1.BÖLÜM.

18K 442 29
                                    

#istanbul
Babam arayip Mardin'e tayin istememi söyleyince karşı gelemedim hem özlemiştim de oraları ailemin de yanında olacaktim. Artık oradaki çocuklara ders verecektim.  Hemen tayin isteme işlemlerine başladım.  Biletimi aldım zaten büyük bir ihtimal tayinim çıkacaktı. Iki gün sonra sonuçlar açıklandığı zaman görecektim.

#Mardin

"Baba elvin bana bir de erkek evlat verebilir neden kuma için acele ediyosunuz?"

"Oğlum iki yılda bir kız verdi anca oda aşılarla , ilaçlarla doktor doktor gezdiniz. yeterince rezil olduk olacağımız kadar hem hamitin de bana can borcu vardı zamanında şimdi bana kızını verecek. "

"Baba kız çocuğunun neresi kötü"

"Kötü demedim zaten ben oğlum Allahın yarattığına kötü denir mi hiç sadece soyunun devami için bize bir erkek çocuk gerek. Hem ben torunumu da seviyorum biliyorsun ."

"E madem öyle acele etmesek baba "

"Sözüm den ne zaman döndüğümü gördün sen benim . Hem herkes duydu vaz geçip de ben Ahmet ağa oğluna söz dinletememiş demem. "

"Tamam baba nasıl istersen " sinirle ayağa kalkıp odadan dışarı çıktım . Bu olamazdı. Ben karımı da kızımı da çok seviyorum.  Bide bunu Elvin e anlatması var şimdi kim bilir ne kadar üzülecek.
Ben dertli dertli balkonda otururken Elvin yanıma geldi.

"Bişey mi oldu Yiğit "

"Evet oldu"

"Anlatmak ister misin"

"Odaya çıkalım orda anlatırım"
Sessizce merdivenlerden çıktık. Elvin de endişelenmişti. Odaya girdik. Kızım beşiğinde mışıl mışıl uyuyordu. Yatağa oturdum Elvin de yanima oturdu . Elini tuttum ve

"Bunu sana anlatmasi zor ama mecburum babama karşı gelmedim hiç hir zaman bunu sende biliyosun"

"Biliyorum Yiğit de ne olduğunu söylesen artık endişeleniyorum."

"Babam soyumun devamı için bir erkek çocuğum olması gerektiğini söyledi ve Hamit beylerin kızı Begüm ü istetmiş."

Yanağından yavaş yavaş yaşlar akmaya başladı . Canı çok yanmıştı biliyorum.  Elimle göz yaşlarını sildim.
"Sen güçlü bi kadınsın Elvin . Sana olan sevgim eksilmeyecek biliyosun bunu. Seni ezdirtmeyeceğim.  Ona kötü davranamam eşit davranmak zorundayım"

"Biliyorum Yiğit baban haklı.  Bu senin soyunun devamı için gerekli bişey . Senden sadece kızımızı unutmamanı istiyorum o kadar başka bişey değil"

"Öyle bişey yapar mıyım hiç . Seni nasıl unuturum ben .  Dila yı kızımı nasıl unuturum ben ."

"Unutmazsın demi"

"Unutmam" dedim ve dudağına bir öpücük kondurdum. Sonra odadan çıkıp sirkete gittim.

Hamit Beylerin Konağı

"Bengü e bunu nasıl açıklayacaksın hamit bey"

"Bilmiyorum Fatma .Ahmet ağa isteyince bişey diyemedim. Biliyosun 
ona can borcum vardı. "

" Biliyorum da Begüm bunu kabul etmez . Hem o çalışmak istiyo Ahmet ağa bunu kabul etmez ."

