♠10♠
(Ze tije-Dara teyna)
1 hafta önce
Sessizliğin içinde beliren ışığı göremez çoğu zaman insan. Sessizlikten öğrenecek çok şey vardır , onu dinlemesini bilene.
Zamanın içinden akıp giden huzuru misafir eder sessizlik..
Fark edemezsin.. Kimi göremez bunu.. Adamda pencerenin önünde durmuş Mezopotamya'nın kucağına aldığı geceye dalmıştı. Afran onca gürültünün içinde sessizliğin içindeki çığlıklarını dinlemişti. İçini dinlemiş doğru yapıp yapmadığını sormuştu kendine..
İçi kızdı ona çığlık çığlığa.. Ama dinlemedi. Düşüncelerinin en derinine dalmış vücudunun kasıldığının farkına varmamış, kapının gıcırdayan sesini işitmemişti.
Roni kapıyı açmış Memet ağanın odadan çıkmasının üzerinde 10. dk geçmesine rağmen içeride kalan kuzenini merak ederek odaya girmişti..
Memet ağa odadan çıkarken yüzünde acıyla karışık hoşnutluk vardı, bunu Roni farketmişti. Roni yavaş adımlarla Afran'ın yanına gitmiş geniş omuzlarıyla pencerenin önünü dolduran adamı izlemişti.
Afran düşünceliydi. Hayatı ellerinde değildi. Ellerinden alınıyordu. Roni Afran'ın yanında duran boşluğu doldurdu. Geceye dikti gözlerini. Bakışları bahçeye takılınca kafasını hemen Afran'a çevirdi. Afranında kendisi gibi aynı yere baktığını farkedince adamı izlemeye devam etti.
Revin diz çökmüş Şimale bir şeyler anlatıyordu bahçede. Revin Şimalle ilgilenirken üzerinde olan bakışlardan habersizdi. Kadının yüzü bir ayı anımsatıyordu. Ay kadar ışık saçıyor fakat soluk bakıyordu. Her bir kirpiği hüzün dokuyordu geceye.
Roni derin bi nefes aldığında Afran Roninin varlığını yeni farkediyordu. Yüzünü Roniye doğru çevirmedi. Afran, sağ eli cebindeyken kaskatı kesildiğinin farkında değildi.
Hırıltılı ama bi o kadar yorgun sesle;
"Suçsuz" dedi. Geceleri kadının hüzün dokuyan kirpiklerindeydi. Her kirpiğine acı işlenmiş diye geçirdi sonra içinden. Gözleri kadına kilitlenmiş beyninde dönüp duran savaşın son bulmasını istiyordu. Roni konuşmadı.
"Onu yakmak demek" dedi bekledi. Nefesi göğüs kafesini yakıyordu, farkedemedi. "yıldızı yok etmek geceden" susmadı dili acı yükledi. Roni Afran'ın ne dediğinin farkında değildi , kaşlarını çatmış kafasında adamın dediklerini tartmıştı.
Memet ağanın sözleri işlerken Afranın beynine , kadının bir intikam uğruna bedel vermesi ne kadar doğru diye düşünüyordu.
KIZ BABASI OLMAK KOLAY DEĞİLDİ. Memet ağayı anlıyordu. Afran'ın ise amaçları vardı. Bunlar için kendinden taviz vermeye hazırdı. Bu durumu herkes görüyor ama durumu bilmeyenler anlam veremiyordu. Roni kafasını Afran'a çevirip söylediklerinde bişey anlamadım dercesine bakmıştı. Afran tekrar kendi kendine konuşmuştu.
"Karanlık işlemişse benliğe yıldız aydınlatmaz ki geceyi!"
Kafasında dönenler yatışmıyor, aksine içine bi sıcaklık işliyordu. Tekrar dışarı baktığında kadının olmadığını farketti. Roni anlamadığı , anlayamadığı sözlerle konuşmaya başlamış Afran tekrar konuşarak onu susturmuştu..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
REVİN (KAÇ - MA - K)
Художественная проза???????????????????????????? Adım attı. Sağlam bastı. Bastığı yerin canı acıyor, kadının yürüyebilmesi için fırsat tanıyordu. Kadın, gözlerini gezdirdi, büyük bahçede duranlarda. Attığı adımlar onu konağın kapısına sürüklüyordu. Adım attı, acı k...