Bab 13

617 36 2
                                    

Eunji dan Kwang Min berkerut dahi apabila melihat BTS Tidak ada di dalam kelas.

"Miss Sally! Budak-budak bermasalah tu mana?" Eunji.

Miss Sally pandang mereka. "Ohh lupa saya nak bagitahu. Mulai harini Jungkook, Taehyung, Jimin, Jin, Namjoon, Hoseok dan Yoongi Tidak akan masuk kelas Ni lagi. Mereka dah dimasukkan ke special class. Sebab mereka tak sesuai untuk campur dengan budak-budak yang baik dan pandai macam awak semua." Beritahu Miss Sally.

Eunji dan Kwang Min tersenyum puas hati. "Diorang je ke yang ada kat kelas tu?" Kwang Min.

"Ermm saya rasa ada lagi Lima orang perempuan. Soo Min, Yoora, Mi Cha, Myeong dan Hana." Eunji dan Kwang Min terkedu. Hilang senyuman diwajah mereka.

"Ehh kenapa pula? Diorang Mana ada masalah." Eunji.

"Diorang mentor untuk budak-budak tu. Diorang kena bantu budak-budak tu. Dah lah. Tak payah banyak tanya pasal diorang. Kita mulakan kelas sekarang." Miss Sally terus ke Papan hitam.

Eunji dan Kwang Min berpandangan. Reaksi mereka seperti tidak percaya.

Lonceng sekolah sudah berdering menandakan tiba waktu rehat. BTS, Soo Min dan yang lain kemas barang mereka sebelum ke kantin.

Mereka ke kantin bersama-sama selepas selesai mengemas barang.

            RM J JM V JK S
               •   •   •   •   •   •
               •   •   •   •   •   •
           MC M H SM Y JH

Mereka duduk di meja selepas membeli makanan. "Ermm korang, aku nak pergi tandas jap heh." V.

"Nak pergi, pergi je lah. Yang kau cakap ngan kitorang buat apa?" Yoora.

V pandang Yoora. "Ehh kau Ni kan, dari haritu cari pasal ngan aku. Apa yang kau tak puas hati dengan aku?" V.

Yoora jeling. "Dah, dah. Nak pergi, pergi cepat. Nanti masa habis pula." Jin.

V bangun. Dia berlalu dari situ. V terus ketandas. Selepas selesai, dia melangkah keluar dari tandas.

"Taehyung oppa!" Tiba-tiba ada seorang perempuan menegurnya. V berhenti lalu memandang perempuan tersebut.

V berkerut dahi. "Ye saya?" V.

Perempuan tersebut tersengih. "Sorry kalau ganggu. Nama saya Jiwoo" Perempuan itu mengenalkan dirinya.

V angguk. "Ermm macam Mana awak tahu nama saya?" V.

Jiwoo tersengih. "Kawan saya yang bagitahu. Dia kata, oppa memang terkenal dengan kekacakkan oppa, dekat sekolah ni. Saya budak baru kat sini." Jiwoo.

V angguk. "Ohh terkenal dengan kekacakkan? Ohh OK. Ermm ni ada apa-apa yang boleh saya bantu?" V.

Jiwoo garu kepalanya. "Ermm oppa kenal tak ada sorang lelaki Ni nama dia Jung Hoseok?" Jiwoo.

V berkerut dahi. Dia teragak-agak untuk angguk. "Ermm kenal. Dia kawan saya. Kenapa?" V.

Kelihatan Jiwoo seperti gembira. "Ohh ye ke? Ermm dia satu kelas dengan oppa?" Jiwoo. V angguk.

"Ohh OK. Ermm macam mana heh?" Jiwoo garu kepalanya.

V berkerut dahi. "Kenapa ye?" V.

"Ermmm tak apa lah. Boleh tak balik nanti, oppa bawa saya jumpa dia." Jiwoo.

V berkerut dahi. "Ermm ada apa nak jumpa dia?" V.

"Ermm ada kemungkinan saya kenal kawan oppa tu. So, saya nak jumpa dia. Saya memang kena jumpa dia. Penting sangat-sangat." Jiwoo.

BTS HIGH SCHOOLWhere stories live. Discover now