Hoofdstuk 1

29 2 2
                                    

POV Isa

Het is dinsdag middag, ik zit aan mijn bureau in mijn dagboek te schrijven en zit ondertussen Demi Lovato te luisteren tot Elizabeth komt binnengestormd. 'Hey meid er komt zo een beroemd stel iemand adopteren maar maak je geen zorgen je wordt heus niet geadopteerd' zegt ze en rent lachend de kamer uit. Misschien is dat ook wel zo, Anniek komt de kamer binnen en zegt: 'Heyy, kom je mee naar beneden'. 'Euhmm jaa kom zo naar beneden' zeg ik snel 'oke tot zo Isa' zegt ze. 'Tot zo' zeg ik terug. Anniek is het enige meisje die ik mag. Ik verstop mijn dagboek en loop naar beneden en iedereen staat daar al klaar, ik ga naast Anniek staan. Dan ineens komen Demi en Wilmer binnen lopen, OMFG zie ik dat nou goed Demi en Wilmer komen iemand adopteren. Dat overkomt mij toch niet en ik wordt alweer wat rustiger toen kwam Demi opeens naar mij toe lopen 'Heyy meid, hoe heet je' vraagt Demi lief. Ik stotterde een beetje 'I-ik heet Isa' zeg ik. 'Wat een mooie naam' zegt Demi. 'Dankjewel' zeg ik zachtjes.'Wilmer ik weet al wie ik wil hebben' roept Demi. Wilmer komt eraan lopen en zegt 'en wie wordt het?'. 'Zij' zegt Demi. 'Oké pak jij je spullen maar alvast en dan gaan wij je papieren invullen' zegt Wilmer. 'JEEEJJJJJJ!' Roept Demi.

Ik ren zo snel mogelijk naar boven en pak mijn koffer en gooi er alle spullen in die ik nodig heb, dan zie ik de mesjes liggen waar ik me mee snijd ik negeer ze en ren naar beneden. Wilmer pakt mijn koffer, ik ren naar Anniek en neem afscheid van haar 'heyyy maak je geen zorgen jij wordt sowieso deze week nog geadopteerd' zeg ik. 'Isa we gaan' roept Wilmer 'doeggg veel plezier daar bij je nieuwe thuis' zegt Anniek. 'We appen nog oké doegggg' zeg ik. Dan ren ik snel langs Elizabeth 'doei hè kreng' zeg ik met een lachje. Ze kijkt me even boos aan en ik ren naar Demi en Wilmer. We lopen naar de auto 'wat een vrijheid, dankje dat jullie mij hebben geadopteerd' zeg ik. 'Geen dank' zegt Wilmer met een glimlach. Ik glimlach terug. We zitten in de auto en Wilmer en Demi geven mij een cadeau, 'is dat voor mij?' Vraag ik 'jupp' zeggen ze te gelijk. Ik neem het aan en pak het uit 'OMFFGGGG EEN F*KING IPHONE 7' schreeuw ik. 'Dit kan ik toch niet aannemen' zeg ik. 'Dat kun je wel' zegt Demi. 'Oké ik neem het wel aan maar echt super super bedankt' zeg ik.

We stoppen voor een f*king groot huis, en stappen uit de auto en we lopen naar binnen de buiten kant is al geweldig en dan nog de binnenkant woww. Er komt een klein hondje aan gerend 'Heyy Batman' zeg ik en ik aai hem 'kom ik geef je een rondleiding' zegt Wilmer. 'Euhm kan Demi dat niet beter doen' zeg ik.'waarom wil je niet dat ik dat doe dan?' Zegt Wilmer.'gewoon ik wil dat Demi dat doet oké?' Zeg ik snel. Ik wil gewoon niet dat Wilmer mijn verleden nu al weet, ik heb gewoon tijd nodig. 'Oké Demi wil je Isa even rondleiden' zegt Wilmer. 'ja hoor' zegt Demi. 'oké we gaan eerst naar je kamer' zegt Demi. 'oké' zeg ik. 'Wauww wat een mooie kamer' zeg ik. 'We wouden het bijzonder maken' zegt Demi. 'Nou dat is het zeker, ik heb gewoon een eigen badkamer en een inloopkast' zeg ik. 'Waarom wou je eigenlijk niet dat Wilmer je ging rondleiden?' Vraagt Demi. Ik slik 'omdat ik heel weinig vertrouwen heb in jongens, ik heb heel erg verleden' zeg ik. 'Oo wil je het aan mij vertellen?' Vraagt Demi. 'Euhmm jawel maar dan moet je het echt aan niemand door vertellen oké mam?' Zeg ik. 'Oké' zegt Demi. Best raar om mama te zeggen. Oké daar gaan we, je kunt het Isa. 'Oké, toen ik 6 was gingen mijn ouders uit elkaar, omdat mijn vader steeds dronken thuis kwam, dat vonden ik en mijn moeder niet leuk. We gingen in een appartement wonen in een vieze oude flat, gelukkig bleef ik wel bij mijn moeder, op een dag kwam er iemand aan de bel die wel bekend was want het was mijn vader. Ik was toen 8, mijn vader had een mes mee en zei 'geef mijn dochter nu of ik steek je neer' zei mijn vader. Mijn moeder schreeuwde heel hard nee, toen lag ze dood op de grond, want mijn vader had haar neer gestoken. Toen nam mijn vader mij mee naar zijn huis, verkrachtte me en ik werd mishandeld door hem. Mijn vriendin Anniek was er achter gekomen, ze schakelde Jessica de leider van het weeshuis in. Toen werd mijn vader opgepakt, toen ging ik naar het weeshuis. Daar werd ik heel erg gepest, ik ben meerdere keren geadopteerd, die vaders verkrachtten mij ook, ik werd daarna ook weer teruggebracht. en dat is mijn verleden zo'n beetje' zeg ik.

