♡3

465 21 0
                                    

Tiba-tiba,

  Ada satu makhluk ni dia terbang ke arah tempat donghyuck dipukul dengan geng BTS.

  Makhluk itu bertaring dan mempunyai mata merah bulat.Makhluk itu ialah vampire.Vampire tu melawan geng BTS itu.

  Member BTS dipukul menggunakan kuasa yang ada pada vampire itu.

  Setelah geng BTS kalah,dia menuju ke arah donghyuck.

  Donghyuck dah nyawa-nyawa ikan.Dia sangat lemah.

  Vampire itu mengangkat kepala donghyuck lalu mengigit leher donghyuck.

Selepas selesai menghisap darah donghyuck,dia memandang ke dalam mata donghyuck yang masih dalam keadaan bernyawa itu bagi membuang memori yang berlaku kes tadi.

Keesokan harinya,

  Donghyuck tersedar dari pengsan.

  "Eh,aku kat mana ni?",dia perhatikan bilik tersebut.Dia pasti tu bukan biliknya.

  Dia keluar dari bilik itu.

  "Ah leher aku sakit.",keluhnya sambil memegang lehernya.Dia tidak perasan yang lehernya ada kesan gigitan vampire semalam.

  Dia turun dari tangga rumah itu.Tiba-tiba,dia rasa tertarik dengan satu bilik kecik yang ada di sebelah laluan tangga itu.Dia baru sahaja hendak memegang tombol pintu itu.

  Tiba-tiba,dia terkejut setelah bahunya di pegang oleh seseorang dengan cengkaman yang kuat.Orang itu menolak badan donghyuck perlahan ke dinding.Donghyuck teringat dia kena belasah semalam tapi hanya sikit dan berkabur akibat memorinya dighaibkan oleh vampire semalam.

  "Emmmm,pasal lelaki ni? Dia ke yang tolong aku masa kena belasah tu? Ok aku kena berterima kasih ni pas tu aku blah lar..",kata hati donghyuck.

  "Em..awak eh yang tolong saya masa kena belasah tu? Ok thank you sebab tolong saya.So,saya pun dah ok,saya balik dulu.",kata donghyuck kepada lelaki itu lalu menuju ke arah pintu keluar.

  Dia ditahan dan dihalang oleh lelaki itu.

"Eh,jap awak minum lar air ni dulu..",lelaki itu menyuruh donghyuck minum air yang berwarna merah pekat itu.

  Donghyuck menghidu air tersebut.Dia mendapati air yang dalam gelas itu ialah darah.

  "Encik,saya tak minum darah..saya tak suka minum darah..",kata dia kepada lelaki itu.

  "Awak betul ke tak nak? Awak betul ke tak ingat peristiwa semalam? Awak tak tau ke saya ni apa?",tanya lelaki itu.

  Donghyuck jawab,"Betul saya tak nak..Apa yang jadi kat saya semalam selain dari pergaduhan tu? Hah,kenapa awak ni apa?",balas donghyuck.

  Lelaki itu memandang tajam ke mata donghyuck.Donghyuck berasa tak selesa.Lelaki itu makin lama makin berubah ke vampire.Donghyuck menangis,berlari menuju ke pintu tetapi pintu itu tidak boleh dibuka.

   "Ah...ah...saya nak keluar!!..tolong..ada vampire..tolong!! Buka lar pintu ni...",jerit donghyuck ketakutan.

  Lelaki itu memusingkan badan donghyuck dengan ganas.Donghyuck menjerit kesakitan.Lelaki itu mencengkam leher donghyuck sampai donghyuck susah nak bernafas.

  "Kau dengar sini..kau donghyuck kan? Aku panggil kau Haechan..Ok,aku Mark.Kau dah tahu aku jenis bukan manusia dan aku adalah vampire.Kau nak balik rumah kau? Jangan harap lar..Kau dah jadi milik aku.So,kau jangan nak mimpi kau boleh lepaskan diri dari aku dan dari rumah ni.Faham?!!",tengking Mark lalu melepaskan leher donghyuck.

  "Oh oh oh koh",donghyuck terbatuk lalu terduduk di lantai akibat ketakutan yang tahap maksimum itu.

Petang itu,

   "Ah....bosannya duduk kat rumah ni..aku nak jalan-jalan lar tengok rumah ni..",donghyuck berkata dalam hati.

  Mark lalu dibilik donghyuck itu.

  "Ma...Mark..saya nak pergi jalan-jalan dalam rumah ni? Please...?",donghyuck bertanya sambil membuat aegyo..Comel.....sangat....

   "Hmm...ye lah.Ok kau jalan dengan aku.Aku tunjukkan semua tempat dan bilik kat rumah ni.",kata Mark.

  "Ok....thanks",jawab donghyuck dengan manja.

  Dia dan mark keluar dari bilik itu dan menuju ke semua bilik kecuali bilik di tepi tangga tu.

  Baru saja donghyuck nak buka,dia dihalang oleh mark.Dia pelik kenapa dia tak boleh membuka dan masuk ke dalam bilik tu..

  "Mark....kenapa saya tak boleh masuk bilik ni? Wae?",tanya donghyuck.Dia perasan muka mark merah dan menunjukkan perasaan marah.

  "Haechan,awak dengar sini! Kalau saya kata tak boleh,tak boleh lar!! Faham?!!",marah mark.

  Donghyuck tunduk kerana matanya mahu mengeluarkan air hujan akibat takut dengan mark yang memarahinya.

  "Haechan...aku..minta maaf..aku marah kau tadi...mianhae..",mark minta maaf apabila donghyuck kelihatan seperti takut dengannya.

   "Ok..tak pe..jom sambung jalan",kata donghyuck.

  Mereka berjalan ke ruang tamu.Di situ ada sebuah piano.

   "Waaaaaa...piano..nak main..boleh?",tanya donghyuck.

   "Main lar..",jawab mark.

   Donghyuck membuang kain penutup piano itu.Kain tu berabuk.Donghyuck terbersin dan batuk kecik.Mark mula risau.

  "Kau ok ke?",tanya mark.

  "Ok..cuma habuk je tadi.",balas donghyuck tambah eye smile.

  Donghyuck duduk di kerusi lalu memainkan lagu yang merdu sekali.Mark duduk di sebelahnya.Mark memeluk badan donghyuck dari belakang.Donghyuck tak kesah sebab dia pun suka dipeluk kerana dia bersikap manja.

  Tiba-tiba,ada sesuatu terlintas di fikiran mark.Mark masuk ke bilik yang ada di tepi tangga itu.Donghyuck pelik.
 

VAMPIRE LOVE (markhyuck)Where stories live. Discover now