Vreemd terugzien

7 0 0
                                    

Het was zaterdagochtend ongeveer 9 uur en ik was net wakker. Ik wilde net naar de keuken gaan om een kop koffie te halen zodat ik kon beginnen met studeren, aangezien ik midden in de blokperiode zat, toen opeens de bel ging. Ik trok snel een t-shirt aan en deed de deur verbazend open. Het was Ella, mijn vriendin. Ze gaf me een kus en we gingen  naar de living waar we in de zetel neerploften. Diep vanbinnen was ik best verbaasd dat ze er was want ook Ella heeft bijna examens maar daar trok ik me niet zo veel van aan, ik was vooral blij dat ze bij me was. "Wat zullen we gaan doen Alex?" vroeg ze. Ik twijfelde geen seconde en stelde voor om naar Starbucks te gaan want ik had echt trek in koffie en totaal geen zin om met mijn neus in de boeken te duiken. "Klinkt prima" zei ze met een klein lachje op haar gezicht, "waarom lach je nou?" vroeg ik aan haar. Maar voordat ik mijn zin helemaal had uitgesproken snapte ik het al, door mijn enthousiasme stond ik al aan de deur in mijn onderbroek een tshirt. "Omkleden" zei ik lachend, "slim idee El". Ik trok mijn donkerblauwe gekleede broek aan met een wit hemdje en lakbruine puntschoenen, nog snel deed ik mijn haar in een dotje, een mannelijk dotje, en spoot ik wat parfum. Toen ik terug in de living aankwam zag ik Ella haar ogen glinsteren en kreeg ik meteen het compliment dat ik er goed uitzag dus gaf ik haar snel een kusje. Ik nam mijn jas en daarop volgend haar hand en zo liepen we richting Starbucks. Daar aangekomen wist ik echt niet wat ik moest bestellen dus Ella lachte me uit. "Terwijl jij deze hartverscheurende keuze maakt ga ik even naar het toilet" zei Ella voordat ze mijn hand losliet. Toen ik eindelijk mijn keuze had gemaakt zag ik dat El nog steeds voorlaatst stond in de elle lange rij aan het toilet dus begon ik maar te zoeken naar een plaatsje waar we konden zitten. Toen ik de trap opliep om te kijken of daar nog een plekje was zag ik Caroline, mijn buurmeisje en beste vriendinnetje van vroeger. Zonder twijfel stapte ik op haar af, "Hallo daar Carotokid" zei ik al spottend toen ik haar een kus op haar linkerwang gaf. Caro begroette me geschrokken en vroeg hoe het met me was, met mij was alles goed dus vroeg ik al snel hoe het met haar ging. Ze zei dat het 'wel goed ging' maar ik ken Caro dus ik wist als geen ander dat het helemaal niet goed ging met haar...




Hallo, ik ben nieuw hier en ik vroeg me af of dit een goed begin is en of ik verder moest schrijven of niet... 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 22, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Misvat (nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu