Înainte de Răpire

141 7 3
                                    


Înainte de Răpire, două evenimente mari pe Pămant

     Pentru ca la Răpire să poată fi împreună cu Hristosul revenit pe nori nu numai cei vii în acel moment, ci și cei adormiți, momentul Răpirii trebuie precedat de învierea celor morți în Hristos. Dar în același timp, cei vii în acel moment vor trebui să fie schimbați, primind un trup care să poată intra în prezența lui Hristos și a Celui care șade pe scaunul de domnie.

Învierea celor morți în Hristos

Problema învierii morților a fost și continuă să fie un subiect extrem de controversat. Încă din primul veac, au fost unii care au negat învierea din morți. Acestora le scrie Pavel:

Iar daca se propovaduieste ca Hristos a inviat din morti, cum zic unii dintre voi ca nu este o inviere a mortilor? Daca nu este o inviere a mortilor, nici Hristos n-a inviat. Si, daca n-a inviat Hristos, atunci propovaduirea noastra este zadarnica, si zadarnica este si credinta voastra. Ba inca noi suntem descoperiti si ca martori mincinosi ai lui Dumnezeu; fiindca am marturisit despre Dumnezeu ca El a inviat pe Hristos, cand nu L-a inviat, daca este adevarat ca mortii nu invie. Caci, daca nu invie mortii, nici Hristos n-a inviat. Si, daca n-a inviat Hristos, credinta voastra este zadarnica, voi sunteti inca in pacatele voastre, si prin urmare, si cei ce au adormit in Hristos sunt pierduti. Daca numai pentru viata aceasta ne-am pus nadejdea in Hristos, atunci suntem cei mai nenorociti dintre toti oamenii! Dar acum, Hristos a inviat din morti, parga celor adormiti. Caci daca moartea a venit prin om, tot prin om a venit si invierea mortilor. Si, dupa cum toti mor in Adam, tot asa, toti vor invia in Hristos; dar fiecare la randul cetei lui. Hristos este cel dintai rod; apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos. (1 Cor. 15:12-23)

     Deci, nu încape nici o îndoială cu privire la faptul că va fi o înviere din morți. Dar cum anume va fi ea? O primă întrebare se leagă de momentul învierii celor neprihăniți și respectiv al celor răi? O a doua întrebare este dacă va învia trupul fizic care a fost înmormantat sau vom primi alt trup?

     Legat de problema învierii celor neprihăniți și a celor răi, textul din Ioan 5:28-29 ar putea sugera faptul că ambele categorii de oameni vor învia deodată: „Nu va mirati de lucrul acesta; pentru ca vine ceasul cand toti cei din morminte vor auzi glasul Lui; si vor iesi afara din ele. Cei ce au facut binele vor invia pentru viata; iar cei ce au facut raul vor invia pentru judecata." (Ioan 5:28,29). Dar din corelare acestui text cu alte texte din Biblie, deducem clar că învierea celor neprihăniți - a acelora care au adormit în Hristos - va avea loc separat și mai devreme. Pavel însuși a prezicat în textul din 1 Corinteni 15 faptul că venirea lui Hristos vor învia „cei ce sunt ai lui Hristos" (15:23). Lucrul acesta devine mai clar în lumina textului din Tesaloniceni:

  „Caci insusi Domnul, cu un strigat, cu glasul unui arhanghel si cu trambita lui Dumnezeu, Se va cobori din cer, si intai vor invia cei morti in Hristos. " (1 Tes.4:16)

     Învierea celor răi nu va avea loc în același timp cu a acelora care au fost găsiți vrednici de prima înviere și deci de Răpire. Din punct de vedere temporal, în Evanghelia după Ioan cele două evenimente se suprapun. În realitate însă, între cele două învieri va fi un interval de peste 1000 de ani, căci învierea celor răi va avea loc abia după domnia de 1000 de ani a lui Hristos, dar înainte de Judecata finală.
     O altă întrebare care îi preocupă pe mulți este dacă va fi înviat acel trup cu care am trăit pe Pămant sau vom avea un trup nou. După moarte, trupul ajuns în mormant se descompune, ca să se împlinească ceea ce Domnul a hotărat cu privire la el: „ Te vei întoarce în pămant, căci dn el ai fost luat; căci țărană ești și în țărană te vei întoarce" (Gen. 3:19). Din pct. de vedere al învierii, acest trup de carne pe care l-am purtat pe Pămant nu poate avea nici un rol, pentru că Cuvantul lui Dumnezeu afirmă foarte clar „că nu poate carnea și sangele să moștenească împărăția lui Dumnezeu" (1 Cor.15:50). Este însă sigur faptul că fiecare persoană care a adormit în Domnul va dobandi la înviere un trup de slavă de o calitate asemănătoare cu cel al Domnului Isus, trup care nu va mai fi supus legilor fizice ale acestei lumi. 

