"Okay class harini sampai disini sahaja. Esok bersiap sedia kerana cikgu ada surprise untuk kamu semua." Kata cikgu sebelum keluar.
-
"Heol main main je cikgu tu." JungMi berkata.
At home.
Jungkook dan JungMi terkejut melihat pintu rumah mereka tidak berkunci.
"Siapa masuk rumah kita Jungkook?" JungMi sudah takut dan berdiri di belakang Jungkook.
Mereka masuk ke dalam rumah dan amatlah terkejut melihat seseorang sedang berjalan ke arah mereka dengan face mask di muka.
"WAARGH!" JungMi menjerit lalu melompat ke arah Jungkook."Eonnie."
"Hurh?" JungMi pelik kenapa manusia itu panggil dia 'eonnie'.
"Ni Somi lah." Manusia tadi menanggalkan face mask nya.
👆Jeon Somi, adik kepada Jeon JungMi.👆"Waduh kau rupanya Somi! Terkejut aku siot." JungMi turun dari Jungkook.
"Macam mana Somi boleh-"
Somi memotong kata kata Jungkook. "Omma bagi kunci. Somi pindah satu sekolah dengan eonnie. So omma suruh tinggal sini supaya senang tak payah omma ulang alik hantar Somi ke sekolah." Terang Somi.
"Ouh kalau macamtu takpelah. Tinggal jelah sini. Bilik a-"
Somi memotong kata kata Jungkook lagi. "Yea yea Somi dah kemas barang Somi letak dalam bilik tu. Jangan risau ok."
"Wey Somi. Kau kalau tak potong cakap Jungkook tak boleh ke?" JungMi menegur adiknya.
"Yela yela." Somi masuk ke dalam biliknya.
While di dalam bilik Jungkook dan JungMi.
"Jaga sikit lah nak cakap kalau depan Somi. Dia tu kaki report omma." JungMi menasihat Jungkook.
"Aku tahu. Patut nasihat kat diri kau tu. Mulut kau tu kekadang bahaya sikit."
"Yela aku tahu."
Tok tok.
Pintu bilik mereka diketuk."Eonnie."
"Nak apa Somi?"
"Ok first mohon maaf kacau korang but omma call."
"Omma nak apa?"
"Omma kata dia nak eonnie balik esok. Rindu."
"Alah tapi erm. Esok eonnie exam." JungMi memberi alasan. Bukan tak suka balik jumpa ommanya just Jungkook komfem malas nak drive jejauh.
"Hurh alasan lah tu."
"Bukan alasan tapu m-memang esok eonnie exam."
"Yelah nanti Somi bagi tahu omma." Somi melangkah masuk bilik semula.
-
Esoknya.
"Selamat pagi class. Like apa yang cikgu kata semalam, cikgu ada surprise untuk kamu semua." Cikgu masuk dengan gembira.
"Apa cikgu?" Semua tertanya tanya.
"Cubalah kamu teka, apa yang ada di dalam tangan cikgu ni."
Semua cuba meneka. Satu pun tak betul.
"Bagi tahu jelah cikgu."
"Hahahahhh di dalam genggaman tangan cikgu ni, ada, TARIKH PEPERIKSAAN MATEMATIK!"
"TIDAKKK!"
"Masin mulut aku kata ada exam dekat Somi semalam!" JungMi menyesal dengan apa yang dia kata semalam.
"Bila cikgu?"
"Peperiksaan akan bermula padaaaa, HARI INII!!!!"
"TIDAKKKK!!!"
Cikgu mula mengedarkan kertas exam.
JungMi's pov.
Aku jawab setiap soalan. Hurm taklah susah sangat. Tapi satu soalan ni agak,
WADAHELL! SOALAN APAKAH YINI SIOT!
Aku lihat satu kelas tertanya tanya dengan soalan itu.
Cikgu ni memang lah -..--
_To Be Continued_
YOU ARE READING
Young Marriage +jjk+
FanfictionRead and vote this story juseyo😁 ⚠Terkandungnya carutan carutan⚠ ⚠Kalau sanggup baca carutan tersebut silakan. Kalau tak sanggup vote saja pun takpe🌚⚠ ⚠Byun tak banyak jangan risau🌚⚠