03

246 25 6
                                    

"Jeon Jungkook! Berani kau peluk aku?!" JungMi yang terjaga melihat Jungkook memeluknya mula menjerit.

"Dari semalam aku peluk kau. Kau tak kisah pun. Alah lagipun kau suka kan aku peluk kau." Jungkook smirk.

"Aku tak suka lah!" Nafi JungMi.

"Kalau kau tak suka kenapa kau tak tolak aku awal awal? Kenapa kau biarkan?" Soal Jungkook tak puas hati.

"Blah ah kau! Aku nak masak!" JungMi mereka alasan. "Yah. Kau demam ke?" Jungkook meletakkan tangannya pada dahi JungMi. "Jeon JungMi nak masak?" Sambung Jungkook sambil gelak. "Wae? Kau ingat aku tak boleh masak ke?" Kata JungMi. "Aku tengok kau goreng ayam pun terjerit jerit." Perli Jungkook. "K. Fine! Kau tunggu! Aku masak!" JungMi amat geram apabila diperli begitu. "Make sure tak tersalah garam gula. Jangan letak racun pulak. Karang tak pasal pasal meletup dapur rumah kita nanti." Perli Jungkook again. JungMi terus turun ke dapur.

Jungkook terdengar bunyi minyak kat dapur. Betul ke apa yang author tulis ni?😂

Jungkook mengintai di dapur. Yes memang JungMi, isterinya yang ada di dapur. Cara potong timun boleh patahkan satu meja. Ganas ya rabbi.

Jungkook tersenyum dan pergi ke dapur. Tangan JungMi dipegangnya dan mula memotong timun dan sayur sayur yang lain dengan lemah lembut.

 Tangan JungMi dipegangnya dan mula memotong timun dan sayur sayur yang lain dengan lemah lembut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Jangan kasar sangat. Kesian sayur ni tak bersalah. Kau nak patahkan meja ni terus ke?" Kata Jungkook sambil matanya fokus ke sayur yang dipotongnya. JungMi hanya memandang ke Jungkook.

"Done." Kata Jungkook selepas memotong sayur lalu melepaskan tangan JungMi. "Teruskan memasak, 'chef' Jeon JungMi." Jungkook duduk di kerusi sambil memerhati pergerakan JungMi. JungMi teruskan memasak. Ayam digorengnya dari jarak jauh. Jungkook hanya menahan gelak. Sayur tadi dicapainya dan memasukkannya ke dalam kuali. Nasi dicampurkan ke dalam kuali yang terdapat sayur didalamnya. JungMi terlupa tentang ayam yang digorengnya tadi. "Ayam, JungMi." Kata Jungkook. "Yah." JungMi terbalikkan ayam tadi. Sedikit hangit. Minyak panas meletup kena kulit halus JungMi. "Kau ok ke JungMi?" Jungkook hendak bangun membantu JungMi. "Sit right there!" JungMi mengarahkan Jungkook agar duduk. JungMi sambung memasak.

Skip.

"Done. Nasi goreng." JungMi meletakkan sepinggan nasi goreng di atas meja.

" JungMi meletakkan sepinggan nasi goreng di atas meja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jungkook memakan nasi goreng masakan JungMi. "So... How?" JungMi berasa nervous. "Entah. Bolehlah kut. Asal lepas tekak aku sudah lah." Jungkook terus memakan nasi goreng itu.

JungMi duduk di kerusi bertentangan Jungkook. "See aku boleh masak k." Kata JungMi lega. "Ini je ke yang kau boleh masak?" Jungkook bertanya kepada JungMi sambil makan nasi goreng. "Erm. Haah." JungMi menundukkan kepalanya. Rasa malu jadi seorang isteri kalau hanya pandai masak nasi goreng sahaja. "Takpe." Kata Jungkook. "Dah kau pergi mandi." Sambungnya lagi.

JungMi bergerak dari dapur. "Oh before that." JungMi pusing memandang Jungkook. "Sini kejap." Jungkook memanggil JungMi. "Apa?" Jungkook memberi isyarat agar JungMi makin rapat. "Aku nak bisik lah." Jarak antara muka JungMi dan Jungkook sangat rapat.

Chu~

Muka JungMi merah ibarat cili pula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Muka JungMi merah ibarat cili pula.

#AuthorBenciCili#WhyCiliMestiWujud?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


#AuthorBenciCili
#WhyCiliMestiWujud?!

"BABI KIMAK SIAL KAU CIUM AKU?!" Carut JungMi. Dah kali kedua dia kena tipu oleh Jungkook. "Hahah!" Gelak Jungkook. "KAU GELAK APA SIAL? BABI BETUL! FUCK OFF MAN! TAKDE LIFE KE NAK CIUM AKU MACAMTU?!" Sambung JungMi. "Alah aku nak bagi kau rasa sikit nasi goreng yang kau masak ni." Kata Jungkook dengan sedikit tawa. "Palabana kau!" JungMi terus menghentakkan kakinya ke bilik.

JungMi pov.

Kiss. Huh? His lips is so sweet! Campur pula nasi goreng yang aku masak tadi. Auch! Mahu je aku gigit bibir dia! Ikutkan mahu je aku rogol je manusia tu terus! But teruk sangat ke aku carut kat dia? Alah sejak bila kau pandai rasa bersalah bila dah mencarut wahai Jeon JungMi? Biar ajelah. Haih bilalah aku nak confess kat dia? Aku takut aku yang malu nanti kalau dia kata dia takde feeling kat aku. Mahu aku gantung diri kalau jadi macamtu.

"JungMi! Kau dah mandi ke?" Jerit Jungkook dari bawah. Aku nak alone kejap pun tak aman.

"Kau nak apa?!" Aku balas jeritan.

"Basuh lah pinggan, my WIFE!" Eh eh dia panggil aku as 'wife'?

"Basuh sendiri lah sial! Aku dah masak." Aku dah masak then kau suruh aku basuh pinggan. Kau ingat aku maid kau?

Shhhhhjshshjshjgx
Bunyi air di sinki kedengaran.

What? Aku turun tengok apa yang terjadi. Aku nyorok lah kat dinding tu. JEON JUNGKOOK BASUH PINGGAN?! WOW SIAP KEMAS DAPUR SIA! Suami misali. Alhamdulillah aku dapat lelaki soleh!😂

"Untungkan kau dapat suami macam aku ni,JungMi?" Suara Jungkook kedengaran amat dekat.

"ASTAGA VALAK!" Punyalah aku terkejut tengok Jungkook berdiri sebelah aku dengan muka dia penuh tepung walaupun aku tak tau mana datang tepung and aku tak pakai tepung pun time masak tadi.

"Muka handsome kau kata valak." Jungkook menjeling aku.

"Ahahah." Aku mengelap muka Jungkook. "Btw thanks sebab kau dah tolong kemaskan dapur ni."

"Mama kata. Kalau dah masak tu kemas balik barang barang tuh. Jangan dibiar saja."

"Erk. Hehe lain kali aku kemas. Dah kau pergi mandi." Aku menyuruh Jungkook mandi.

"Kau belum mandi lagi?" Jungkook lihat baju aku masih sama dan rambut aku masih kembang ibarat rambut rosmah. Memang sah lah aku tak mandi lagi.

_To Be Continued_

Young Marriage +jjk+Where stories live. Discover now