Jag vaknar långsamt av att larmet på min mobil ringer. Jag tar ett djupt andetag samtidigt som jag sträcker på mig. Långsamt öppnar jag ögonen och tar upp min mobil. 06:00 stod det. Jag går direkt in på snapchat och tar en bild på mitt vita täcke och lite bort mot min vita vägg. Mitt ljusa trägolv, min gräddvita matta och lite av mitt klädställ som är noga sorterat med ljusa kläder syns lite i bilden. Jag skriver "Godmorgon alla<3" och skickar till alla jag har dagar med. Det är inte så många. Ungefär 10 stycken. Sedan kollar jag snabbt igenom några storys och lägger sedan ner mobilen. Jag kollar bort mot fönstret till höger i några sekunder innan jag drar bort täcket och ställer mig upp. Jag går trött ut genom rummet och ner för trappan. Där sitter redan pappa vid matbordet och äter frukost.
"Godmorgon, pappa." säger jag med min raspiga morgonröst.
"Godmorgon, Zara." svarar han och ler mot mig. Jag ler knappt tillbaka, bara går in på toan. Jag tar en dusch och rengör mitt ansikte. Jag virar in mitt långa hår i en handduk och tar en annan handduk runt min kropp innan jag går upp på rummet igen. Direkt till vänster i mitt rum står en stor, vit garderob. Jag öppnar den och där i är det inte lika fint som mitt klädställ. Jag tar ett par svarta, högmidjade, tajta jeans och en grå magtröja. Jag sätter på mig vita strumpor och går till mitt sminkbord. Jag använder inte mycket smink, jag böjer bara mina ögonfransar och lägger lite mascara.
Mobilen plingar till. Jag kollar på den. Klockan är 07:12 och jag fick en snap från Kasper. Jag gör klart min macka som jag börjat på och öppnar snapen. "Dagar" står det. En svart bild. Jag skickar en bild på mig själv som svar. Jag bryr mig inte riktigt om hur jaga ser ut på den. Jag bara skickar den. Kasper är en av mina bästa vänner så det är chill. Jag börjar äta tills min mobil plingar igen och ser att Kasper skickade en snap till. Det är en bild på honom, en enkel som han har tagit på sig själv nerifrån medan han går runt i sitt hus. Kasper ser bra ut. Han har blont hår. "Pojkbands" frisyr. Han är ungefär ett huvud längre en mig, skulle gissa på 175 cm. Han har väldigt chill klädstil, han har oftast bara ett par svarta jeans till typ vilken tröja som helst. Bruna ögon. Raka, vita tänder och skarpa käkben.
Jag har 1 bästa vän och 3 nära vänner. Vi 5 är typ ett kompisgäng. Vi har liksom inga andra vänner. Varför de andra tre inte är mina bästa vänner är för att jag inte umgås med dom lika mycket som Kasper. Alla i gänget förutom jag är killar. Det är inte för att jag tycker tjejer är irriterande eller dramaqueens. Jag skulle lätt kunna bli vän med en tjej. Det har bara helt enkelt inte blivit så. På min skola så vill många av tjejerna bara inte umgås med mig. Men det är helt okej för jag har ju Kasper, Ludwig, Oscar, Jakob och Pontus. Den som står mig närmast är Kasper. Han bor i huset bredvid mig så vi umgås ofta.
Klockan närmade sig 8 så jag tog på mig min svarta skinnjacka och mina vita sneakers. Jag tog tag i min svarta ryggsäck och slängde bak den på min rygg med bara ena bandet på min axel.
"Hejdå!" Ropade jag innan jag gick ut. "Ses sen!" Fortsatte jag innan jag slängde igen dörren bakom mig. Jag började gå på vägen och ser Kasper gå ut från sitt hus. Jag stannar vid hans dörr medan har går ner från stentrappa.
"Hej!" Säger han samtidigt som han sträcker ut ena armen för en kram. Jag sträcker ut min arm och kramar honom samtidigt som jag säger "hej!" Glatt. Vi ler mot varann innan vi börjar gå mot bussen.
"Jag har inte pluggat ett skit på matteprovet" säger han efter några sekunder.
"Inte jag heller. När är det ens?" Frågar jag och kommer genast på att det är idag.
"Fuck" säger jag och han skrattar till smått.
"Vad är det vi ska kunna?" Frågar jag. Han borde ju veta det.
"Vi ska göra en sammanfattning typ på kapitel 4 i matteboken." Säger han efter att ha tänkt en stund.
"Men vafan. Jag har inte ens kommit halvvägs." Jag är inte speciellt bra i skolan. Jag har B i ett ämne. Resten är under. Jag kan allt vi ska kunna men jag är lat, så jag lämnar inte in alla läxor. Jag pluggar nästan aldrig heller. Att jag har B i ett ämne är ett mirakel.
"Du, jag har F varning i matte. Om jag inte får E på detta provet så är det kört." Säger Kasper och jag avbryts i mina tankar.
"Sen när har du F varning? Du är ju jättebra på matte? Iallafall förra året." Svara jag.
"Ja, men det var förra året. Sen vi fick en ny lärare så har jag inte fattat ett skit." Säger han och jag märker att han blir lite irriterad.
"I feel you. Mattias är usch." Kasper småskrattar och hans skratt är så jävla mysigt så jag kan inte låta bli att skratta själv.
Väl vid skolan går vi till våra skåp. Jag och Kasper har båda överskåp och dom är bredvid varann. Jag kollar på schemat. Första lektionen på torsdagar är matte. Alltså Mattias och provet.
"Fan" säger jag tyst. Nästan viskar.
"Vadå?" Frågar Kasper.
"Matte. Alltså provet. Jag vet inte om jag kommer klara det" säger jag.
"Jooorå. Detta kommer gå super. Du är ju smart och har dessutom inte F varning." Säger han och ler så där mysigt mot mig. Han får mig alltid att le. Även om jag inte vill.
Vi tar våra saker och går mot hemvisten. Vi ser dom andra och går dit. Jag kramar om Ludwig med ena armen. Sen Pontus, efter det Jakob och sen Oscar.
Ludwig är lite längre än Kasper. Han har en kall, lite mörkare hudton. Hans hår är mörkbrunt, lite lockigt och ser lite ut som Harry styles hår. Fast kort. Han har samma klädstil som Kasper. Hans ögon är grön-blå.
Pontus har blont hår. Det är platt och ganska tunt, men samtidigt ganska fylligt. Inte jätte skarpa, men ändå tydliga käkben. Gröna ögon. Han har ofta skjortor under en stickad tröja, jeans och "hästskor" som jag kallar det, hahah.
Jakob har brunt, bakåt slickat hår. Han gillar Hawaii skjortor, uppvikta jeans och sneakers. Han är runt 180 skulle jag gissa på. Mörkbruna ögon.
Oscar har mörkbrunt hår. Mörkbruna ögon. Han har hockey-frilla och samma klädstil som Pontus. Alltså märkeskläder. Han är ca 175-180 cm lång. Hans käkben är skarpa.
________________________________
Halloouu! Ja, detta kapitel blev väldigt segt. Men det blir bättre, tro mig. Hihi
YOU ARE READING
Allt För Dig
Teen FictionHur kunde du göra så mot mig? Hur kan du ha mage till att säga sådana ord. Att göra sådana saker. Du vet att det skulle såra mig djupt. Du vet det...