Schimbarea celor care trăiesc în Hristos

     După cum am văzut, Răpirea Bisericii va fi precedată de două evenimente concomitente: învierea celor morți în Domnul și schimbarea celor morți am vorbit în randurile precedente, rămanand să amintim cate ceva despre schimbarea celor ce vor fi în viață la Venirea lui Hristos:

  „Si, dupa cum am purtat chipul celui pamantesc, tot asa vom purta si chipul Celui ceresc.  Ce spun eu, fratilor, este ca nu poate carnea si sangele sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu; si ca putrezirea nu poate mosteni neputrezirea.Iata, va spun o taina: nu vom adormi toti, dar toti vom fi schimbati,intr-o clipa, intr-o clipita din ochi, la cea din urma trambita. Trambita va suna, mortii vor invia nesupusi putrezirii, si noi vom fi schimbati. Caci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, sa se imbrace in neputrezire, si trupul acesta muritor sa se imbrace in nemurire. " (1 Cor.15:49-53)

     În privința naturii propriu-zise a trupului schimbat în trup de slavă, nu are sens să intrăm în amănunte, căci intelectul nostru, obșnuit cu tridimensionalitatea și cu legitățile fizice operante pe Pămant, este pur și simplu incapabil să înțeleagă sau chiar să-și imagineze cu adevărat ce înseamnă să păsești din lumea aceasta în aceea în care domnesc puterea și legitățle Dumnezeului nostru. Esența lucrurilor constă în faptul că în timpul schimbării se întamplă următoarele:

- Personalitatea omului va fi eliberată de sub influența păcatului, a Stanei și a oricăror altor puteri negative

- Legitățile fizice ale Universului existene încă (spațiu, timp, gravitație etc.) nu vor avea efect asupra noului trup.

- Relaționarea la Dumnezeu, la Isus Hristos și la Duhul Sfant nu va mai fi intermediată. Relația cu persoanle Trinității va fi nemijlocită și plenară.

- Relaționarea interpersonală nu va fi influențată de trecut,pentru că nu va rămanenici o amintire negativă după schimbarea noastră, iar relațiile cu care ne vom fi obișnuit pană atunci (conjugale, de rudenie sau de altă natură) vor înceta cu desăvarșire, și numaidecat va fi întronată legătura desăvarșită a dragostei, care face din copiii lui Dumnezeu o singură comunitate. Totodată, va dispărea și deosebirea dintre sexe, care aici pe Pămant ăși are importanța ei.

- Fiecare în parte își va păstra personalitatea, va avea capacitatea de aducere aminte, dar numai a lucrurilor bune ( Cei izbaviti de Domnul se vor intoarce si vor merge spre Sion cu cantece de biruinta. O bucurie vesnica le va incununa capul, veselia si bucuria ii vor apuca, iar durerea si gemetele vor fugi! Isaia 35:10 ). Fiecare va putea fi recunoscut, dar nu este sigur că pentru acest lucru vor fi necesre trăsăturile chipului pămantesc.

- Trupul de slavă poate exercita și anumite funcțiuni fiziologice, asemănătoare cu cele ale trupului pămantesc, ca de exemplu : a manca, a bea, etc., fără ca acestea să constituie o necesitate.

     Am putea continua cu cercetarea, descoperind o mulțime de alte aspecte legate de ntura trupului de slavă, dar acest lucru nu are nici o semnificație practică. Important este că atat cat mai trăim pe Păamnt să avem o asemenea relație cu Domnul Isus Hristos încat, atunci cand El va veni după ai Lui, promisiunea schimbării celeste să devină o realitate și pentru noi. Credem că acest lucru se va întampla în curand.


Vă mulțumesc enorm de mult pentru că îmi citiți cartea! Dacă aveți nelămuriri puteți să scrieți într-un comentariu sau pe privat. Dacă v-a plăcut, votați acest capitol! O zi frumoasă! :)

Despre Apocalipsă și IlluminatiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum