️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Rumah Jungkook & Mingyu
Bilik JungkookTuk! Tuk! Tuk!
"Masuk je lah.. tak kunci pun pintu tu!". Teriak Jungkook yang sedang berbaring di atas sofanya.
Beberapa saat kemudian..
Pintu bilik Jungkook mulai terbuka ..
Kelihatan Mingyu mulai masuk kedalam bilik Jungkook..
Mingyu duduk diatas katil Jungkook sambil matanya memerhati Jungkook..
"Kau pergi mana? Aku call tak angkat?". Soal Mingyu
"Phone aku habis bateri..". Balas Jungkook acuh tidak acuh.
"Harap PHONE je mahal, tak reti nak beli powerbank ke apa ke..". Bebel Mingyu
"Ala kau ni... yg kau tiba2 nak call aku kenapa? Boleh je ckp kat rumah kan? ".
"Memanglahh .. aku call kau bukan sebab risaukan kau, tapi Hana, dia baru kluar dari hospital, kau dah hantar dia balik ke?". Soal Mingyu sedikit bimbang.
"Cis! Baik betul punya abang!". Bisik hati Jungkook.
Jungkook tiba-tiba terdiam seketika..
Dan..
"Woi! Kau dengar tak ni??!". Jerit Mingyu
Jungkook seakan tersedar tatkala jeritan Mingyu mulai kedengaran di kedua belah telinganya..
"Ish! Aku dengar lahh...aku tak hantar Hana balik, dia dah mesej aku dia ada perjumpaan persatuan, jgn tunggu dia.. ADA PAHAM TAK??". Perli Jungkook.
Mingyu hanya mencebikkan wajahnya mendengar bicara dari Jungkook itu...
"Kau tk risau ke kalau apa2 jadi kat dia??". Duga Mingyu
"Gila tak risau?! Risau lahh!". Marah Jungkook.
"Dah tu, kenapa tak tunggu je Hana?". Soal Mingyu.
Jungkook mulai menghadiahkan jelingan tajam kearah Mingyu...
"Kau ni mcm tak kenal Hana kan? Kalau dia ckp TAK BOLEH , maksudnya tak bolehlah..Hana boleh jaga diri dia, kalau aku paksa lain jadinya nanti, kau nak ke Hana merajuk lagi? Ish!". Ujar Jungkook kegeraman.
"Yela2 .. sorry2 .. okay? Aku tk persoalkan perkara ni, tapi kau sebgai Tunang Hana , kena lah ambil tahu apa yg Hana buat, dengan siapa.. tak thu banyak pun , tahu sikit pun jadilah, lagi satu kau kenalah suka sikit hobi apa yang Hana suka buat, barulah dia hargai cinta kau, FAHAM?". Terang Mingyu panjang lebar.
Jungkook hanya mengangguk kepalanya..
"Dahlahh, akuu nak pergi mandi, hari ni giliran kau masak..". Ucap Mingyu selamba lalu berlalu pergi.
"Yahhh! Kita ada pembantu rumah kowt!" Laung Jungkook.
️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Gangnam University
Bilik MEETING
YOU ARE READING
I Love You Jungkook S2
FanficUntuk sambungan I Love You Jungkook s2 ini mengisahkan Hana kembali menjadi seorang pelajar dalam jurusan perniagaan atas permintaan ayahnya. Tunang Hana, Jungkook juga menjadi seorang pelajar seni bina di Universiti yg sama bersama Hana. Namun, pel...