00- Being at two places at once

2.5K 27 9
                                    

00- Being at two places at once --

Niemand weet ervan... Meteen ook de reden waarom het werkt. Dit was dé voorwaarde. Het verwart me. Maar dit vluchten redt me. De verwarring neem ik er dan maar bij. 

"Komaan! Haast je, het is tijd!" haalde een gehaaste stem me uit mijn vage gedachten.
En toen deed ik wat iedereen van me verwachtte, zonder verder nadenken. Ik zag nog net vijf hoofden verdwijnen in de wervelwind die zich in mijn hoofd -en voor mijn ogen- afspeelde. In een reflex sloot ik mijn ogen. Na enkele seconden vervlakte de chaos in mijn hoofd, en wist ik dat ik aan de andere kant was. Ik opende mijn ogen en stak tegelijkertijd de handschoenen veilig weg.

Ik had een geweldig leven. Verwarring was de prijs die ik ervoor betaalde. Meestal was dat het waard. Een gewoon leven kunnen leiden, dat was onze voorwaarde. En dat kregen we dan ook voor elkaar. Hun voorwaarde: geheimen bewaren en liegen. Gevolg: verscheurd worden door twee realiteiten die geen van beide een leugen zijn. Het is te zeggen; één realiteit en één herinnering, een tastbaar leven en een schim ervan. Aan de ene kant zijn en weten dat die andere kant zo dichtbij en toch mijlenver af is. Constant switchen van de ene realiteit naar de andere, de andere werkelijkheid tot een herinnering maken. Die herinnering vergelijk ik vaak met een goed boek dat je leest, dat je je vereenzelvigt met het hoofdpersonage, dat je intens meevoelt, maar dat je het toch nét niet écht kan voelen. En dat is wat de verwarring veroorzaakt; wat is de realiteit en wat is het boek. Dat we moesten zweren de twee realiteiten nooit of te nimmer te laten kruisen, telkens doen alsof die andere kant niet bestond, maakte het er niet makkelijker op. Maar het moest, anders zou het verschrikkelijke gevolgen hebben... Nouja, peinzen en zuchten zou niets oplossen. En het was het waard, op deze pieker-momenten na.

"Jullie moeten op!"
De adrenaline racete doorheen mijn lichaam. Een brede grijns verscheen op mijn gezicht.

____________________
Dit is nog maar de proloog, de andere hoofdstukken worden langer!
Ik ben benieuwd of jullie het iets vinden :) 
Eender welke reactie vind ik superfijn ^^ (hint ;p)
En bedankt voor het lezen!! :D

Life²   ||   h.s. [dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu