Lotto Cafe
Song Jihyo memastikan segala persiapan sudah tersedia.Dia melihat bunga yang agak senget,terus dia betulkan.
Jam tangan dikerlingnya seketika.Sudah pukul 11.30 malam tepat.
Bilik yang disewa di cafe dikerling seketika.Gabungan warna putih dan hitam mewujukan suasana yang agak romantis.
Jihyo tersenyum.Dia mengingati semua memori ketika mula mula menyambut hari jadi Suga,kekasihnya.
Flashback
Jihyo tergesa gesa keluar dari keretanya.Pintu sebelah pemandu dibuka.Dengan perlahan lahan tangan kecilnya memimpin Suga berjalan menuju ke Cafe tersebut.
"Jihyo yaa,kau nak bawak aku pergi mana ni?"Suga perlahan lahan berjalan.Matanya sudah ditutup menggunakan kain.
"Kejap je,lagi berapa saat kita nak sampai"ujar Jihyo sambil tergelak kecil .Terhibur dengan telatah Suga yang tidak sabar.
Pinti bilik dibuka.Kerusi dialihkan sedikit,tangan Jihyo berhati hati memastikan Suga duduk dengan selasa.
Jihyo melabuhkan punggungnya di kerusi berhadapan Suga.
"Happy birthday to you,happy birthday to you...Happy birthday to Min Yoongi.Happy birthday to you"nyanyi Jihyo.
Suga perlahan membuka kain.Dia memandang kek kegemarannya.
"Cepatlah tiup lilin.Aku lapar la"rungut Jihyo sambil membuat muka comel.
Suga hanya tersengih."Yalah"
Lilin di atas kek ditiup.Kemudian dia menutup mata sambil kedua dua tangannya ditemukan.
Membuat hajat.Lama.Saat mata Suga membuka mata,dia terkejut.
"Siapa yang sambut birthday ni?.Aku ke kau?"perli Suga sebaik sahaja melihat Jihyo makan kek terlebih dahulu.
Jihyo hanya tersengih.Dia mengambil krim pada kek tersebut dan terus calit pada muka Jihyo.
"Yah!" Jihyo menjerit kecil.Dia memandanh krim pada hidung.Kelihatan matanya juling.
Suga tergelak besar melihat muka Jihyo.
End of flashback
Jihyo memyentuh hidung.Dia tergelak kecil.
Dia melihat pula luar bilik.Satu meja agak tersorok.Di situ mereka bertemu janji buat pertama kali.Agak kekok ketika itu.
Flashback
"Jihyo kan?"
Seseorang menghampiri Jihyo dengan agak kekoknya.
"Ya.Dan awak ni Min Yoongi kan?"
"Ya.Urmm saya kerusi?"
Jihyo membuka muka blur.
"I mean boleh saya duduk?"
Jihyo membuat muka 'O'.Dia kemudian tergelak kecil lalu mempersilakan Suga duduk.
Suasana agak sunyi sepi.Mereka berdua hanya diam.
"Air"
"Awak"Mereka tergelak kecil.Masing masing gelojoh hendak memulakan perbualan.
"Urm sebenarnya awak boleh je panggil saya Suga"
"Kenapa?."
"Entah.Kebanyakkan kawan kawan saya panggil saya Suga.Well you know,happines taste sweet.Just like when i met you for the first time"
Jihyo menunduk muka.Malu.
End of flashback
Dia melihat tangan kananya.Jari manisnya bersarung cincin.Di sini juga Suga melamarnya.
Flashback
Mereka berdua menikmati sarapan dengan enaknya.
"Yah Suga,kenapa tiba tiba ajak sarapan ni?Tak pernah pun nak ajak"ujar Jihyo pelik.
Perbualan mereka terhenti seketika.Pelayan menghantar dua pinggan waffle dan pancake bersama air kopi.
"Makan jelah.Aku belanja pun bising"
Mereka berdua makan sambil berbual bual.
Tanpa sedar,Jihyo sudah pun habis makan.Tiba-tiba Suga merasa sesuatu pada tekak.
"J.jifyio t.tllomkk a.kkii..ce.nfkik
(Rough translation :Jihyo tolong aku,aku tercekik)Jihyo mula menggelabah.Dia terus bangun.Dia mengambil begnya lalu dihempuk pada perut Suga.Setelah beberapa kali,akhirnya terkeluar juga benda yang menyebabkan Suga tercekik.
"Uhuh...uhuh...uhuh...Will you marry me?"ujar Suga sambil menunjukkan cincin yang penuh dengan air liur.
Jihyo membuat muka geli."Aeghhhh".
End of flashback
Cincin itu akhirnya dipakai setelah dibleach selama 7 hari 7 malam.
Jam sudah menunjukkan 12.00 tengah malam.
Lilin yang diletakkan di atas kek sudah habis lebur kerana sudah lama di situ.Api yang ada sudah mula hampir padam.
Cepat cepat Jihyo meniup lilin itu.Dia memandang kek itu.Seraya kemudian memadang dihadapanya.
"Happy birthday to you,happy birthday to you,happy birthday to Suga..Happy birthday to you"
Jihyo menepuk tangan sendiri.Kemudian dia memejam mata.Membuat hajat"
Flashback
"Weh Suga,kau buat wish apa sampai lama sangat"
Suga memandang Jihyo lama.
"Aku buat wish agar hubungan aku ngan kau selama lamanya.Kita akan hidup bersama sama sampai tua.Kita sehidup semati.Kita dapat banyak anak comel.Kita banyak duit.Tapi,yang paling penting,Aku nak kita selalu ada diantara satu sama lain.Bersama sama."
End of flashback
Perlahan lahan Jihyo menunduk.Dia menangis teresak esak.Sekarang Suga sudah tiada di sisinya.Meninggalkan dia.
Flashback
Tangan Jihyo terketar-ketar memegang badan Suga.Perlahan-lahan Suga membuka mata.Tangan Suga mengelus lembut pipi JIhyo yang sudah menangis.
"Yah Jihyo,goodbye my happines.Saranghye"
Mata Suga mula tertutup,buat selamanya.
JIhyo meraung.Dia menggocangkan tubuh Suga yang tidak bernyawa.
End of flashback
"Suga kau tahu apa aku wish masa birthday kau?"
Senyap.
Jihyo menyambung "Aku wish agar masa dapat diputar kembali.Macam dulu dulu.Kita selalu spent time sama sama.Aku..aku nak kita kembali seperti sediakala.Macam dulu"
Senyap.
"Aku..terlalu rindukan kau Suga."
'Aku pun rindukan kau Jihyo.Saranghyeyo,My Happines.