Tineke
Langzaam haal ik mijn lippen van die van Koen. Zijn handen liggen in mijn nek. Onze voorhoofden leunen tegen elkaar. Hij kijkt me aan en ik glimlach. Hij lacht ook en brengt zijn lippen terug naar de mijne toe. Het gevoel dat ik krijg wanneer onze lippen elkaar raken is magisch. De kus duurt wat langer en is zo zalig als de eerste. Ik geef Koen een knuffel. Hij slaat zijn armen om mij heen en houdt mij stevig vast. "Ik hou van je." Fluistert hij. "Ik hou ook van jou." Fluister ik terug. "Zou iemand het gezien hebben?" Vraag ik terwijl ik hem los laat en vlug om mij heen kijk. "Ik weet het niet. Op het eerste zicht denk ik van niet. Iedereen staat nog gezellig tegen zijn partner aan gevleid." Antwoord Koen. "Misschien moeten wij dat ook doen." Verliefd kijk ik hem aan. Hij neemt mijn hand en trekt me terug dichter naar hem toe. "Wat wil jij? Zeggen of nog even geheim houden?" Hij fluistert de woorden in mijn oor. Ik voel zijn warme adem en krijg er een rilling door. "Voor mij is het gelijk. Ik denk dat het zichzelf wel zal verraden." Mijn lippen kleven bijna tegen die van Koen aan. "Dus we houden het niet geheim maar we vertellen het zelf ook niet? En al dit gebeuren... ik ga er vanuit dat dit het teken was." Lacht hij. "Precies. En dat was het ook." Na die woorden druk ik mijn lippen tegen te zijne aan.
Na nog een paar slow-nummers, waar ik met volle teugen van heb genoten, wordt er terug wilde muziek gedraaid. Het is ondertussen al na twaalf. Iedereen gaat los op de muziek en hier en daar is er wel iemand die al te veel op heeft. Obi bijvoorbeeld. Hij is geen hele grote drinker. Maar het probleem is gewoon dat hij er niet goed tegen kan. Ikzelf drink nooit echt veel. Tot nu toe heb ik 1 cava en 1 wijntje op. Voor de rest heb ik water en wat cola gedronken. Koen daarentegen... hij is toch wel al goed aangeschoten. En als Koen dronken is, schaamt hij zich nergens voor en floept er van alles uit zijn mond. "Gij zijt wel een ferme in dat kleed hè." Koen komt naar mij toe. Ik lach. "Koen, je bent dronken." Ik wijs hem erop. "Ikke?!" Verbaasd kijkt hij mij aan. "Ja jij!" Lach ik. "Kom even mee, je wat opfrissen." Zeg ik terwijl ik hem meesleur naar de toiletten. In de toiletten is er meer licht en zie ik dat Koen een beetje rood staat. "Koen toch, je gloeit." Zeg ik terwijl ik mijn hand tegen zijn hoofd aanleg. "En je zweet." Lach ik. Hij lacht mee. "Da's van het dansen he!" Maakt hij duidelijk. Ik maak mijn handen nat met koud water. "Kom hier." Koen komt naar mij toe. Ik plaats mijn natte handen op zijn gezicht. "Koel eventjes af." Zeg ik met een gedempte stem. "Afkoelen? Bij jou afkoelen gaat niet ze. Jij bent daar veel te heet voor." Knipoogt hij. "Maar allez, Koen!" Lach ik. "Je bent echt dronken!" Zeg ik tussen het lachen door. Na nog eventjes bij de toiletten te hebben gestaan, gaan we terug naar de zaal. "Drink maar eerst een watertje hè jij." Commandeer ik Koen. "Ja chefke." Reageert hij. Al lachend schud ik mijn hoofd. Hij wilt alweer de dansvloer op maar ik hou hem tegen. "Ik wil eerst nog een kus." Met een glimlach kijk ik hem verliefd aan. Hij neemt mij vast en plaatst zijn lippen lang en liefdevol tegen de mijne aan.
Nog later op de avond waren er nog wat meer zat. Koen heeft zoals ik hem had gezegd, een paar watertjes gedronken. Maar ja, ondertussen is hij nu al terug een soort cocktail aan het drinken. Samen met Ines, Floor, Brigitte en Femke ga ik de dansvloer op. De dj speelt een paar klassiekers af waarop we volledig los gaan. Ik vind het heel leuk om eens een avond met het hele korps samen te zijn zonder echt te moeten werken. Nu hebben we ook meer tijd om over dingen te praten. Op kantoor zien we elkaar alleen maar tijdens de pauzes. Ons korps is echt gehecht aan elkaar. Ik denk dat als er nu iemand zou weggaan uit ons korps, de sfeer er niet meer hetzelfde zou zijn. "Tineke, mag ik iets vragen?" Ines komt dichter naar mij toe. Ines zit nog niet zo heel lang in het korps maar we zouden haar nu al niet meer kunnen missen. Ze is een geweldige vrouw! "Ja tuurlijk!" Bevestig ik. We gaan even aan de kant staan. "Euhm. Ik ga gewoon met de deur in huis vallen. Zijn Koen en jij samen?" Ze vraagt het al twijfelend. "Hoezo denk je dat?" Vraag ik. "Wel ja... daarstraks tijdens de slow-nummers waren jullie toch wel schattig aan het slowen. En euhm.. Even later keek ik nog eens rond en ik zag dat jullie kusten." Vertelt ze. "Ja, je hebt gelijk. Koen en ik zijn inderdaad samen." Ik geef het toe en glimlach. "Tineke dat is super!" Ines spreidt haar armen en slaat ze om mij heen. "Hoe lang al? Als ik het mag vragen tenminste." "Dit zal raar klinken. Maar eigenlijk nog maar van daarstraks." Lach ik. Ines kijkt me verwonderend aan. "Nee, echt?" Ik knik. "Eigenlijk zou het nu ongeveer een week zijn maar om een redenen had ik onze relatie even stopgezet. Ook had ik hem toen gezegd dat zodra ik er weer klaar voor was, ik een teken zou geven. En dat teken was die kus daarstraks." "Die reden was toch niks ergs hè?" Vraagt Ines bezorgt. "Het zat zo." Ik begin het verhaal van Amélie te vertellen. Ines luistert heel aandachtig. "Ik vind het geweldig dat je ondanks die dingen nog zoveel vertrouwen in Koen hebt. En dat je hem dus geloofde dat zijn verhaal juist was." Zegt Ines op het einde van mijn verhaal. Ik glimlach. "Na even besefte ik dat Koen mij nooit zoiets zou aandoen, hij zou nooit vreemdgaan. En dus heb ik hem mijn vertrouwen gegeven. En ik zie hem graag. Dus ik kon hem ook niet gewoon voorbij laten gaan. " Zeg ik. "Het bewijs van ware liefde." Ines knipoogt en lacht. Ik lach terug. "Jij en Koen zijn voor elkaar gemaakt Tineke. Dat ze je zo. En ik denk dat jullie een mooie toekomst samen zullen hebben." "Bedankt Ines." Ik kan mijn glimlach niet onderdrukken. Net wanneer we de dansvloer terug willen opgaan komt Koen naar mij toe. "Ik heb jou zitten zoeken." Hij komt heel dicht bij me staan en fluistert het in mijn oor. "Ik laat jullie alleen." Hoor ik Ines nog zeggen voor ze terug de dansvloer op is. "En waarom zocht je mij? Kun je mij niet missen misschien?" Verleidelijk kijk ik hem aan. "Nee. En ik wil jou niet missen." Antwoord hij. Ik lach even omdat je aan de manier waarop hij praat hoort en ziet dat hij een beetje dronken is. "Koentje, Ines weet van ons hoor." Zeg ik. "Ze heeft ons daarstraks zien kussen." Maak ik duidelijk. "Dan mag ze dat nog eens zien." Zegt Koen. Hij neemt me bij mijn heupen vast en drukt zijn lippen tegen mijn lippen aan. Ik geniet van de kus. Hij is liefdevol en wat intenser dan de andere. Na eventjes neem ik terug afstand van zijn lippen. Ik draai mij om en kijk waar Ines staat. Ik zie hoe ze kijkt en me een knipoog en een knikje toestuurt. Ik glimlach terug. "Kom Tinnie!" Roept Koen terwijl hij mijl arm vastgrijpt en mij meesleurt naar de dansvloer. Ik lach en samen gaan we volledig los op de liedjes.Het is bijna 2 uur wanneer de zaal stilletjes aan leeg begint te lopen. "Koentje, gaan wij dan ook naar huis? Want jij zal jou roes goed moeten uitslapen hoor." Zeg ik. "Okidoki." Antwoord hij. Koen heeft de laatste uurtjes niets van alcohol meer gedronken. Gelukkig maar of anders was hij helemaal gesneuveld. Ik neem mijn handtas en doe mijn jas aan. Daarna ga ik naar de tafel toe waar iedereen die nog niet naar huis gaat zit. Het zijn er niet zoveel. Eric en zijn vrouw, Floor en haar vriend, de chef en zijn vrouw, Roland met zijn vrouw en als laatste Nils met zijn vriendin. Als de anderen zijn eventjes geleden al naar huis vertrokken. "Daag Floor. Tot overmorgen!" Ik neem afscheid en geef haar een kus op de wang. En zo doe ik de hele tafel. Ook Koen neemt aan mij een voorbeeld en neemt afscheid van iedereen die nog overblijft. Wanneer hij klaar is komt hij bij mij staan. Ik verstrengel zijn hand in de mijne en we wandelen naar de uitgang. "Daag!" Roep ik nog naar iedereen terwijl ik even omkijk. Ik zie hoe Floor ons met een open mond aankijkt. "Tineke! Zijn..." Ik weet wat Floor wilt vragen maar ik onderbreek haar. "Mondje dicht en heb geduld tot overmorgen." Roep ik haar nog terug na voordat ik de deur sluit. Eenmaal bij de auto, kruip ik achter het stuur. "Blijf je bij mij slapen? Want anders geraak ik niet thuis want dit is jou auto." Lach ik een beetje verlegen. "Ik wil met alle plezier bij jou slapen." Antwoordt Koen. Ik glimlach. Het gevoel die ik heb wanneer we in mijn bed liggen, dicht tegen elkaar aan, is onbeschrijfelijk. En een ding weet ik zeker... Dat ik nog veel in slaap wil vallen op deze manier.
Ik hoop dat er niet teveel foutjes in staan? Want ik ben zo iemand die lui, heel lui kan zijn. :p
JE LEEST
Wij.
FanfictionDe buurtpolitie fanfic over Koen en Tineke Dit is mijn eerste verhaal en ik hoop dat jullie het wat goed zullen vinden. Veel leesplezier! :)