♡5

383 25 0
                                    

6 hari berlalu,

"Esok hari donghyuck jadi vampire muda.Jadi aku kena cari penjahat untuk jadi minuman donghyuck.",kata mark sambil keluar dari rumah mencari mangsa.

Di lorong yang gelap,

Mark ternampak sekumpulan lelaki yang bernama EXO mengacau seorang perempuan.

"Ah..!! Lepaskan aku lar!! ",jerit perempuan itu.Salah seorang lelaki,Chen keluar lalu memegang dagu perempuan itu.Di meraba badan perempuan itu.

Mark mendarat ke lokasi tersebut.Dia membelasah sekumpulan lelaki itu.Semua tewas kecuali ada seorang yang selamat,Xiumin.

"Tolong lepaskan saya...tolong...",kata Xiumin itu.

"Aku akan bagi kau hidup dulu kerana tak nak darah kau buruk..tak segar..kau tunggu situ.",balas mark.

Mark memengsankan xiumin.Dia menuju ke arah perempuan tadi.Perempuan tadi ketakutan dan menangis tak henti.

"Awak okey? Dah pandang mata saya.",arah mark.

Perempuan itu memandang ke mata hitam mark yang makin berubah warna merah.

Mark membuang segala memori berkaitan kes tadi dalam otak perempuan itu.

"Ok,dengar sini.Awak balik rumah awak.",arah mark.

Perempuan itu berdiri lalu berjalan seperti robot ke rumahnya.

Keesokan harinya,

"Hmm,aku tak sedap badan lar...",keluh donghyuck dalam hati.

"Hai..",ucap mark di muka pintu bilik itu.

"Hai"

"Kenapa dengan kau haechan? Pucat jer aku tengok.."

"Aku okey,mark tapi semenjak 2 hari ni aku rasa macam nak demam tapi aku punya badan tak bersuhu maksimum sangat."

"O..sini aku check kau.",kata mark sambil menyuapkan termometer ke dalam mulut donghyuck.Dia dapati suhu badan donghyuck memang tak meningkat daripada suhu yang biasa.

"Aku rasa macam nak mati...Aku penat..",keluh donghyuck kepada mark.

"Kau dah makan ubat?",tanya mark.

"Dah..tapi tak ada kesan pun.",balas donghyuck.

"Ini memang tak de cara lain.Aku rasa dah tiba masanya.",kata mark serius.

"Masa apa yang tiba?",tanya donghyuck kebingungan.

"Kau tunggu sini,aku ambik barang jap.",kata mark lalu keluar dari bilik itu.

Sepantas kilat,mark telah sampai ke bilik itu membawa Xiumin.Donghyuck pelik.

Donghyuck rasa macam ada sesuatu yang menarik pada lelaki yang bernama xiumin itu.Dia kehausan dan kelaparan.

Mark melempar badan xiumin ke riba donghyuck.

"Arh...kenapa aku rasa haus sangat ni? Wa...leher lelaki ni..sedap...ah...ah...ah...",kata hati donghyuck.Donghyuck makin lama makin tak dapat menahan nafsu mahu menghisap darah di leher lelaki itu.

"Kau cuba gigit dan hisap leher orang tu..",arah mark yang ada di sebelah katil donghyuck.

Taring donghyuck semakin memanjang.Matanya juga berubah warna merah.

Mark tergelak.

Tiba-tiba,leher xiumin digigit buas oleh donghyuck.Donghyuck gembira dan sihat selepas menghisap darah manis,pekat dan suam xiumin itu.Mark hanya melihat dan ketawa seperti vampire.*Eh jap..mark memang patut pun gelak macam vampire sebab dia tu memang vampire pun..hehe

VAMPIRE LOVE (markhyuck)Where stories live. Discover now