"Hele bi Begüm gelsinde bişeyler düşünürüz. "

#istanbul

Sonuçlar açıklanmıştı ve tayin isteğim kabul edilmişti. Bavullarim hazırdı. Taksi yi aradım. Bavullarımı da alıp aşağı indim. Herşeyimi almamıştım bir iki hafta içinde geri dönüp kalan eşyalarımı alacaktım. Taksi de geldiğine göre gidebilirim artık.
Yarım saat sonra havaalanı na gelmiştim.
Uçağa son anda yetişmiştim.
---------

Sonunda Mardin'e gelebilmistim.
Özlemişim buraları . Havası bile bi başka güzel. Acaba şimdi nerden taksi bulacağım. Babamı mı arasam acaba.
Ama o  iki gün sonra geleceğimi düşünüyo. Sürpriz olması gerek. Neyse biraz yürüyüm elbet bi care bulurum.
Yarım saat olmuştu ve ben hala yürüyorum. Ustelik yağmur da yağmıştı ve sırıl sıklam oldum Ayaklarım şişti en iyisi şu kenarda ki taşın üstünde oturmak. Tam oturduğum sırada yanımdan süratle bi araba geçti . Ve Üstüm başım çamur oldu.

"Ohaa hayvan insan biraz yavaş olur"
Diye bağırdığım an araba durdu ve geri geri gelip yanımda durdu.

"Bi sorun mu vardı" dedi içindeki adam

"Evet vardı.  Şu halime bakın Üstüm başım çamur oldu. Keşke biraz daha yavaş kullansaydınız şu arabayı. Ehliyeti nerden aldınız acaba"

"Fazla abartmıyor musun bacım? "

"Abartmak mı ? "

"Tamam sizinle bi anlaşma yapalım ben size para veriyim sizde kendinize kıyafet alın konu kapansın "

"Olmaz. En iyisi siz beni istediğim yere bırakın bu daha mantıklı bu halde biyere gidemem"

"Tamam ama benim biraz acelem var. Patronum bekliyo "

"Ben anlamam "

"Tamam geçin oturun nereye? "

"Hamit beylerin konağını biliyo musunuz?"

"Evet"

"Oraya lütfen "

"Siz yoksa Begüm hanım mısınız? "

"Evet . Bişey mi oldu"

"Yo . Hayır. "

Araba hızlı bi şekilde beni konağın önüne getirdi. İndim

"Teşekkür ederim. Kusura bakmayın biraz emrivaki oldu"

"Yo önemli değil. "

Konağı  kapısını çaldım.  Hatice abla açtı kapıyı.

"Begüm kızım hosgelmişsen"

"Hoşbuldum hatice abla "

Arkadan annem belirdi

"Kızım senin bu halin nee böyle . Hem sen hani iki gün sonra gelecektin"

"Sorma anne sonra anlatırım" .

Hamit beylerin Konağında hersey aksama kadar normaldi. Taki Hamit bey eve gelene kadar .

"Hoşgeldin babacığım"

"Hoşbuldum kızım.  Sende hosgelmişsen"

"Hoşbuldum babam "

Begümden

Babamın sanki söyleyeceği bişey vardı ama söyleyemiyo gibiydi.
Yemekte hiç konuşmadı. Yemekten sonra ben odama çıkmak için izin isteyince babam yanına çağırdı.

"Kızım biliyosun benim Ahmet ağa ya can borcum var"

"Biliyorum baba "

"Şimdi Ahmet ağa benden bişey istedi ve ben de bişey diyemedim can borcundan dolayı"

"Herşey hallolur baba sıkma canını"

"Kızım senden bişey isteyeceğim ama karşı gelme olur mu"

"Söyle babam"

"Kızım Ahmet ağa seni oğlu Yiğit e  istedi."

"Neee"

"Evet kızım"

"Baba böyle bişey olamaz. Ben ayaklarımın üstünde duran bi kadınım "

"Ahmet ağayla konuşup çalışman için izin isteyeceğim "

"Ben çalışmak için kimseden izin istemem baba "

"Begüm kızım yapma bikere beni çiğneyip gittin bi kere daha gidersen dayanamam"

"Baba olmaz hem bu devirde can borcu için kim kızını verir"

"Kızım nolur yalvartma şu babanı"

"Tamam ama baba beni kimse kısıtlayamaz bunu bilesin"

"Tamam kızım"

Odama çıktım ve kendimi yatağa attım . Babamın zaten kalp sorunları vardı buna dayanamazdı. Hayır ben nasıl kabul ettim hala inanamıyorum.

KUMA (BİTTİ, DÜZENLENİYOR)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin