Part 10 ~ What's Wrong ? Hani??

298 32 5
                                    


            🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

-Sambungan-

"Hana ssi , kenapa mcm ni? Jungkook tu tunang kau,HanA,". Tutur Yoona seraya memegang lembut kedua belah bahu Hana.

" Hana ssi....tolonglahh jgn mcm ni, apa kau dah buat sampai Hanbin cium kau?". Soal Yoona kemudian meleraikan tangannya dari memegang bahu Hana.

"Hari tu, masa lepas habis perjumpAan persatuan, aku nmpk Hanbin dgn seorang perempuan..". Jawab Hana

" then..??". Potong Yoona tidak sabar ingin tahu.

"Aku dgr...perempuan tu ckp, Hanbin yg buat dia mengandung..then,Hanbin nk tampar gadis itu, tiba2 aku muncul...sejak hari tu,dia bg amaran pd aku,klau ada apa2 berlaku,aku org pertama yg dicari...". Terang Hana panjang lebar.

" Hana ssi...aku tahu kau tgh keliru sekarang ni, perkara kita boleh selesaikan...tapi jgnlah smpai kau berubah hati,kesian Jungkook..dia betul2 sayangkan kau..".

Hana mengangguk-angguk kepalanya tanda setuju dengan kata-kata Yoona..

"Hana ssi..esok kita pergi jumpa Hanbin, biar aku selesaikan perkara ni,,...".

" yoona ssi...jgn, aku boleh selesaikan hal ni sendiri,kau jgn risau kay.. ".

" kau yakin Hana?". Soal Yoona inginkan kepastian.

Hana mengangguk laju...

"Okay...tapi kalau Hanbin buli kau, bagitau aku! Biar aku SMACKDOWN dia...". Tegas Yoona

Hana sudah tersenyum seraya mengeleng-geleng kepalanya...

" kau ni Yoona tk habis2, semua org kau nak smackdown, jgn risau, aku dah okay, thankzz Yoona sebab sedarkan aku, aku kena terima hakikat, aku perlu lebih mencintai Jungkook..".

Yoona tersenyum manis memandang Hana tatkala mendengar bicara dari Hana itu..

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
Rumah Jungkook&Mingyu


Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuklah, pintu tk kunci pun!". Laung Mingyu dibiliknya.

Kemudian...

Pintu bilik Mingyu mulai terbuka...

Jungkook lantas meluru masuk dan duduk diatas katil Mingyu..

Jungkook melihat bahawa Mingyu sedang sibuk mengemas barangnya...

" amboi....bukan nak pergi esok bang..hari sabtu kowt...awalnyaa ...". Perli Jungkook.

"Kau apa tahu? Sabtu aku bukan minggu depan, tapi lusa, kau fikir sempat ke klau aku nk kemas esok ? Dah la ada latihan esok...". Bebel Mingyu sambil tangannya sibuk mengemas pakaiannya didalam bagasi.

" tulaaa...orang suruh kahwin dlu,tak nak,nak jugak tunggu aku kahwin, aku dgn Hana lain tau, tapi Yoona tu dah cinta mati kat kau, apa lagi tunggu? ".

" eyh2 budak ni... Aku ni muda lagi la! Baru 20 kowt!".

"Ek eleh! Habis aku bukan 20 jugak ke?".

Entah tiba-tiba..

Keadaan menjadi sunyi sepi...

I Love You Jungkook S2Where stories live. Discover now