🎄 D E V A T E N Á C T Ý

496 86 9
                                    

,,Jestli s tím idiotem tenhle večer přežiju, tak se snad už nikdy nedotknu ohnivé whisky."

,,A já si jsem jistý, že tenhle večer přežiješ, a ještě jistější si jsem, že ohnivé whisky se dotkneš i přes svá předsevzetí," ušklíbl se na ni a ona jen protočila očima.

/rok 1992

Když se Milka rozloučila s dvojčaty, která se ani nesnažila zakrýt zklamání, vydala se do obchodu, aby mohla Severusovi vybrat dárek.

Přemýšlela, co by mu tak mohla dát. Věděla, že ho nejvíce zajímá černá magie a poté lektvary, jenže problém byl v tom, že jeho knihovna byla narvaná k prasknutí. Měl tam plno knížek k černé magii a lektvarech, že ani nevěděla, jaké knihy má a jaké nemá.

Bezmocně proto chodila po obchodě a obhlížela všechny knihy. Kdyby tak věděla, že Severus právě u pultu platí za dárek pro ni. Poté vyšel ven a s Milkou se minuli, jelikož ona prošla kolem dveří, aby se dostala k dalšímu regálu.

,,Mohu vám nějak pomoci?" nabídl ji prodavač. Rozpačitě se na něj usmála a přikývla.

,,No, sháním nějakou zajímavou knihu o černé magii nebo o lektvarech."

,,Tak to máte štěstí, před několika dny se dala do prodeje tahle kniha a máte šťastný den, jelikož máme poslední. Ještě štěstí, že ten pán před vámi nekoupil knihy dvě!"

•••

,,Merlin nás ochraňuj," zašeptala si sama pro sebe, když se Severusem vešli do Velké síně a ona spatřila Zlatoslava Lockharta. Severus to zřejmě zaslechl a ušklíbl se. Lockhart a jeho soubojnický klub byl kniha sama pro sebe. ,,Jestli s tím idiotem tenhle večer přežiju, tak se snad už nikdy nedotknu ohnivé whisky."

,,A já si jsem jistý, že tenhle večer přežiješ, a ještě jistější si jsem, že ohnivé whisky se dotkneš i přes svá předsevzetí," ušklíbl se na ni a ona jen protočila očima.

,,Ach ne! Neříkej mi...neříkej mi, že...vedle něj sedím!" zasténala tiše a pohlédla na Lockharta, který na ni mrkal a zubil se.

,,A kdo jiný? Já snad?"

,,Třeba by ti řekl, že existuje i jiná barva hábitu, než černá - Lockhart má určitě pestrobarevný šatník."

,,Aby ses dneska neopila a ráno se ti neozvala kocovina," v Severusově hlase byla slyšet jízlivost, jenže to už si Milka sedala vedle Lockharta a Severus se posadil vedle ní.

,,Krásný večer vám přeji, Milko," zubil se na ní Lockhart. V duchu zasténala a snažila se mu úsměv vrátit, jenže to spíš vypadalo jako škleb. ,,Copak? Nemáte Vánoce ráda?"

Pokud sedím vedle hnusného, egoistického, blonďatého idiota, který neumí učit, tak ne.

,,Náramná konverzace," poznamenal tiše Severus a pustil se do jídla.

,,No, Vánoce zrovna nemusím. A pokud dovolíte, už raději budu v klidu jíst, mému bývalému příteli jednou zaskočila kost," odsekla Milka a taky se pustila do jídla. Severus se na ni podíval.

,,Vlkodlakovi zaskočila kost?"

,,Zmlkni. Aby tobě náhodou celá kostra krocana neskončila v krku."

•••

(OSG II.-Vánoce)

Milka se vzbudila se brzy. Tentokrát se uvolila, že nebude spát v sovinci nebo v Komnatě nejvyšší potřeby, a tak noc strávila u Severuse.

Jeho prázdná postel ji ujistila v tom, že i on je vzhůru, a tak tu svou taky opustila. Provedla ranní hygienu a převlékla se. Vzala dárek pro Severuse - Dracův dárek už byl určitě v jeho ložnici - a přešla do druhé místnosti.

,,Dobré ráno," řekla s úsměvem a upoutala tak jeho pozornost. Všimla si, že i on má pro ni dárek, protože vstal a s rukama za zády k ní přešel.

,,Vyspala ses dobře?" zeptal se jí tiše. Přikývla.

,,Veselé Vánoce," popřála též tiše a podala mu dárek. I on jí ten svůj s těmi stejnými slovy předal. Rozbalili si je.

Byla to kniha. O černé magii a Milka vyprskla smíchy, protože Severusovi dala tu samou. On se na ni nejdřív nechápavě podíval a pak se také váhavě zasmál.

,,Pěkné Vánoce a ještě lepší dárky," řekl pobaveně a sledoval ji. A pak ji pomalu a váhavě obejmul.

Other Slytherin girl: Bonuses ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat