İslamiyet Öncesi Türk Tarihi ve Türk-İslam Tarihi Kısa Notlar

19.8K 62 7
                                    

İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRK TARİHİ

1.     Tarihteki ilk Türk topluluğu "iskitler"dir

2.     "Alp er tunga" destanı "iskitlere"aittir.

3.     Tarihte bilinen ilk türk devleti "Hunlar"dır. kurucusu "Teoman"dır.

4.     "Orhun abideleriII. Göktürk devleti zamanında yazılmıştır.

5.     İstanbul'u kuşatan ilk Türk devleti "Avarlar"dır.

6.     İslamiyeti ilk kabul eden Türk devleti "Karluklar"dır.

7.     OGUŞ: aile, URUG: aileler birliği, BOY: uruglar birliği, BODUN: boylar birliği, İL: devlet demektir.

8.     İlk Türk devletlerinde hükümdarlık sembolleri; 1: OTAĞ (h. çadırı) 2: ÖRGİN (taht) 3:TUĞ (sancak)4:DAVUL

9.     Kut Anlayışı: Hükümdara yönetme yetkisinin, Gök tanrı tarafından verildiğine inanılması.

10.Veraset Sistemi: Ülke hanedan üyelerinin ortak malıdır. ilk Türk devletlerinden beri uygulanmıştır.

11.Türk devletlerinde, devlet işlerinin görüşülüp karara bağlandığı meclise "toy", "kurultay" veya "kengeş" meclisleri adı verilirdi.

12.Hakan meclisinin tabii başkanıydı, hakanın olmadığı durumlarda "Aygucı" denilen vezir başkanlık ederdi.

13.Hükümet: Ayukı demektir. Ayukı hakanın emirlerini meclisin kararlarını uygulardı.

14.Tigin: hakanın kardeşi, Şad: hanedan mensubu komutan ve vezirlerdir. Subaşı: ordu komutanı

15.Devletin batı tarafını hükümdarın kardeşi "yabgu" ünvanıyla yönetirdi.

16.Yuğ: cenaze töreni, Kurgan: mezar, Uçmağ: cennet, Tamu: Cehennem, kam: din adamı.

17.Yargu: hükümdarın başkanlık ettiği siyasi suçlara bakan mahkeme. Yargan: hakimlerin idaresinde ki adi suçlara bakan mahkeme.

18.Göktürk alfabesi, Türklerin en eski milli alfabeleridir.

19.Türkler tarih boyunca; GöktürkUygurSoğdBrahmiSüryaniArap ve Latin alfabelerini kullanmışlardır.

20.Sagu: şarkı Koşuk: şiir, Sav: Atasözü

21.Türk destanları şunlardır.

İskitler: Alp er tunga ve şu destanları

Hunlar: Oğuz kağan destanı

Göktürkler: Ergenekon ve Bozkurt destanları

Uygurlar: Göç ve Türeyiş destanları

Kırgızlar. Manas destanı

   22. Türk tarihinin bilinen ilk yazılı eserleri Yenisey kitabeleriOrhun kitabeleri ve Karabalsagun yazıtlarıdır.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 22, 2012 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İslamiyet Öncesi Türk Tarihi ve Türk-İslam Tarihi Kısa NotlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin