Lovisa
Jag tar mig upp ur sängen och drar på mig mina danskläder. Jag struntar i frukosten och går raka vägen till dansstudion.
Jag har blivit frisk vilket är tur. Annars kulle Felix ha suttit uppe inatt för att se till att jag inte går någon stans.
Men idag är allt som vanligt. Jag dansar från klockan nio till klockan sex utan frukost. Till lunch blir det lite frukt och så äter jag när jag kommer hem, om jag inte spyr upp allt.
Under den korta tiden jag tar mig till danslokalen så får jag lågt blodtryck eller svindel jättemånga gånger.
Men det är inget jag bryr mig om då det hänt många gånger.Felix har även oroat sig över det och klagat på att jag gått ner i vikt och blivit jättesmal. Men jag bryr mig inte så mycket. Det blir som det blir. Det här är mina vanor, jag har gjort det här i snart ett halvår.
Jag hade även tänkt att dansa lite längre idag eftersom jag varit sjuk och inte rört på mig. Dessutom så har Felix tryckt i mig mycket mat. Så jag har blir fetare, vilket jag inte gillar.
Jag tror inte Felix gillar min kropp när jag har såhär mycket fett på kroppen. Så det här gör jag både för min del och Felix för att han ska få en perfekt flickvän.
Under tiden jag dansar så ringer min mobil och dolt nummer står på skärmen.
- Aaa det är Lovisa?
- Gå ner i vikt ditt jävla fetto. Du kommer säkert dö av fetma. Hör jag en människa yttra. Jag kan inte avgöra om den är feminin eller maskulin röst.Jag lägger bara på och inte tänker så mycket på det. Jag har fått många såna samtal förut. Men visst hugger det till i själen när man hör att man inte duger.
Jag stannar i danssalen till ungefär nio. Men Felix ringer och tvingar hem mig för att äta, sova och inte träna ihjäl mig.
Direkt när jag kommer innanför dörren så kommer Felix fram till mig.
- Du får absolut inte vara i danssalen såhär länge. Du har inte ätit eller druckit något.
- Jo, jag åt McDonald's till lunch.Även fast det är jobbigt att ljuga så måste jag. Annars kommer han bura in mig i lägenheten.
Felix suckar men nickar.
- Okej, bara du äter något. Det är viktigt.
- Älskar dig Felix! Ler jag.
YOU ARE READING
Trasig F.S
FanfictionMed en suddig blick och otymplig kropp tar jag mig fram. Jag försöker förgäves att hitta en plats jag kan ta emot mig på. Men jag hinner inte. Jag faller handlöst till marken och allting runt om mig avtar sakta.