ARIANA tercengang mendengar cerita Bella.''Apa awak cakap ni.saya tak fahamlah".kata Ariana.
"Ariana,dekat dunia ni tak ada apa yang mustahil.Kalau awak nak tau,awk sekarang ni dekat fantasy world.semua penduduk dekat sini ada kuasa masing masing."terang Bella.
"Saya masih tak faham."
"Haish.Ariana,saya ada benda nak cerita dekat awk.tapi awk kena janji jangan bagitau orang lain yang saya cerita benda dekat awk."
"Kenapa pulak?"
"Sebab awk ni orang luar.orang luar tak boleh tau tentang kitaorang."kata Bella.
"Dah tu kenapa awk bagitau saya"
"Sebab saya rasa awk patut tau."Ariana memandang Bella pelik.Dia masih bingung apa yang tengah terjadi sekarang.
"Kenapa awk rasa saya patut tau pulak?"
"Entahla.awk janji jelah dulu."desak Bella.
"Yela."
"Dulu,Fantasy world ditadbir oleh permaisuri Evinda."
"Siapa pulak nama rajanya."
"Awk dengar dulu cerita saya."
"Yela.."
"Rajanya dah takde sejak kelahiran peuteri sulung mereka.Masa hari kelahiran puteri mereka yang ke-9 tahun,peperangan sedang berlaku dengan teruk."Ariana mendengar cerita Bella dengan tekun sekali.
"Masa peperangan tu berlaku,permaisuri Evinda terlalu sibuk menentang musuh sehingga dia terlupa tentang suaminya dan anaknya."
"Masa tu jugaklah raja tu lari bersama puteri mereka yang masih kecil.Tapi nasib tak menyebelahi mereka dan raja tu ditembak oleh tentera musuh.Puteri tu pula telah dibawa lari orang."
"Dan sampai sekarang tiada sesiapa pun yang tau sama ada puteri tu hidup atau mati."
"Hmm...takkan takde sorang pun yang tahu wajah puteri tu.lagipun masa tu puteri tu dah 9 tahun.takkan dia tak ingat apa yang jadi.puteri tu mesti cari balik bonda dia."kata Ariana.
"Itu saya tak tau.lagipun benda tu dah terlalu lama berlalu.orang yang hidup masa tu pun mungkin dah mati."kata Bella.
"Ooo...."
♡♡♡
Ting tong!
Ting tong!"Ariana tolong bukakan pintu."Jerit Bella dari arah dapur.
Ariana bangun dari sofa untuk melihat siapa yang datang.Kelihatan seorang wanita muncul di depan rumah.
"Kamu siapa" soal wanita itu.
"Saya...err...saya..."tergagap gagap Ariana dibuatnya.
"Oh ibu!Masuklah."Ujar Bella.Bila dia muncul pun tak tau.
Wanita itu mengangguk lalu masuk kedalam rumah."Ibu kenalkan ni kawan Bella,Ariana.Ariana,ni ibu saya Catylia." Perkenal Bella.
"Hai." Kata Ariana sambil bersalam dengan ibu Bella.
"Hai." Jawab Catylia.
"Ibu,boleh tak Ariana tinggal dengan kita.Dia takde rumah.Takkan dia nak tidur tepi jalan." Kata Bella.
"Boleh je.Hmm..rupa kamu tak macam dari sini.Kamu dari mana?" Tanya Catylia.
"Saya dari..."
Tiba tiba Bella menyampuk."Ibu,itu tak penting.Yang penting Ariana bukan orang jahat." Kata Bella menyelamatkan Ariana.
"Bella,besok kamu daftarkan Ariana di akademi krystal tau.Dia pun kena belajar jugak."
"Baik ibu." Jawab Bella.
YOU ARE READING
Princess Ariana ✔
Fantasy🌠MY MASTERPIECE🌠 It's just if I can fulfil our hope... Ariana ialah seorang budak yang tak tahu dari mana asal usulnya. Dia hanya seorang anak angkat kepada sepasang suami isteri. Satu bilik misteri yang menarik perhatiannya telah membawanya memas...