Chapter 10

42 2 0
                                    

Ik sprak af met oumaima in de bibliotheek Ik was zo zenuwachtig over wat ze me zou vertellen.Ze was hele lief maar ze pakte  uit eindelijk haar mobiel er bij en begon serieus te worden en ze begon ze me te vertellen........
Daarna  had ze me verteld dat toen hij wat met mij had dat hij achter oumaima aan zat en een serieuze islamitisch huwelijk met haar wil .En toen oumaima zij van ik ben te oud voor jou en je hebt al een vriendin dat hij zij dat ik een slet ben die hij alleen maar gebruikt en dat hij me binnenkort zou weggooien en elke x dat hij met me belde dat hij met oumaima bezig was.Hij had dus d hele tijd tegen mij gelogen hij zij tegen mij dat oumaima hajak schijnheilig was en dat ik niet met haar om moest gaan.Ik dacht echt dat hij een goeie moslim was aan het begin maar toen ik dit allemaal hoorde begon mijn bloed te koken.Ze vertelde me ook dat hij aan haar zat tegen hij wil in dat had hij ook bij mij gedaan,mijn bloed begon nog erger te koken ik ben nog nooit zo behandelt en ik laat hem er niet zomaar mee wegkomen.Ze liet me ook ss zien van gesprekken tussen hem en rachida ze zijn allebei helemaal psyco.

Uiteindelijk toen ik thuis was, werd ik door hem geapt dat hij de volgende dag  gezellig wilde afspreken. Goede timing dacht ik ik maakte een ap gg met wat neven en vertelde wat er was gebeurt en waar en Hoelaat ze aanwezig zou moeten zijn.Never dat ik alleen ben met die viezerik en hij heeft klappen nodig.Uit eindelijk kwam hij niet opdagen omdat hij zij dat hij te skeer was voor ov.Ik schreeuwde hem via app en blokte hem hij is een verschrikkelijk persoon.

Ik merkte dat er al een bijna week van de vakantie voorbij was en dat ik met geen enkele vriendin had afgesproken ik had al contact met hun proberen op te nemen maar wlh meh iemand reageerde enthousiast iedereen gaf dus blijkbaar geen ene kkr fuck om  me zelfs me "bff" nadia deed raar ik had haar steun meer nodig dan ever maarja fock it.

Vandaag was het 31 december 2016,
Nieuwjaar dus vandaag zou familie komen ik ging snel doushen en ik trok snel een marokkaanse huisjurk aan en deed snel me haar in een slordige knot en begon gelijk me ma te helpen in de keuken.We hadden seffa gemaakt en allerlei lekkernijen ik was trits op het eindresultaat want ik had bijna alles gedaan. Het was half 2 me familie kwam over een half uur en ik heb ze zolang niet gezien dus ik besloot om wat leuks aan te trekken want we zouden sws naar buiten gaan.
Een half uur later werd er al aangebeld.Mijn tante mijn oom  neef en nicht kwamen en mijn buurvrouw &haar man en haar zoons en dochter wij Marokkanen zijn meestal heel close met onze Buuren we beschouwen ze meestal als familie.Ik omhelsde me buurmeisje (Hanan)en gaf haar broers een hand(ilias&anouar)  en mijn favo neef en nicht omar en yasmina . Wlh ik ben dikke matties met hun zoveel leuke dingen met hun meegemaakt. We besloten om met ze alle in mijn kamer te gaan zitten dat doen we altijd zodat we de volwassene lekker konden laten kletsen  de boys gingen in de zitzakken zitten en ik en de meiden op me bed ik merkte op dat toen ze binnen kwamen ze allebei opeens Hijab dragen."yasmina ,Hanan waarom dragen jullie nu hoofddoek?' Yasmina zuchtte en antwoordde; " luister we zijn eigenlijk verplicht om ons te bedekken haram is haram ookal doet iedereen het .Ik dacht eigenlijk al het hele jaar na om het te doen want ik ik vond dat het tijd was om mezelf te verbeteren en me meer met me geloof bezig te houden waarom morgen als het vandaag ook kan. Ik vertelde dat aan hun en toen zij hanan "bahia heb je shi sjaal in je kast? Ik knikte ,en sprintte ze naar me kast en haalde er een zwarte sjaal uit en pakte een speldje van haar eigen hoofddoek. Ze deed het  bij me om en duwde me voor de spiegel .Ik vond het me heel goed staan en ik dacht gelijk dit is het vanaf nu draag ik hoofddoek ik wil mezelf bedekken ik voel me beter hierin .yasmina ilias en hanan waren blij voor me allen Anouar en omar zijden dat ik beter moest nadenken.Ilias bleef bij ons zitten en vertelde samen met yasmina allemaal dingen over de islam.Ilias en hanan gingen zelfs snel naar huis om een paar boekjes voor me te halen . want ik zelf ben totaal niet islamitisch opgevoed en telkens als ik om iets vroeg werd ik uit gelachen ik ben zo blij dat ik nog mensen heb die me wel op het rechte pad  helpen alhamdoulilah.

You meet people for a reason some will stay with you forever and help you true everything,and some will leave you with a lesson .Just remember Allah swt would never do something to you that you cant handle.Just stay strong everything is  going to be alright als long you do something for it.after evry storm is a rainbow . Fa ina maa a al yousri yousra .

The truth behind my mask...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu