Brother and sister -Dit boek word eerst in de ogen van Breyan verteld en daarna Casper **ik raad aan om boek 4 te lezen ** *** Breyan's leven gaat eindelijk weer door nadat het voor even stop heeft gestaan. Ze probeert een leven op te bouwen...