"Aku tak rasa Sohyun betul-betul suka aku, so let's break up"
***
"haaaaaa~ I'm back" kata Sohyun pada tempat yang paling dia gemari, iaitu bilik. "kau buat ape kat sini,namjoon?" soal si gadis sebaik sahaja ternampak muka rakan sejak kecilnya. Namjoon yang sedang duduk di kerusi hanya melihat Sohyun yang terus baring atas katil.
"kau apehal? kena tinggal lagi?" teka Namjoon, yang amatlah betul. "annoying ah kau" balas Sohyun. Namjoon hanya mengeleng, "so, kau suke ape kat mamat tu?" soalnya. "ntah, die yang suka aku dulu. so, aku piki normal lah bile kite try untuk sesuaikan diri dengan pasangankan?" jawab Sohyun dengan malas.
"sori lah nak kacau, tpi kain kau terselak sampai aku boleh nampak spender kau" ucap Namjoon, berterus-terang. "ah- shit" Sohyun membetulkan posisinya supaya tidak mendedahkan seluar dalamnya lagi.
"aku piki aku betul-betul suka kan die" monolog Sohyun sambil baring semula. "tapi kau tetap kena tinggal atas sebab yang same" kata Namjoon lalu berdiri di hadapan Sohyun. "say, aku ade ciri-ciri mamat tu tak?" sambungnya. Sohyun membuka matanya lalu duduk, "well, ermm..." balasnya. "aku tak boleh?" Namjoon menyoal lagi.
Sohyun kaget. Keadaan jadi sunyi sepi. Beberapa saat kemudian, "Namjoonie~~ kau dah kenape....?" ucap Sohyun sambil tergelak kecil, untuk menyembunyikan rasa uncomfortable-nya. Namjoon mengeluh, "aku pergi dulu" katanya dan berlalu pergi.
"what then heck- kau memain ngan aku ke ape?!" Sohyun bermonolog sendirian di dalam biliknya.
***
"morning, Sohyun~" sapa Ahri. "kau sorang je ke? bukan selalu datang dengan Namjoon?" sambungnya. 'aku tak boleh?' - Sohyun ter-flash back kejadian semalam. "mamat tu tak datang sekolah rini" balas Sohyun, sebaik mungkin.
"Jung Sohyun..." panggil Namjoon dari belakang Sohyun. Sohyun mmemusingkan badannya, "ah- morning Namjoon-ah" ucapnya dengan rasa gelisah. "kau berani tinggalkan aku" ucap Namjoon dengan senyuman yang mengerikan.
***
"say, sebab kite kawan ke aku xleh jadi macam mamat tu untuk kau?" Namjoon menyoal dalam perjalanan pulang. Sohyun tersentak. "atau mungkin, aku ni terlebih hensem untuk kau?" gurau Namjoon. "N-namjoon..?" Sohyun,gagap.
"since semalam... the heck?" Sohyun bercakap sendirian. "Sohyun, kau bile nak masuk rumah?" tanya Namjoon sebaik sahaja mereka tiba di depan rumah Sohyun. "ahh.. kau?" bals Sohyun. "rumah aku sebelah je kot. kau tu perempuan, so masuk lah dulu. lagipun kau kena ulang-kaji sebab takde satu soalan pon yang kau lepas rini" perli Namjoon. Sohyun, geram.
Sohyun menendang kaki Namjoon tetapi dibalas dengan Namjoon mengcangkuk lehernya. "s-sori... lepas ah" Sohyun meminta maaf. "kau, kalau kau piki kau boleh menang. kau memang silap besar" ucap Namjoon sambil memandang tajam. "hahahahah~~ Ni ah Joonie yang aku kenal" balas Sohyun sambil tergelak. "da ahhhh" ucap Sohyun meminta untuk dilepaskan.
Tetapi Namjoon hanya melonggarkan tangannya dan masih tidak memberi ruang untuk Sohyun melepaskan diri. "Namjoon-ah" panggil Sohyun setelah menyedari bahawa Namjoon masih tidak melepaskan bahunya. Sohyun shock. "yeah- goodnight" ucap Namjoon seraya melepaskan tangannya dan berjalan memasuki rumah.
'untuk sekejap, aku piki die peluk aku. tapi, tak mungkin lah kan........' kata hati Sohyun dengan muka yang merah.
