Love is not easy - Kap.27

751 23 2
                                    

Detta har hänt:
Jag står där och väntar några minuter, sen kommer han gående på trottoaren. Han vinkar glatt och vi pratar lite innan vi går in i studion.
***************
Inne i studion sitter Sebbe och Katia.

- Vi visste att Ogge skulle få en tjej först av killarna. High-five! Säger Sebbe
och Sebbe och Daff gör high-five. Jag rodnar lite lätt. Jag tittar på klockan, det är 45 min tills killarna kommer, eller ska komma allafall. Jag sätter mig på soffan och sms:ar mamma, Tilde, Beatrice, Ossie, Sebbe osv. Att jag är framme och är i killarna's studio.

- Så hur blev ni ihop då? Säger Katia och sätter dig brevid mig på soffan.
- Ja, det började med att killarna hälsade på hos Ossie och han är min bästa vän och jag träffade killarna också hände massor med saker och så blev vi ihop. Men han är så underbar och jag saknar honom så mycket. Säger jag
Katia bara skrattar. Min mobil vibrerar och jag tar upp den "Miss you, hoppas du har det bra i skolan. Vi måste ses snart <3". Det var Ogge.
- Vet han inte om att du är här? Frågar Katia
- Nej, igen av killarna vet att jag är här. Säger jag och hon kollar på mig och jag kollar tillbaka på henne.

Tiden går så segt, 30 min kvar.
- Kan inte tiden gå fortare?! Stönar jag när jag ligger i soffan och är rastlös.
- Hur ska du överraska dom då? Säger Sebbe
- Hmm.. Säger jag

Efter tio minuter har vi gjort en plan och Daff ringer Ogge. Det värsta var just att han hade på högtalare och det visste inte jag. När Ogge svarade och jag hörde hans änglaröst så jag höll på att skrika rakt ut. Vilket jag inte kunde och då stog han där och flinade med sina ekortänder och sina korkskruvar till hår.

Dom var inte långt härifrån så jag vart tvugen att krypa in i mitt gömställe, garderoben. Dom skulle hämta utrustning där till inspelningen.

Jag hörde att dörren slogs igen och nu strömade ljudet av deras röster runt på hela våningensplanet. Dörren till inspelnigsrummet öppnas och rösterna blir ännu högre.

- Jag hämtar grejerna då guys! Hör jag Ogge's röst, närmare än någonsin.
Han öppnar garderobsdörren, ljuset strimmar in och jag hoppar på Ogge.
- OGGE!, jag har saknat dig så mycket. Säger jag och känner tårarna rinna.
- Wilma, vad gör du här? Säger han med ett gigantisk leende på läpparna.
- Du har överraskat mig så många gånger så nu ville jag överraska dig och jag tror vi bara kan tacka min faster's brutna ben. Säger jag
- Men vadå din faster's brutna ben? Säger han och tittar på mig med en konstig blick
- Jo, hon har brutit sitt ben och kunde inte åka, så jag fick hennes biljett. Säger jag glatt och skrattar
- Men vad synd för henne, men hur länge ska du vara här? Säger Ogge
- Tills på söndag. Säger jag
- Nej, skojar du med mig eller, kan inte ens fatta att du är här nu! Säger Ogge
- Du ser väll att hon står där va? Du pratar inte med luften dirket, eller har du blivit helt galen? Säger Oscar.
- Amen shit asså! Säger Felix

Sedan kramar vi om varandra, länge. Han kysser mig, trycker sin kropp närmre min. Han tar sina händer under min tröja och drar sina naglar på min rygg. Jag får rysningar.
- Ehm... Säger Felix.
Vi tittar upp på dom.
- Men vad håller du på med, jag ville ju se. Säger Oscar och gör sadlip.
- Men det finns andra personer här också, inte så lämpligt för dom ju. Säger Felix och tittar ut på Daff, Sebbe och Katia.

Ogge omfamnar mitt ansikte och torkar dom få tårarna som runnit.
- Jag älskar dig. Säger han och kysser mig igen.
Sedan kramas vi och efter en lång stund säger jag
- Älskar dig också.
Sedan kramar jag om Oscar och Felix.
- Men vi ska inte jobba idag för det första är inte Omar här och för att vi har ledigt egentligen. Säger Daff.

Jag och killarna hämtar våra jackor. Ogge tar min hand och jag säger
- Tack för besöket då! Och så går vi ut genom dörren
- Jag vill göra någonting som tröttar ut mig. Säger
Felix tittar på mig med ett peddosmile.
- Jag mena inte så, din dumbom! Säger jag och slår honom på armen.
- Nejmen alla tillsammans. Säger jag
- Ja, gruppsex! Säger Felix och skuttar runt på gatan.
- Jag tror jag tackar nej, bara se din tröja som man misstolkar ganska grovt får mig att få mardrömmar. Säger jag.
- Jag vet vad vi kan göra! Säger Ogge och tar upp mobilen.

***************
Are you happy now? :D. Haha, men hoppas ni gillade detta kapitlet också. Just nu är klockan 05:43 och jag och Ellen har inte lagt oss, shit asså.. :D!
Vi ska nog sova strax så.. See you later :*

OCH TACK SÅ MYCKET FÖR 4.000 REDAS, DET ÄR HELT JÄKLA SJUKT! LOVE U <3

Nattmackor// Kajsa <3

Love is not easy - The Fooo novellWhere stories live. Discover now