Gelabah..

17 3 0
                                    

Kita sambung balik naaaa...

    Mak mila pun suap la si mila ni makan....tengahhari tuuu merasa la makan bersuap dari mak mila tersayang untuk anaknya yg tercinta...😘😘😘...dengan layanan macam tuan puteri buluh kasap sekali pun....makanan yang masuk ke mulut di kunyah bagaikan nak tak nak saja....pinggang mila rasa semakin sakit.....Nak makan pun tak dak selera....punya la seksa sekali tak tau nak habaq macam mana....sakit sesakitnyaaaa...
       Dah habih makan ...mila pun mengesot masuk dalam bilik nak sambung rehat....Tiba-tiba dalam dok baring tuu...terdengar sayup2 kedengaran bunyi motor Pak Mila  dah balik.....Motor Pak Mila baru saja sampai kat kepala titi Tok Bedah....Mila yang dok dalam bilik tu...tetiba saja dia sakit perut....dengan tak semena-mena dia berlari keluar ,masuk kat bilik temenung(tandas).Mak Mila naik hairan....napa plak ngan anak dia tuuu....tadi tak bleh nak berjalan....sekarang ni boleh plak dok berlari....Tak habih pikiaq lagi,en.suami merangkap pak @ ayah kepada si mila tu pun sampai la kat rumah....Mila plak masih dok dalam jamban,lama gak laaa...
        Bila Pak dah balik ,mak pun cerita la dari a sampai z...apa yang jadi kat anak dia ....Hmmmmm....ni yang aku nak marah niii...aku balik awai sebab nak pi sembahyang jumaat...ada saja yang nak kacau...ish3.....Hang pi ambik air dengan bedak sejuk bawa mai kat aku....depa saja tuuu...(arahan dari bapa kita laaa😉).
Mak mila pun pi ambik apa yg disuruh ......Dah ada semua barang ..dia pun baca la apa yang dia tau....lepas tu dia bagitau kat Mak mila supaya mila minum ayaq yg dia buat tuuu...bedak sejuk tu dia suruh makan 2 atau 3 biji...Bukan apa kata bapa...takut mila sakit balik....benda tu dok tokak kat ari- ari dia sbb tu sakit....
        Mila yang dok dalam jamban tadi tuuu...memang dah tak sakit langsung dah....macam kutip tauk buang ja....sebelum pak mila balik tadi...sakit nak mampuihhh...bila pak mila dah balik ,sakit hilang tak dapat di kesan😬😬😬.Hantu tu macam tau2 ja ,kenai plak tuuu....kalau cerita kat orang memang susah orang nak percaya....Orang yang lalui saja tau macam mana...betui tk?(pelik tapi benar).
        Milaaaaaaa....hang mai minum ayaq ni ....mana tau kot2 sat lagi sakit plak....Mila ikut saja apa yang mak suruh....anak yang solehah katakan😁😁😁😁.Lepaih dah selesai semua tu...dik izah baru la bagitau yang dia ada tangkap belalang ......dia letak dalam plastik sayuq.....Dah terang lagi bersuluh camtu...kami pi buka plastik yg ada sayoq...belalang tu tak ada pun.Plastik sayoq tu memang kami ikat kuat...tak terbuka pun...yang ajaibnya belalang tu hilang tak dapat dikesan lagi...

    Nak bagi tau ni....
             mak mila =mak kepada mila
             Pak mila= bapa kepada mila

Maaf la naaa...cerita ni memang betul...tapi saya tak pandai nak coretkan.....moral of the story...berhati2 dan beringat selalu...bukan manusia saja yang ada kat bumi Allah niii...macam2 adaaa😘
        

cerita dulu2Where stories live. Discover now