HYUN HEE AS YOU_READER
AUTHOR POV
" Hyun Hee! "
Terus Hyun Hee pergi ke arah suara yang memanggil.
" Yea Omma? " Balas Hyun Hee lalu mengambil tempat duduk di sebelah omma nya.
" Boleh tunaikan permintaan omma tak? " Pinta Puan Kim lalu meletakkan tangannya di atas peha Hyun Hee dengan lembut.
" Ape dia? "Jawab Hyun Hee lalu memandang omma nya.
" Kahwin dengan Jungkook " balas omma nya dengan teragak-agak.
" Mwo?Tapi kan kitaorg-- " belum sempat Hyun Hee menghabiskan kata- Katanya,Puan Kim menyampuk,
" Yea,tapi itu dulu kan? " Jawab Puan Kim.
HYUN HEE POV
Aku tertanya-tanya apa yang omma
mahukan." Kahwin dengan Jungkook "
Berderau darah aku bila namanya disebut oleh omma.
Omma nak aku kahwin dengan dia?Tak,aku benci dia sebab dia PLAYBOY!
Kami sebenarnya pernah menjalinkan hubungan tetapi putus setahun yang lalu kerana aku yang tak tahan dengan sikap playboynya tambahan pula dia curang di hadapan mataku sendiri.
Hati siapa tak sakit?Dia buat aku macam mainan.
Tapi aku kesian kan omma.Aku sedang keliru,terima atau tak?
END OF HYUN HEE POV
" Hyun? "
Puan Kim menepuk-nepuk peha Hyun Hee.
" Boleh kan buat untuk omma? " Kata nya dengan penuh harapan yang Hyun Hee akan terima.
Hyun Hee memandang Puan Kim dengan serba salah.
Dia bencikan Jungkook tapi dia tak mahu kecewa kan omma nya.
" Hyun akan fikirkan pasal hal ni dulu , esok Hyun bagitau omma keputusan Hyun " kata Hyun Hee lalu tersenyum pahit.
" Okay,kalau macamtu omma masuk dalam dulu okay? " Kata Puan Kim lalu tersenyum lantas bangun menuju masuk ke dalam rumah.
" Hmmm " Hyun mengeluh.Kalau dia terima,dia mesti kuat menghadapi halangan rumah tangga yang akan dilalui.
Tambah-tambah lagi dengan sikap Jungkook yang dianggap ‘ player ’
itu.JUNGKOOK POV
Aku tersedak mendengar apa yang baru mama cakapkan
" Kahwin dengan Hyun Hee "
Mama ni dah kenapa?Buang tabiat ke apa tiba-tiba suruh aku kahwin dengan ex aku sendiri.
" Mama teringin sangat nak jadikan Hyun Hee tu menantu mama " kata mama lalu memandangku dengan penuh harapan.
" Boleh kan? " Kata mama lagi.
Aku terfikir sejenak.Sebenarnya aku dah lama bencikan Hyun Hee dek khabar berita yang disampaikan oleh Halla,girlfriend aku.
FLASHBACK
" Hai Jungkook " kata Halla lalu memeluk pinggangku dengan erat.
" Kau nak apa? " Soalku dengan nada menyampah.
" I nak bagi U sesuatu " kata Halla lalu menghulurkan satu sampul surat berwarna coklat perang.
" Ape ni? " Soalku kehairanan lalu menyambut sampul surat tersebut.
" Bukak lha " kata Halla lalu tersenyum manja.
Aku membuka sampul surat tersebut dan mengeluarkan isi nya.
Mula-mulanya aku tak percaya tapi--
Hyun Hee curang?!
Terdapat beberapa keping gambar yang menunjukkan Hyun Hee sedang bermesra-mesraan dengan lelaki lain.
Hati aku mulai sakit.Tak sangka aku dia buat aku macam ni.
Sejak Dari itu,aku putus dengan dia dan menjalinkan hubungan dengan Halla.
END OF FLASHBACK
" Ouh okay ma " kataku lalu tersenyum.Mama seakan-akan tidak percaya dengan jawapanku.
Aku sebenarnya ade muslihat tersendiri sebab tu aku setuju dengan pilihan mama.
" Betul?! " Soal mama lagi sekali sambil tersenyum riang.
" Betul lha mama " kataku sambil tersenyum.
" Thank you anak mama " kata Mama lalu menuju ke bilik nya.
" Welcome " kataku sambil tersenyum sinis.
Yea,i will ruin our marriage .
-TBC-
Sorry readers sebab pendek sangat *crying*.Btw,inilah season baru of Hatiku untuk Mr.garang cuma author tukr characters and jalan cerita.
So,enjoy lha *kuis-kuis kaki* sebab penat author fikir untuk idea for fanfic ni.Yang dah baca tu jangan jadi silent readers pleassh *buat aegyo* author tahu author comel *tetiba* alaa,vote lha sekali.
Bukan Susah pun tekan bintang kat bawah sekali je.Okay,lagi satu author nak cakap kalau ade yang follow author and nk follow back,please mention author dekat message or you can comment here.
Again,sorry for bad idea,maklumlah author belum masuk sekolah menengah *jerit* author baru 12 so tahun depan baru 13 hikhik.
Read next chapter and vote tau?Kbye!!!