Ett

25 0 0
                                    

Med min svarta hoodie - magtröja eller vad man ska kalla det, med en vit text på där det stod 'Bad boys cry' , med mina addidas tajts, med mina Nike air force skor och till sist, min svarta new york yeenkers keps. Tog jag min svarta Michael kors väska som jag hade lagt i min laddare, mina hörlurar, min extra sminkväska, extra kläder, min parfym, min mac, mina två pk, min chips påse, mitt kexchoklad, min marabou japp, min risifrutti, min baguette, min banan, min drickyoghurt, min astma medicin, min necessär, mitt tuggummi paket och min plånbok.

Japp allt var med.

Med den tunga väskan som jag tog över axeln, resväskan som jag tog i ena handen och i den andra handen tog jag nycklarna och öppnade ytterdörren och smällde sedan igen den efter mig och låste, stoppade sedan ner nycklarna i väskan.

Jag började gå med raska steg mot tåget. Där jag skulle sitta lite mer än fem timmar, upp till Uppsala där min 6 år äldre syster Sasha bor. Jag skulle vara där över februarilovet. Vi två skulle även åka till Stockholm en sväng, vilket var det jag såg mest i framemot.
Jag har många vänner. Men dom flesta som inte känner mig dömer mig alldeles för fort. Men jag har bara två som jag litar fullt ut på, mina bästavänner. Det räcker. Jag skiter i om det bara är två. Det är dom jag litar mest på.

Jag kom fram till tågstation och såg att tåget skulle gå 08.35 härifrån, Växsjö. Klockan var 08.21 nu och tåget hade rullat in.

Jag gick in på tåget och letade upp min plats. Tog upp resväskan ovanför på hyllan.

Jag pustade ut. Jag fick framåt platser.
Jag satt mig längst in då det endast var två platser. Och den platsen bredvid mig fick min handväska hamna på.

Timmar senare

"Nästa station Uppsala station! Nästa station Uppsala station! Inkom 13.55! Klockan är 13.50!"

Hörde jag en högtalare säga igenom mina hörlurar som jag hade på mig. Jag drog ut dom och gäspade och sträckte på mig tröttsamt.

Äntligen framme.

Jag började kasta allt skräp som jag hade ätit under dessa timmar. Stoppade ner min Mac som hade hamnat på det lilla bordet framför mig.

Stoppade ner allt annat jag hade haft framme i min handväska. Reste mig upp och tog ner min resväska. Tryckte ner min rosé guldiga iPhone 6+ i ett utav facken på handväskan och slängde den över axeln. Tog sedan resväskan i ena handen och min pk som jag inte hade hunnit dricka upp, i andra handen. Jag ställde mig sedan försiktigt upp.

"Tåget anländer nu till Uppsala station! Klockan är 13.55!"

Hörde jag högtalaren säga och jag började gå mot dörrarna. Jag såg sedan genom fönstret att tåget rullade in på en station och stannade efter några sekunder. Det tog ytterligare några sekunder innan dörrarna öppnades. Jag steg ut och andades in den friska luften och njöt av den svala vinden. Då jag har känt mig lite instängd på detta varma tåg i över fem timmar.

Min blick vandrade sedan över människorna för att hitta Sasha som skulle möta upp mig.

Då jag inte orkade springa runt och leta efter henne på en station jag inte kan så väl så sms:de jag henne.

Jag , 13.58

Är framme, står vid den där Seven up butiken

Det tog bara någon sekund innan jag fick ett svar.

Sis , 13.58

I know, kolla framför dig

Jag tittade genast upp från min mobil och såg en välkände person längre bort. Med ett leende stoppade jag ner min mobil. Började jogga ditåt med min resväska rullandes och min pk skvalpandes i min andra hand.

Wrong number. // f.sWhere stories live. Discover now