( Sooyoung POV )
. . . . . . . .
" Sehun , Minho mana ? " soal ku pada Sehun . Aku nak je jalan kaki balik rumah , tapi dah lewat malam , bahaya . Nak naik bas , aku tak bawa duit lebih T.T . Minho je harapan aku . .
" Entah . . Dah balik kot , "
Balik ? Nooooo . . Habis sapa nak hantar aku balik ? Sehun ? Erghh . . Nampaknya ini sahajalah cara untuk balik rumah . . " Sehun , boleh tak. . Erm . . Aghh . . ha- , "
" Hantar kau balik ? Of Course boleh ! Jom !! " Sehun terus menarik tanganku dan berjalan ke arah keretanya yang berada di luar kawasan sekolah .
( Skip )
Lepas aku bersihkan diri , aku terus baring di atas katil . Bila aku toleh kanan , aku nampak buku yang setebal Kamus Dewan di atas meja ku .
" Ah ! Buku The Curse ! " aku teringat buku yang aku ambil dari bilik omma . Terus aku capai buku tu . Malam ni , aku akan habiskan buku ni . Well , aku selalunya malas nak baca buku .
( 5 . 40 a.m. )
Finally ! Aku habis baca buku nih ! Oh Mai Goat xD ! Aku mesti tidur sekarang !! Kalau tak lambat lagi aku nak ke sekolah hari ni .
( End POV )
Selepas beberapa minit , Sooyoung tidur dengan lenanya . Maklumlah , berapa jam tak tidur hanya untuk menghabiskan buku tu .
( Mimpi Sooyoung )
" Huarghhh , " Sooyoung akhirnya sedar selepas tidur selama 2 jam lebih . Dia menuju ke bilik air yang terletak diantara biliknya dan bilik omma & appa Sooyoung. Sooyoung menggosok giginya kemudian mencuci mukanya dengan air . Dia melihat wajahnya di dalam cermin .
" What the . . Kenapa rambut aku pendek macam rambut namja ? Kenapa ada sesuatu dekat leher aku ? Hal -- k . u . m ?! " Sooyoung menggosok matanya untuk melihat dengan lebih jelas . " Arghhhhhgggggg , "
( End Dreammm )
" Arrrgggghhhh ! " Sooyoung akhirnya sedar . Dia berlari memasuki bilik air . " Fuh . . , " Sooyoung lega yang dia masih seorang yeoja ^~^ . Sooyoung kembali ke biliknya . Kali ini dia lebih terkejut apabila sedar yang dia dah lambat untuk ke sekolah .
" Whatever . . baik aku tak pergi sekolah , " kata Sooyoung lalu baring dia atas katilnya untuk menyambung tidur (?) .
( 12 . 35 p.m. )
Sooyoung sudah puas tidur . Dia menuju ke bilik air . Nak mandi of course . -.- . Selesai mandi dia terus ke meja belajarnya . Dia membuka laptopnya and search The Curse ( Google ) .
The Curse -
This book is about a girl turned into a boy after she was cursed by a book . What happened in the end ? No one knows . .
( You . . If you finish reading this book , go to Australia and throw away this book there . I'm serious ! You have 1 week . )
--
Sooyoung terus menutup laptopnya . Adakah ia betul atau palsu ? Sooyoung teringat yang buku itu tiada pengakhiran . Pada muka surat terakhir , budak perempuan itu bertukar menjadi lelaki . The End . .
" Aigooooo !! What should I dooo , " keluh Sooyoung . " Omma , " Sooyoung teringat yang dia ambil buku itu daripada bilik ommanya ! Mesti ommanya tahu semuanya .
Sooyoung terus mencari ommanya . Cari punya cari . .
Tak jumpa . " Ahhhh . . Omma kerja -..-" .( Malam Itu )
Selesai makan malam , Sooyoung dan ommanya duduk di ruang tamu . Appanya penat terus masuk bilik nak rehat .
" Omma , tahu buku The Curse tak ? "
" Tak , "
" Whatttt ?! Tapi Sooyoung jumpa buku tu dalam bilik omma ! "
" -..- " ommanya menggelengkan kepala lalu beredar meninggalkan Sooyoung . " Omma !! " jerit Sooyoung .
Sooyoung kembali ke biliknya , buku itu berada di atas mejanya . Tetapi , yang peliknya , buku itu terbuka . Sooyoung segera melihat buku itu ( ? ) .
--
" You're a girl , Sally . Not a boy ," -
" I hate being a girl mom ! "
--
Sooyoung menutup buku itu . Dia rasa macam buku itu sama macam hidupnya . Memang Sooyoung ' tomboy ' tapi dia tetap mahu kekal menjadi yeoja . What if that happened in real lifeee ?!
--
[ hohoho ^•^ , I can only update on weekend :) . Mianhae . . >_< ]
YOU ARE READING
I'm A Boy ?!
Fanfiction; Sooyoung as Choi Sooyoung n Choi Soohyun ; Minho as Choi Minho ; Sehun as Oh Sehun ; And More . . ; Cover By : Little Rise Graphic @-shaxxx