"Kim Haeri, aku suka kau." ucap Yoongi-sunbae.
Hari Isnin selepas mendaftar untuk sekolah menengah atas, aku mendapat pengakuan daripada jejaka paling handsome di sekolah -Min Yoongi-sunbae.
××
"Ka-kapel dengan Yoongi-sunbae?" Soalan pertama yang keluar daripada mulut Sooyoung. "W-wae?! Macam mne korang kenal?!" Sambungnya lagi.
"Y-yeah, kiteorang x pernah bercakap pon. Tetibe je-" balas aku masih memegang pipiku yg sudah merah menyala. "
"Mwo?! Kau mintak no phone die x?" Sooyoung menyoal. Aku yang kelam-kabut, menjawab "a-aku x tanye pape".
"Ah- Jom balik" ucap Yoongi-sunbae yang muncul secara tiba-tiba. "Y-yoongi-sunbaee" aku mula gagap.
"S-sunbae tunggu saye ke...?" Soalku. Yoongi membalas, "yeah, gi amik beg" katanya sambil bersandar pada dinding koridor.
"Eeh-- Yoongi-sunbae dengan Haeri?! Kapel? Ah- wae, wae?!" - "budak baik cam die dah ade boyfriend?". Antara soalan yang aku dengar sewaktu mengambil beg.
××
Subway station
'Ahh-- awkward nye..' Ucapku dalam hati. "Umm.. Sunbae- kenape...." Ayat aku terpotong disebabkan oleh kereta api yang sedang bergerak."Ah- kau ade cakap pape ke?" Soal Yoongi-sunbae sambil memandang tepat mataku. "Um- x. Tapi rambut sunbae dah serabai" kataku sambil membetulkan rambutnya. 'Ah- rapatnya' monologku, sebaik aku sedar jarak aku dengan sunbae.
"Gumawo" ucap Yoongi-sunbae sambil tersenyum. Konfem,muka aku merah. "Kalau okay dengan kau, ape kate kite keluar Ahad ni?" Kata Sunbae sambil mengalihkan matanya supaya tak bertembung dengan mataku.
"O- okay" balas ku. Tu dating kan?!
××
Ahad
Aku yang sibuk bermain dengan phone untuk menunggu mesej dari sunbae, tidak sedar bahawa dia dah ada disebelahku. "Ah- sunbae! Since when,sunbae kat situ?!" Soalku dengan pipi yang merah."Sejak kau buat muka,main dengan phone uh" balas Yoongi-sunbae masih memandang mukaku. "Kyaa- maaf,maaf. Sunbae marah?" Aku meminta maaf. Tetapi, Yoongi-sunbae masih memandang mukaku sambil tersenyum.
'Ah- die senyum lagi' kataku. "Kenape aku nak marah? Jom pergi" balas Yoongi-sunbae.
Selepas tengak wayang, kiteorang meneruskan perjalanan. "Hey, kamu berdua♡" panggil seorang wanita. "Kami tengah buat promotion" Soal wanita untuk sambil menayangkan rantai yang agak cantik.
'Cantiknye' ucapku. "Kau nak?" Soal Yoongi-sunbae. Aku nak tapi- "ermm- nevermind" balasku sambil mengeleng dan tersenyum. "Give me" kata Yoongi-sunbae kepada promoter itu.
Setelah membuat bayaran, "nah,kau nak kan" Yoongi-sunbae memberi rantai tersebut dengan muka yang merah. "Terima kasih!♡" balasku dengan senyuman yang lebar.
××
"Weh,Haeri. Kau rehat dengan sunbae eh?" Tanya Sooyoung. "Emm" balasku sambil mengeluarkan bento yang aku buat pagi tadi.
"Huh, bento ha? Ape yg bagus sangat? Same macam waktu sekolah menengah rendah doh" kata Yuri. Aku tersentak. "Weh,kau buat bento untuk boyfriend kau waktu menengah rendah jugak kan?" Kata Bomi pula.
"So ape dengan boyfriend pertama kau?" - "Jangan nak berlagak baik ah, kau memang nak melekat dengan Yoongi-sunbae kan". Dieorang mula attack aku.
Belum sempat aku bukak mulut, "mende kecoh ni?! Bole x jangn sentuh orang lain punya girlfriend?" Soal Yoongi-sunbae sambil mengetuk pintu kelas. Yang lain kaget.
Aku berlari keluar kelas supaya Yoongi-sunbae x perasan muka teruk aku ni. "Sor- ry" ucapku.
Beberapa langkah keluar kelas, Yoongi-sunbae telah memelukku dari belakang. "Aku nak jadi boyfriend Haeri bukan sebab nak jadi boyfriend pertama Haeri." Ucapnya.
"Aku suka kau, tu sebab aku luahkan perasaan" sambungnya lagi sambil melepaskan aku dari pelukkannya. Lalu dia memusingkan badanku supaya menghadapnya.
"W-wae? Ape yang bagus tentang saye?" Soalku,menahan airmata. Yoongi-sunbae tersenyum lalu bersuara "kau x igt? 2 tahun lepas-
-
"Siannye budak tu" kataku sambil mendekati budak lelaki yang terjatuh akibat berlari di sekitar taman . "Korang gi ah dulu" ucapku kepada kawan-kawanku.
"Gwaenchanha? Mak adik,mne?" Tanya ku sambil membersihkan bajunya yang kotor.
"Haishhh- mne die pegi? Yunho..." Panggil Yoongi,mencari adiknya. "Weh,Haeri. Jom ah, tinggalkan je budak tu" Sooyoung mengajak Haeri.
Yoongi yang baru tiba di sekitar kawasan tersebut ternampak adiknya yg sedang ditenangkan oleh Haeri. "Ahhh- hyungggg" panggil Yunho. Haeri melepaskan tangan Yunho yang berlari ke arah Yoongi.
"Okay. Bye bye" Haeri melambai kepada Yunho lalu berlalu pergi.
-
"Haeri sejak haritu, aku dah suka kau" luah Yoongi sambil memegang bahu Haeri. Haeri tidak mampu menahan airmatanya. Yoongi tersenyum lalu mengelap airmata Haeri.
Yoongi-sunbae, aku betul-betul suka kau. SENTIASA, dari sekarang, kite berdua bersama SELAMANYA.
-END-
YOU ARE READING
First Time Falling In Love [MIN YOONGI // BTS]
أدب الهواةHaeri agak terkejut apabila jejaka popular, Yoongi-sunbae meluahkan perasaannya kepada si gadis. Namun, dia gembira untuk bersama dengan si jejaka. Tetapi apabila orang mula menyoal mengapa hati Yoongi yang memilih seseorang seperti Haeri, si gadis...