Måndag
Jag satte mig upp och drog handen igenom mitt blonda hår. Jag tittar bredvid mig och ser att Marcus fortfarande ligger och sover. Jag lägger mig ner igen och flinar svagt. Jag låter mina läppar kyssa hans hals och vid ett ställe gör jag ett sugmärke. Han gnyr till och jag ler. "God morgon min prins" säger jag och han öppnar ögonen. "God morgon min prinsessa" säger han och jag ger honom en liten puss på munnen. "Hallå mer" gnäller han och jag skrattar till och kysser honom. "Så, nu måste vi gå upp" säger jag och låter mina fötter möta det kalla golvet. "Ugh, vad är klockan" frågar Marcus och jag trycker på hem knappen på min mobil. "10 över 7, så skynda latmask" säger jag och klär på mig mina fotbolls kläder. Jag går sedan till badrummet och sätter upp mitt hår i en hög hästsvans. Jag tar ett rosa pannband och drar det över huvudet. Jag får sedan och sätter på mig ett par tofflor och sätter ena handen på handtaget. Jag tittar sedan på figuren i sängen och suckar. "Marcus!" Skriker jag och han flyger upp. "Förlåt!" Säger han och börjar fixa sig. Jag flinar.
*
Nu så är jag och Marcus på väg mot fotbolls planen och jag ser snabbt Elina. Jag vinkar och hon vinkar tillbaks. Hon springer fram och ger mig en kram. "Hej" säger hon och släpper kramen, hon går vidare mot Marcus och hon ger honom en kram också. Svartsjukan börjar dyka fram när dom kramas väldigt länge. "Okej, Elina kan jag få prata med dig" säger jag surt. "Visst" säger hon glatt och släpper Marcus. Hon gör ett Call me tecken och både jag och Marcus tittar på henne som att hon är dum i huvudet. "Äh.. kom nu" säger jag och drar med henne en liten bit ifrån alla andra. Jag sätter mig ner och hon gör också det. "Så.. gillar du någon?" Frågar jag och hennes kinder får en rödaktig färg. "Kanske" säger hon och jag höjer ett ögonbryn."Vem?" Frågar jag. Hon ler och ser drömmande bort mot gruppen av ungdomar. Jag ser Marcus och han ler. Jag ler tillbaks. Jag vinklar blicken till Elina och ser att hon också ler. "Marcus" säger hon och jag tittar på henne. "Va?" Säger jag och tittar bort mot Marcus igen. "Jag gillar Marcus" säger hon och jag stirrar på henne. "Marcus som i han Marcus? " frågar jag och pekar mot Marcus. "Ja" säger hon och vi får ögon kontakt. "Min pojkvän?" Säger jag och hon tittar på mig. "Är du och Marcus tillsammans?" Frågar hon och jag nickar. "Vi har varit tillsammans i 1 vecka" säger jag och pillar på mina naglar. "Åh.." säger hon och jag möter hennes blick. Hennes blick mörknar och hon reser sig upp och går iväg mot gruppen. What?
-
Bytte omslag igen hahahah
Solkrem
YOU ARE READING
I need you
FanficClara 14 år flyttar till Norge och träffar 2 tvillingar som hon snabbt blir vän med.