***
Namjoon mengetuk pintu bilik Sohyun untuk mengajaknya keluar pada hari sabtu itu. "So-" Namjoon memanggil Sohyun sebaik dia membuka pintu, tetapi si gadis masih tidur. Memandangkan waktu masih awal, dia duduk di sebelah katil. Namjoon merenung muka Sohyun.
Beberapa minit kemudian, Sohyun terbangun. "morning" sapa Namjoon yang berada di hadapan mukanya. "ack-" Sohyun mengundur ke belakang sampai terhantuk pada dinding. 'rapat sgt. yang amat rapat' ucap Sohyun dalam hati, pipinya mula merah.
"Kau ni. Kau tak buat papekan kat aku?" tanya Sohyun sambil tersengih. Namjoon hanya memandang Sohyun, lalu "ape kau nak buat, kalau ye?" kata Namjoon. "ape kau nak buat?" soalnya lagi sambil smirk kepada Sohyun. Sohyun terkejut.
"haha, ofcos ah. aku x buat pape" ucap Namjoon sambil tersenyum. 'ape ni? ahhh- aku dah tak betul.... aku xnak sume ni' kata Sohyun dalam hati sambil menekup mukanya yg merah. "tak boleh" ucap Sohyun masih tidak mengangkat mukanya. "aku tak boleh" kata si gadis. "dengan kau" sambungnya lagi.
"aku faham. then, aku stop jadi kawan kau" ucap Namjoon sambil meninggalkan bilik Sohyun. Kaget. 'ape maksud kau? kenape jadi camni ni? kenape kite x boleh jadi cam dulu?' kata hati Sohyun meronta untuk jawapan bagi setiap persoalan.
"npe kite jadi camni?" tanya Sohyun pada diri sendiri seraya mengelap air mata yang telah jatuh.
***
"ohh. so kau gaduh dengan Namjoon ah ni" ucap Ahri sebaik mereka duduk di dalam kelas. Sohyun hanya mendiamkan diri. "Sohyun-ah, kau tak suka Namjoon ke?" soal Ahri, ingin tahu. "well, kalau aku kena pilih aku suka or benci dia. aku akan pilih aku suka dia, tapi...." jawab Sohyun, tidak bersemangat. "mwoya? so kau suka die ah" balas Ahri.
"tpi tu sebagai kawan. aku kenal die dari kecik kot. so aku tak rase suka aku kat die sme dengan suka aku yang lain" tambah Sohyun sambil meletakkan mukanya atas meja. "kau x paham? erm- perasaan camne yang kau rase untuk 'suka yang lain' yg kau rase sampai skang?" tanya Ahri yang membuatkan Sohyun terdiam.
"perasaan camne?" monolog Sohyun. Sohyun mula terfikir tentang ciri-ciri yang dia minat pada semua ex dia. Tidak lama kemudian, baru Sohyun kembali ke alam realiti. Mukanya mula kemerah-merahan. 'sume tu bukan, Namjoon?' soalnya pada hati sendiri.
'ah- semua tu same dengan Namjoon. patut lah aku kena tinggal atas alasn yang same. sebab orang aku suka.........'
***
"hey- stalker" panggil Namjoon kepada gadis yang duduk di hadapan pagar rumahnya. "what the heck" balas Sohyun sambil berdiri dan membersihkan kainnya. "kau nak ape?" soal Namjoon.
"yeah,right. kite bukan kawan dah" kata Sohyun. "strangers?". "tak" nafi Sohyun. "jadi?". Sohyun menarik nafas, "aku piki aku xkan suka kau. sebab dari dulu, kau slalu ade dengan aku. tapi, aku baru perasan yang semua laki yang aku kapel, semua hampir same dengan kau" kata Sohyun. "dan aku sukakan kau" sambung Sohyun dengan muka merah padam.
"haha~ kau baru sedar?" ucap Namjoon sambil mendekati Sohyun. uhuuhukkk*kiss*uhukhuk
-'Mulai sekarang, aku akan sentiasa ade dengan kau. Sebab, kite bukan lagi kawan.'
-END-
YOU ARE READING
{C} You're My Friend [Kim Namjoon // BTS] - MALAY
FanfictionDia selalu ada dengan aku.... Jadi, aku tak rasa aku boleh suka dia... [COMPLETED : 22/12]