POV Demi

Ze heeft me net haar hele verleden verteld. Ik kijk haar geschrokken aan, ze huild een beetje, Ik trek haar in een knuffel 'baby girl zo is Wilmer helemaal niet, zou ik het hem zeggen dat je het nog eng vindt om alleen met hem te zijn, dat je een naar verleden hebt?' Zeg ik zachtjes. 'Vertel maar gelijk het hele verhaal oke?' Zegt Isa. 'Oke' zeg ik langzaam. 'Kom we gaan veder met de rondleiding' zeg ik snel. Ze loopt met mij mee naar de keuken. 'Zullen we een taart gaan bakken' roep ik. 'Jaaaaaaaaa' zegt Isa. 'We gaan eerst even naar de winkel voor de ingrediënten' zeg ik. 'Oke' zegt Isa. We lopen het huis uit. We stappen in de auto. 'Wat aan we morgen eigenlijk doen?' Vraag Isa. 'We gaan samen naar de stad' zeg ik.
'Leuk, wat gaan we daar allemaal doen?' Vraagt Isa. 'Leuke spullen voor op je kamer en kleding' zeg ik. 'Maar ik heb genoeg kleding en spullen' zegt Isa. 'Nee hoor' zeg ik met een glimlach. 'Oke dan' zegt Isa. We stappen de auto uit. We lopen naar de supemarkt. 'Wat hebben we nodig?' Vraagt Isa. 'Eieren, boter, taartenmix, melk, suiker en versiering'
Zeg ik. 'Oke ik haal de taartenmix, eieren en versiering, jij de boter, melk en suiker' zegt Isa. 'Oke' zeg ik. 'Tot zo' zegt Isa en ze is weg.

POV Isa

Oke we gaan een taart maken. Ik ren naar de eieren, ik bots tegen een jongen aan en val op de grond, de jongen helpt me weer overeind 'Hey' zegt hij. 'Hoi' zeg ik snel. Hij heeft mooie blauwe ogen, blond haar OMGG het is Niall Horan, Damn wat is hij knap. 'Ik moet gaan ga een taart bakken met mijn moeder' zeg ik snel. Ik wil weg lopen maar toen pakte hij mij vast en gaf mij een briefje waar een telefoonnummer op stondt. 'Hier app me later maar' zegt Naill. Ik neem het briefje aan, ik stop hem in mijn zak. 'Oke' zeg ik. 'Doei' zegt Naill. 'Doeg' zeg ik terug. Ik loop naar de eieren, taartenmix en pak wat versierspullen. Ik ben klaar en loop naar Demi. 'Klaar' zeg ik met een glimlach. 'Ik ook' zegt Demi. We lopen naar de kassa en dan naar de auto. We zitten nu in de auto terug naar huis. We staan in de keuken het beslag te maken, we zijn klaar. We schuiven de taart in de oven, we zetten de oven op 180 graden. 'En nu een halfuurtje wachten' zegt Demi. 'Oke, ik ga even naar boven, roep je me als de taart klaar is?' Zeg ik. 'Jupp' zegt Demi. Ik ren naar boven, ik ga mijn kamer binnen, ik ruim eerst even mijn koffer op en ga dan Naill en appje sturen. Mijn koffer is uitgepakt, ik spring op mijn bed. Ik stuur Naill nu een appje.
(Ik doe even alles met hoofdletter) N: NIALL       I: ISA
I:HEYY NIALL
N:HEY BABE, ZULLEN WE MORGN AFSPREKEN?
I:IK KAN NIET, GA MET DEMI (MIJN MOEDER) NAAR DE STAD :(
N:OO, JAMMER OVERMORGEN?
I:JA IS GOED
N:OKE SPREEK JE VANAVOND NOG OKE?
I:OKAYY :)
N: TOT VANAVOND ;) XXX
I: TOT VANAVOND XX
Ik leg mijn telefoon weg. Ik loop naar beneden, ik zie een meisje op de bank zitten met Demi en Wilmer. Ik ga er bij zitten, 'Hey, ik ben Isa' zeg ik. Ze loopt naar me toe, ze eert me een knuffel 'hey, ik ben Selena de beste vriendin van Demi' zegt Selena. 'Oke leuk' zeg ik. 'De taart' roept Demi ineens, ze rent als een kip zonder kop naar de keuken. 'Hij is verbrand' roept Demi. Ik loop naar haar toe, 'is toch niet zo erg?' Vraag ik.  'Nee volgende keer beter' zegt Demi. Ik ren naar de woonkamer. 'Ik ga naar boven' roep ik. Ik ren naar boven. Ik ga mijn kamer binnen en plof op mijn bed. Toen ineens zat Niall bij het raam, 'wat doe jij hier?' Vraag ik. 'Ik wou je verassen' zegt Niall. 'Nou dat is gelukt' zeg ik. Hij loopt naar me toen en zegt 'wil je mijn vriendin zijn Isa?' Vraagt Niall en haalt een ring tevoorschijn. 'Euhmm jahh heel graag' zeg ik snel


OKAYY DAT IS HOOFDSTUK 1

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 09, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Adopted by DilmerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu