01

105 6 9
                                    

YoonRa

' Jimin-nim, saya minta maaf atas pemergian Hanna. Saya kesal. Kalau tak sebab saya kenalkan Hanna dekat MinGyu oppa, pasti semua ini takkan terjadi. Saya harap Jimin-nim maafkan saya dan Mingyu oppa. Saya pasti Mingyu oppa tak bermaksud macam tu. Saya nak minta, Jimin-nim janganlah apa-apakan Mingyu oppa pula, sebab ni semua salah saya. '

Entah kenapa ayat Dahyun tempoh hari amat mengganggu aku.

Actually, aku risaukan keselamatan dia dengan Mingyu-nim tu je.

Siapa yang tak kenal dengan Jimin tu?

Park Jimin. Budak paling hot dekat sekolah dan dia boleh buat apa je dia nak. Pihak sekolah tak pernah pun cuba halang dia. Yang berani halang dia pun, cuma Bangtan dan aku je.

Dan, semua pun tahu dah berapa ramai pelajar perempuan yang hampir hilang 'dara' dalam tangan dia. Pelajar lelaki pula, ramai dah kena bantai dengan Jimin ni.

Aku takut dia lakukan dua benda tu dekat Dahyun dan Mingyu-nim pula.

----

Aku 'lepak' dengan JungGuk kat taman sekolah.

Bukan lepak. Cuma aku tolong ajar JungGuk mathematics dan english.

" Gukkie, aku tanya kau soalan paling senang eh? "

" Okay "

" 1+1 berapa? "

" 1+1?Gwiyomi "

Aduh! Kenapalah aku ada kawan yang sebengap ini?

Budak ni 1+1 pun dia tak tahu. Kau rasa?

Memang gila dah JiHyo-ssaem ajar dia mathematics, tapi? Habuk. Satu sampah dia tak faham.

" Eh, bijak! 1+1 pun kau tak tahu? Kau umur berapa sebenarnya? "

" Umur aku 15 lah bodoh! Kau tak pandai kira eh? "

Eyy!-- Nak je aku cepuk. Aku hempuk. Aku pijak. Aku hentak. Aku pecahkan kepala budak ni.

Nasib kau hensem. Tapi bukan taste aku. Sebab kau bodoh.

" Eishh!-- Malaslah aku nak ajar kau dah! "

Aku mengemas buku-buku aku lalu bersedia untuk beredar dari situ.

" Wait. Kau nak pergi mana? "

JungGuk genggam pergelangan tangan aku.

Uissh. Boleh timbul fitnah ni kalau biarkan saja.

Lagi-lagi kalau Joshua nampak. Habis juga calar muka kacak JungGuk ni.

" Hoii! Kau kenapa pegang awek aku ni? Baik kau lepas kalau kau sayang muka kau tu. "

Hah. Muncul dah. Menyesal aku sebut tadi.

Kalaulah aku tak sebut tadi, memang taklah Joshua muncul sekarang ini.

Somebody help us please.

" Aku just....... "

Mak aihh. Joshua. Kenapa duh kau pergi tumbuk JungGuk ni?

" Oppa! Dia dah lepaskan tangan Yoon kot. Kenapa nak kena tumbuk dia pula? "

" Sebab oppa taknak dengar apa-apa alasan dari mulut dia. "

" Oppa. Baik oppa pergi dari sini sekarang. Masalah kalau oppa masih tercegat kat situ. "

" Kenapa pula? "

" Pergi jelah! Guna jalan lain. Jangan guna jalan tadi sebab masalah datang dari situ. Dan, jangan toleh kebelakang, walau sedetik. "

Joshua pergi meninggalkan kami berdua.

[ Love Hate Tears ]Where stories live. Discover now