Love is not easy - Kap.32

684 22 0
                                    

Detta har hänt:
Jag tar upp mobilen, jag läser smset och stannar upp. Vad är det som pågår?
***************
"I can see you" står det på smset. Jag tittar runt omkring mig igen, ingen där. Jag fortsätter gå, men lite snabbare. Nu hör jag steg bakom mig, panik uppstår inom mig och jag börjar springa. Det var inte så långt till Ogge's hus.
Jag ser äntligen skymten av hans hus och jag börjar springa ännu fortare. Nu hörs stegen ännu högre.
När jag kommer till dörren och letar efter nyckeln i min ficka. Jag hittar den inte, någon rycker tag i min arm. Jag sparkade personen bakifrån och han föll med en duns på trätrappan.
Jag hade antigen kvar lite kunskaper från karatekusern jag gick när jag var 6.
Jag fick äntligen upp nyckeln och satt in nyckeln i nyckelhålet. Det gick inte så bra, men tillslut fick jag in den i nyckelhålet och dörren låstes upp. Jag sprang in och rusade in köket för jag visste att jag inte skulle hinna stänga dörren för personen bakom mig.
Jag öppnade skåpet till tallrikarna där knivarna fanns. Jag tog den största jag hittade vände mig om och tittade ut i hallen. Där skymtade jag en skugga. Det såg ut som en man, han såg kraftig ut.
Jag gjorde igenting bara stog där beredd med kniven i högsta hugg. Jag andades tungt. Min bröstkorg rörde sig snabbt upp och ner. Min mobil vibrerar till, jag vände mig halvft om och tar upp mobilen "This is just the beginning".
Jag tittar upp från mobilen ut i hallen, skuggan var borta.
Jag stog kvar på exakt samma ställe, jag hade fortfarande kniven i handen. Jag hör dörren öppnas, jag går lite närmare dörröppningen. Men in genom dörren kommer bara Omar.
- Tack och lov! Säger jag, kaster kniven i golvet och kastar mig i hans armar.
- Du skakar, vad har hänt? Säger han
Jag släpper honom, han lägger sin arm om min axel och tar min hand sedan berättar jag allt om vad som hänt när jag gick hem. Vi gick och satte oss i soffan och han kramade om mig.
- Det är okej nu, vi är alltid vid din sida. Säger han
Sedan går han ut köket.
- Nenem thaimat, Wilma är du hungrig? Ropar han från köket.
Jag tittar på klockan, en halvtimme tills jag behöver möta Ogge.
- Okej! Säger jag och går ut i köket.
Vi sätter oss och äter. Jag äter nudlar, kyckling med cashewnötter och friterade räkor.
- Jag ska gå och möta Albin, så är det okej om du går själv och möter Ogge, du kan väll vägen? Säger Omar
Jag bara nickar och tar en till räka. När vi plockat bort allting sätter vi på oss ytterkläderna.
Jag går mot bussen, det börjar snöa, nej regna, nej snöa, nej snöblandat regn. Men aja. Bussen kommer och jag kliver på. Jag sätter mig nästan längst bak på ett högre säte. Jag var forfarande rädd sen det som hänt förut. Jag ryser bara jag tänker tanken på det.

Jag tittar ut det hade blåst upp rejält och trädkronorna vajar fram och tillbaka och lite snö har landat på marken redan. Jag går av bussen, mitt hår att alla håll och kanter. Det är i ansiktet och jag ser nästan ingeting.

Jag går in på en gata och sedan svänger jag in på annan stig som leder till en lite övergiven park. Det fanns några bänkar i slitet trä och några träd. Det fanns inga personer där. Det såg verkligen inte ut att vara i Stockholm, blåsten fortsatte.
Jag tog upp mobilen, Ogge hade slutat fär tio minuter sen. Så jag slänger iväg ett sms att jag kommer bli lite sen pågrund av vädret. Det började bli mörkare och kallare, jag hade bara min höstjacka som inte var så varm.

~ Omar's perspektiv ~

Vi sitter på en tacobar och äter. Albin berättade just om när han hade stuckit hela ansiktet i en kaktus och vi var mitt uppe i ett skrattanfall. Min mobil plingar till. Jag plockar upp mobilen och läser det. Jag blir tyst Albin blir också tyst.
- Vad är det? Säger han

Jag läser upp meddelandet högt "You or someone else?" .

**************
:O. Ni ska bara veta vad som händer i nästa kapitel, skrivit ganska mycket på kapitel 33 redan! ;) stay tuned!

Idag bar det snöat hela, verkligen hela dagen. Men det gör ju inget för jag älskar snö :D<3. Nu ska jag gå och duscha sedan göra lite på våran idrottsuppgift och läsa.

Nattmackor// Kajsa <3

Love is not easy - The Fooo novellOù les histoires vivent. Découvrez maintenant