"Ni syah terus balik rumah ke? kalau belum abg nak ajak minum jap."
"erm boleh jugak.akak?"
"Akak taknak lah.akak nak gi kedai buku jap.beli novel.korang minum lah dulu.nanti akak gi sini balik.raisya nak ikut akak tak?"
"Raisya ikut akak lah.kalau duduk sini mesti abg cakap pasal kerja kerja dan kerja.bosan lah."rayyan mencebik
"eleh biarlah."Rayyan berdiri sambil memeluk tubuh.
"abg penyebok!" raisya menjelirkan lidah nya kepada rayyan.
"Raisya balik guna teksi." ucap rayyan dan mengajak berlalu dari situ.
"Abg!" raisya memanggil rayyan tapi rayyan hanya melambai lambai kepada raisya.
"dah dah raisya.Abg raisya tipu je tu.Jom teman akak beli novel.hm akak rasa kan akak nak borong semua novel yang mereka jual." ujar yana selamba sambil kaki menuju ke arah kedai buku.
"ish.akak suka sangat bergurau."
"er akak?" yana yang leka memilih novel hanya memandang sekilas ke arah raisya.
"hmm ?"
"kenapa raisya tak tahu yang akak ni ada adik eh?"
"sebab time kita belajar dulu adik akak takda kat sini.nenek dan datuk akak yang jaga adik akak kat amsterdam.
"Kenapa datuk dan nenek kakak yang jaga? Papa dan Mama akak kan masih ada." soal raisya kehairanan.
"oh.Masa kecik adik akak langsung taknak berenggang dengan nenek akak.Jadi nenek buat keputusan untuk jaga adik akak sehingga besar."
Raisya meng 'O' dan menjawab.
"Sorry kak sebab banyak tanya.""takpa akak tak kesah.akak dah anggap raisya ni mcm adik akak dah.akak kan takda adik perempuan.dua dua lelaki." Yana beralih ke arah rak buku yang lain.
"eh dua adik lelaki?" Sempat juga raisya menyambar dua buah novel yang menarik di hati nya.
"Ha'a kembar kepada syah,Andrea Akasyah"
"Oooo" raisya mengganguk faham.
"Kembar syah sekarang kat mana?"
"Study kat Perth."
"Oh" Raisya mengganguk fhm.
"Raisya tkda adik ke?"
"Dulu mummy pernah beritahu kat raisya yang raisya ni ada kembar.Tapi raisya tak tahu kembar raisya tu ada kat mana sekarang ni."
"Raisya tak cari ke?"Raisya mengeleng.
" Raisya tak tahu macam mana nak cari."
"Hmm.Kalau dia ada kan best." Jawab yana
"Aha kan.Kalau kembar raisya ada kan best,dapat shopping sesama dengan akak."
"And nanti raisya kahwin dengan syah lepas tu kembar raisya kahwin dengan Andrea.kan?"
"Alah akak ni sampai ke situ pulak.Dah macam agensi mencari pulak raisya tengok akak ni.mustahil lah raisya ni jadi adik ipar akak.".
" Tiada yang mustahil kat dunia ni raisya." Ujar yana.Tiba tiba satu nama terlintas di benak raisya
"Akak kahwin lah dengan abang." Usik raisya.Yana mengerut kan kening nya manakala raisya ketawa kerana berpeluang mengenakan yana.
"Dah dah tukar topik.tukar topik." Ulang yana.Raisya masih mengetawakan yana.
"Ala akak ni orang kenakan sedikit terus blushing." Mereka berdua keluar dari kedai buku sambil menjinjing dua plastik yang berisi novel.
"Hmm sekarang kita berdua nak kemana kak?"
YOU ARE READING
Sayang Awak!! Encik Cerewet!! [ SLOW UPDATE!]
AcakTengku Rayyan Danial Seorang yang cerewet dan suka hasil kerja yang sempurna.Oleh itu beberapa P.A nya telah berhenti kerja kerana tidak tahan atas sikap cerewet nya itu Tengku Adryana Aqaisyan Seorang yang baik dan lemah lembut. P.A kepada rayyan,s...