Orang kata cinta itu manis...tapi kita yang membuatkan ia menjadi pelbagai rasa...
"Woi pehim!! Hish budak ni aq lepuk jugak kang...boleh termenung masa aq mengajar ni...sakit polak hati den!!"tersentak farahim dari lamunan apabila disergah oleh marhaini di hadapan. Farahim tersengih melihat marhaini yang sedang menjeling dekat dy.
"Sorry..aq tengah berfikir pasal cinta lah"keningnya dijonketkan apabila disebut pasal cinta. Ya cinta.
"Mak aihh!! Weh!! Sedarlah sahabatku farahim..kita belajarpun tak habis lagi ada hati nak bercakap pasal cinta"farahim mencebikkan bibirnya.
"Biarlah,nak berangan pon tak boleh ker??"air sirap yang berada di atas meja dihirup. Lega tekak aq.
"Aq tak kata yang tak boleh berangan. Masaalahnya,kau berangan time aq tengah mengajar!"marhaini membulatkan matanya agar sahabatnya di habapannya tahu yang dy tengah serius. Ingat aq takut?? Ini farahim lah... muahaha
"Aduh!"ambik kau dah kena dengan buku marhaini...mak aihh minah ni...tangan tu asyik nak pukul orang jer..tak ada kerja lain ker nk dibuat..
"Kau nk sangatkan merasai cinta.. aq harap nanti your mom call kata yang kau akan kahwin ngan entah sape pun tak tau..baru padan muka kau"farahim tergelak mendengar kata2 marhaini. Kahwin ngan orang yang aq tak kenal?? I like it!
"Kau doa banyak2 biar aq kahwin macam yang kau kata tu.. aq dah tak sabar ni.."marhaini menjulingkan matanya ke atas.. tak ada maknanya aq nak doa macam tu..
Air sirap di atas meja dihabiskan begitu juga dengan marhaini..dipandang marhaini yang sedang meminum airnya..sahabat..ya sahabat. Itulah gelaran yang paling sesuai diberikan kepada Marhaini bt Abiddin. Seorang yang cantik paras rupa,akhlak yang baik,semuanya tip top lah.
"Weh,aq cau dulu lah ehh. Aq nak pergi jumpa skandal aq." Buku di atas meja disimpan ke dalam beg. Dikeluarkan sekeping not 20 dan diletakkan di atas meja.
"Maksud kau nak pergi jumpa Zal ker??" Dicapainya not 20 di atas meja. Nampaknya farahim yang belanja minum. Senangnya dalam hati.
"A'ah. Dia suruh aq jumpa dia semalam tapi aq busy so dia ajak jumpa petang ni. Bye. Muah" langkahnya diatur ke kereta Myvi yang berwarna biru. Kawasan kampus pada petang ini agak lenggang dibandingkan pagi tadi. Terus kereta itu dipandu ke shopping complex.
YOU ARE READING
Suamiku Mr. Nobody (Slow Update)
RomanceNur Farahim,seorang gadis yang tidak kisah apa yang berlaku telah bertemu dengan Syed Muqri yang entah jatuh dari langit mana dan telah menukar hidupnya 360 darjah. "Hey kamu gadis berbaju ungu,kamu sudah ada teman lelaki?"-Syed Muqri "Tak ada!"-Nur...