* Okaasan : mom
Otousan : dadHari yang ditunggu-tunggu telah pon tiba. Sana dan keluarganya berpindah ke Seoul, Korea. Mereka telah membeli sebuah rumah banglo di sekitar kawasan yang hampir-hampir dengan sekolahnya Sana. Mudah dia untuk pergi dan balik dari sekolah.
"Sana,sayang bangun. Harini kamu sekolah,bukan?" Kejut okaasannya,lemah lembut. Sana menggeliat lalu terus mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik air. Setelah selesai memakai baju uniform sekolah. Dia berdiri di hadapan cermin. "wahh,cantik betul baju sekolah ni" puji sana sambil memperbetulkan skirtnya. Bila sudah puas dia turun lalu memeluk okaasannya."ohaiyo (good morning) okaasan" Sana tersenyum manis. "ohaiyo,sana-chan. Cepat makan, kejap lagi otousan hantar sana dan terus ke tempat kerja " ujarnya sambil menghidangkan minuman buat si suami. "haik" Sana melabuhkan punggung di atas kerusi meja makan "itadakimasu" Sana menyuapkan roti bakar ke dalam mulutnya, berselera dia harini. Selesai sarapan dia terus menyarungkan kasut sekolah, bersedia untuk hari pertama persekolahannya di Korea.
"okaasan, Sana pergi dulu" Sempat Sana memeluk si ibunya dengan kasih sayang. "haik-haik,hati-hati ye?" okaasan menghantar Sana ke pintu sebelum melihat anaknya naik ke dalam kereta. Sana pon masuk ke dalam kereta otousannya. "jom,otousan" Sana sudah tidak sabar lagi. "Okay, pakai seatbelt" kereta mereka pon melucur laju di atas jalan raya. Lima minit kemudian mereka tiba di sebuah sekolah."hati-hati ya sana" otousannya berlalu pergi, meninggalkan Sana yang masih terpingga-pingga. "Haik~ bye otousan" Sana keluar dari kereta.
√
Sana pon melangkah masuk ke dlm sekolah tu..."suggoi!"kte sana smbil melihat di sekeliling kawasan sekolah tu.."ya!,Jackson bgi balik"kte seseorg smbil kejar seseorg... Lelaki tu terlanggar sana.."ah,ittai"aduh sana..dia terduduk di atas jalan tar.."ah,mianhae..awak okay?"soal lelaki tu smbil menghulurkn tgan utk bantu sana bgun.."ah,tidk mngapa..sye okay"kte sana menyambut huluran tersebut.."by the way,siape nme awak?"soal lelaki tu.."Minatozaki sana dri Jepun "jwab sana.." Ouh,hye sye mark"blas mark.."awak,mesti budk baru.."smbung mark...sana hnye mengangguk.. "Yo,mark.." Sorg lelaki dtg sergah mark.."hey,jganla..ha Jackson knalkn ni sana budk baru"kte mark.."ouh,hye Jackson imnida "kte Jackson.." Sana imnida"kte sana pulak.."ouh,bilik guru ade kt bangunan tu..bye2 kitorg nk kene masuk kelas nie.."kte mark lalu melambai2 tgan ke arah sana...sana hnye tersenyum manis..
...
"Ouh,ye kelas..hri nie kita ade murid baru dri Jepun..persilakn masuk" kte cg jihyo..sana pon masuk.."Annyeong haseyo Minatozaki Sana imnida.."sana bow ke arah kelas.."okay,sana kamu boleh duduk kg sebelah mark..mark angkat tgan"kte cg..sana mmndg kelas..lalu lelaki berambut kecoklat (?) Mengangkat tgan.."terima kasih,cg"kte sana lalu bow dn terus ke meja nye.."hye,kita jumpa lagi"kte mark tersenyum melihat sana.."hehe"sana hnye mampu tersenyum.."yo,kita jumpa lagi"sergah Jackson.. "Hey,Jackson terkjut la dia" marah mark.."uuuuuu"Jackson mnyakat mark.."dia tu mmg camtu, so abaikn"sana hnye tersenyum..
Rehat tu sana membawa bento (bekal makanan(?) ).."sana, nk ikut kitorg pergi kantin? "Ajak mark.." Xpelah"tolak sana dgan sopan.."ouh,okay"mark pon pergi dri situ..sana membawa diri ke rooftop.. Sana membuka pintu..xde sape di situ..angin sempoi2 hbis membuatkn rambutnya berserabai..sana duduk di atas lntai....menikmati pemandangan di situ..hri nie langit sngat biru...sana membuka bento nya.."hmm,yummy..itadakimasu "sana menyuapkn telor goreng yg okaasan buat.." Oishi"kte nye..sana smbung makan..setelah selesai makan..dia kemas bento nye lalu di letak di tepi.."ade lgi 15 minit lagi"kte sana meneliti jam di tgannye yg diberi oleh otousan sempena birthday nye yg tahun lepas..sana menghirup udara Segar di situ..dia kluarkn phone nye di dlm poket bju..lalu dimainkn beberapa lagu yg hit..sdg dia menikmati pemandangan tersebut..seseorg membuka pintu..terus sana menoleh ke belakang...seorg perempuan berambut hitam pnjg cecah bahu menutup pintu.."hai"perempuan tu menyapa sana..sana hnye tersenyum.. "Budk baru ke?" Soal perempuan tu.."aah"sana mengangguk kn kepalanya.."hai,nme sye myoui Mina..dri Jepun..bru pindh thun lepas"kte Mina menghulur kn tgan.."Jepun? Samela..hye,sye Minatozaki Sana from Jepun too"sana menyambut tgan Mina..Mina tersenyum.."dh,makan?"soal Mina.."dh,dh lma"jwab sana mesra.."nie awak pindh ke sini sbb ape?"soal Mina smbil membuka plastik roti yg di beli di mesin roti.."ouh,sbb ayah sye dipindhkn kesini"ujar sana smbil melihat Mina..Mina yg sdg makan rse terganggu.."knape?, ade sesuatu ke kt muka sye?"tanye mina..."haha,xde lah..cuma awak cantik sbb tu sye pndg awak"jwab sana jujur.."uish,hahaha terima kasih..awak pon cantik jugak"kte Mina..mereka ketawa kecil..
YOU ARE READING
29 Dec [OneShot]
FanfictionSana yang menghidap penyakit kanser hati dan hanya boleh hidup dalam beberapa bulan sahaja. Start: 250117 End: 250117 Don't copy [ EDIT ]