Part 1 Hell Day

60 3 1
                                    

Hana P.O.V.

            Aku masuk dalam kelas cam biasa..Duduk kat tempat duduk aku dan baca majalah KPOP."Yah,apa khabar exo oppa kat sana?"..Soalan ni dah ruin mood aku hari ni..Aku pandang dia."Hmm..Jiae-ah..Kau tau kan sape yang aku paling benci kat dunia..So,aku tak nak ambil tau pasal diorang.." Jiae jeling aku.."Taulah anak CEO..Masuk ikut suka,keluar ikut suka..Tak payahlah belagak.."Aku diam.."Jiae,bila plak aku.." jap..Appa call..

            Apsal appa call ni..'Yeobseo?""Hana-ah..Balik ni tolong terus ke pejabat appa".Ni lagi sorang.."Nape appa..Saya busylah..Klu pasal E.."Tiba-tiba appa potong.."Ya,pasal diorang..Appa nak kamu datang jugak..Faham?" Suara appa dah tinggi sikit..Aku diam.."Arasso,appa."Aku tutup phone..Seriously...Shit..

Aku ni dianggap asing kat kelas ni sebab..

1)Sekolah aku semua perempuan..

2)Kelas aku semua EXO-L..

3)Aku sorang je yang tak...T-T

Budak ni panggil aku AEG(Anti Exo Girl)(Bunyi macam egg)..Apa yang bagus sangat EXO ni?Sebab dia aku jadi macam ni.Aku benci diorang sangat!!!!!!!!!!!!!!!

   --------------------------------------------------Sekolah Tamat----------------------------------------------------

          Aku keluar sekolah dan nampak kereta hitam terpacak kat depan pagar sekolah..Ni bukan kereta keluarga aku..Kereta syarikat appa..Aku masuk dalam dan duduk diam pandang tingkap.."Cik Hana,CEO-nim ckap.."Aku potong.."Ya..Saya tau..Dia nak jumpa saya..Cepatlah jalan..

Kat SM..

          Aku nampak ramai sangat orang kat pintu belakang..Aku masuk ikut pindu depan.Straight  ke pejabat appa.."Ada apa appa?"Aku duduk depan appa.."Huh..Macam mana nak cakap...EXO..Diorang nak belajar kat sekolah kamu..(Maaf..lupa nk maklumkan awal2..EXO baya Hana.18..Fanfic memang mengarut..).."What?!No..Appa saya tak nak...Cukuplah tatap muka diorang kat sini..Takkanlah sekolah pun.."Kim Hana!Nape kamu ni?Hormat sikit boleh tak?!!" 

          Aku tunduk.."Mianhe.."Appa mengeluh.."Sebenarnya appa nak minta tolong kamu uruskan diorang kat sana..Boleh?Sebenarnya kamu tak boleh tolak kot sebab ni permintaan diorang seidiri" Aku diam.."Arasso..Ada apa-apa lagi ke?" Appa geleng.."Saya nak balik..Annyeong"..

           Aku keluar dari pejabat appa..Nak balik tu aku lalu dorm EXO..Aku diri depan dinding dorm tu.."Korang ni memang jahatkan.."Tekak aku rasa perit..Aku toleh kiri kanan.Tak ada orang..Air mata aku jatuh macam air terjun..Aku tumbuk dinding kasar tu..

Di rumah. 

          "Omma,saya Hana dah balik!Saya nak mandi  dulu ya.."Omma sahut dari bawah."Yelah..Nanti turun makan ye.."

            Aku masuk bilik dan tutup pintu.Aku letak beg kat atas kerusi dan baring atas katil empuk..Aku kejam mata..Hari ni hari paling aku benci...Ya..Sangat..."Apa salah aku sampai diorang buat aku camni?"

Tiba-tuba phone aku masuk mesej.

-Kim Woo Bin Monster

--Jumpa esok..Get ready okay?

Aku genggam phone tu..Rasa..nak nangis

        Tiba-tiba omma ketuk pintu ."Hana dah mandi ke belum?" Aku bangun."Nak mandilah ni,omma!"Aku terus masuk bilik air..

Hana P.O.V tamat.

          Hana turun ke bawah untuk makan bersama omma..Rumah besar ni..Bukan milik kitorang..Milik syarikat appa..Family aku ni tak kaya pun sebenarnya,semua ni..'pinjam' je.

           Omma perasan memek muka Hana yang sedih tu..Dia pun tanya.."Hana,kamu okey tak ni?Nape cam sedih je...?" Hana senyum cover.."Takde apelah,omma..Jom makan..Omma masak eh.."

Malam tu..

        Appa panggil Hana dari bilik dia.Hana pun masuk."Nape appa?"Appa serahkan fail yang tertulis 'EXO SCHEDULE 2017'."Jap..Apa ni appa?Kenapa appa bagi saya plak.." Appa diam.."Kamu..Bodyguard EXO sekarang.." Hana terkejut sehingga fail itu terlepas dari tangannya."Appa tak cakap pun tadikan.."Appa pegang tangan  Hana."Tolong ya Kim Hana.."Hana diam..Dia mengangguk berat dan keluar dari bilik appanya..

           Hana masuk ke dalam bilik dan membuka fail tersebut.Hmm..Aku terima pun sebab pesan omma.."Apapun jadi..Tabahkan hati kamu..Sebab kebahagiaan pasti akan datang selepas derita tu.."Hana senyum.."EXO!Tunggu dan lihat.."

Mian..Part ni buat pendek je..Mohon komen apa2 je..Mian tak best..

Me?Bodyguard??Where stories live. Discover now