8

25 0 0
                                    

Fredag

Jag vaknar av att något kastas mot mitt ansikte. "Hey" skriker jag och reser mig upp. Jag tittar åt sidan och där står 2 flinade killar. "Asså era as" säger jag och kastar en kudde på Martinus. "Hallå det var ju han" säger Martinus och pekar på Marcus. Marcus tar upp händerna i luften och tittar åt sidan. Jag ger ifrån mig ett muttrande ljud. "Era fuckers" viskar jag och går mot toaletten. Mitt blonda hår står åt alla håll och jag suckar. Jag tar min borste och går tillbaka till sängen och sätter mig och borstar det. "Kan inte jag få borsta det?" Frågar Marcus och jag nickar och ger honom borsten. Han sätter sig bakom mig och börjar försiktigt borsta. Jag tar min mobil och tittar på klockan. 07:12. Det är alltså 48 minuter kvar till frukost. "När är första träningen?" Frågar jag och går in på instagram. "9" säger Marcus kort och tar en tofs som han har runt handleden och börjar samla hår som han sedan ska sätta upp i en hög hästsvans. Jag säger ett enkelt okej och lägger ner mobilen. "Martinus vad gör du?" Säger jag så fort jag ser killen i Marcus säng. Han står upp och ner och hans huvud är rött pågrund av allt blod som har samlats i huvudet. "Jag tränar på att stå på huvudet" säger han och ler. Jag skrattar till och sedan var Marcus klar. Jag går till badrummet och tittar mig i spegeln. Den vart bra faktiskt. Lite sne men det är fint det också. "Marcus den vart ju jätte bra!" Säger jag och kastar mig i hans famn. "Haha jag vet" säger han självsäkert och jag himlar med ögonen.

*

Klockan är 08:50 och jag och Marcus är påväg mot våran första träning. Tyvärr så kom inte Martinus med i våran, han är i gruppen efter oss. Det är 3 grupper i vår årskull, jag vet inte hur det är med dom 2 resterande årskullarna.
När vi är framme så möts jag av Elina som jag träffade på frukosten, jag och Elina hade snabbt klickat och nu är vi som bästa vänner. Marcus och Martinus hade redan kompisar som dom kände väldigt bra. "Är du taggad?" Frågar Elina och gör arm krok med mig. "Absolut! Till 110%" skrattar jag och vi tar oss fram till tränaren som då var Lovisa och sedan började vi träna.

*

Vi var nu klara och jag och Marcus gick till våran stuga. "Så vem ska duscha först?" Frågar jag och tar av mig mina skor. "Damerna först" skrattar Marcus och han tar även av sina skor. Jag tittar på honom och han tittar konstigt på mig. "Gå då?" Säger han och jag skakar på huvudet. "Du sa damerna" säger jag och ler. Han gör en face palm och går sedan och hämtar en handduk och går sedan in i badrummet och låser om sig. Jag går och sätter mig i min säng och pillar lite med mobilen.

*

"När är våran nästa träning?" Frågar Marcus med munnen full av spaghetti och köttfärssås. "3" säger jag och tar en klunk av mitt vatten. Han nickar och fortsätter äta. "Marcus du äter som en gris" säger Elina och jag skrattar. "Sant" säger jag och han ger mig en sur blick. Jag himlar med ögonen och riktar blicken fram där Martinus sitter. Hans blick är vilande på Elina och jag ler smått. Han märker att jag tittar på honom så han vänder blicken så vi får ögonkontakt. Jag vickar med ögonbrynen och han rodnar svagt. Jag ler och vänder blicken mot Elina. Hennes blåa hår ligger vilandes på hennes axlar och hennes bruna ögon är vilande på Marcus. Jag vänder blicken mot Marcus igen och hans blick är redan på mig. Jag rodnar svagt och ler. Jag får ett leende tillbaks.

*

Klockan är nu 16:00 och vi har precis slutat träningen. Martinus kommer springandes till oss och vi ger honom en konstig blick. "Vill ni följa med och bada?" frågar Martinus och ler. Både jag och Marcus nickar hysteriskt och vi springer till våran stuga.

*

Just nu så sitter jag å Marcus på bryggan medan Martinus skvätter runt i vattnet. "Marcus?" Säger jag och kollar åt hans håll. Han vänder sakta blicken. "Aa?". Jag sväljer och tittar ut över vattnet men sedan till min hand som är väldigt nära hans. Jag suckar och han tar tag i min hand. "Vad är det?" Han tar tag i min käke och vinklar mitt huvud uppåt så att jag måste titta in i hans ögon. "Jag tror jag typ börjar.." jag tog en paus och svalde ännu en gång. "Få känslor för dig". Han ler och stryker mig löst på kinden. "Jag tror att jag börjar få känslor för dig också" ler han och han böjer sig sakta fram. När det är någon centimeter kvar stannar han upp och jag tar steget till hans läppar.
Jag kan säga att jag somnade med ett leende den natten och också med ett par armar runt mig.

-

Det har gått några dagar sen dom började på lägret bara så ni vet ahhah, det är dag 4 av lägret så räkna ut det haha, dom kom ditt på en måndag och det skriver jag för att jag själv ska komma ihåg det hahaha, det är alltså fredag där😏























Solkrem

I need youWhere stories live. Discover now