"Asalammualaikum mama dengan abah.Buat apa tu?" soal ilyana.
"Waalaikummusalam adik. kita orang tengah makanlah. meh lah makan sekali."jawab mama.
"Abah, hari ni first day adik sekolah jadi adik nak abah hantar."
"boleh adik tapi, abah tak boleh hantar sampai pejabat abah boleh hantar sampai depan sekolah je. dekat office abah ada pekerja baru jadi abah kene jemput dia."
"Ok abah."
___________________________
"Bye abah, asalammualaikum"
"Waalaikummusalam adik"
Ishh mana pejabat ni. dah lah tak tahu kat mana. lagi 5 minit je nak masuk kelas ni. baik saya tanya orang.
"Ermmm boleh saya tanya tak?"soal ilyana
"Boleh."jawab lelaki itu.
"Dekat mana pejabat sekolah ye?"
"Ouh pejabat sekolah dekat depan sana tu. mari saya tunjukkan. awak ni budak baru ke?saya tengku afham ketua pengawas dekat sekolah ni."
"Ha ah saya budak baru. saya tengku siti ilyana.you can call me whatever you want."
"Kita dah sampai dah. bye saya harap kita akan berjumpa lagi"
"Ok bye"
"Ermmm awak."
"Ye saya."
"You look so cute."
"Haa bye."
What!!! dia cakap cute. dia dah buat saya cair. no ilyana you need to study hard.tahun ni spm. dah lah, masuk pejabat dulu.
______________________
"Ok semua boleh duduk. hari ni kita ada pelajar baru ilyana sila masuk dan perkenalkan diri."kata cikgu ain
"Hai asalammualaikum.nama saya tengku siti ilyana binti tan sri abdul rahman. korang semua boleh panggil saya siti atau ilyana atau yana. sebelum ni saya sekolah di Korea. saya tinggal di mana tu rahsia. no phone rahsia jugak. saya harap kita boleh jadi kawan baik."
"Uishh kenapa rahsia. tak boleh nak ayat awak."
"Kau tak payah ayat dia. dia aku punya ok."
"Semua diam!! Yana kamu boleh duduk di sebelah nurin buat sementara. nanti cikgu ubah kedudukan kamu semua. nurin angkat tangan kamu."
"Baik cikgu." jawab nurin
"Hai nama aku tengku nurin. panggil nurin je"
"Nama aku pula tengku syazwani. panggil wani je."
"Ouh, korang dah tahu kan nama saya. panggilan kita ni saya awak ke kau aku??" soal Yana
"Rasanya kau dengan kita orang kau aku je kot, yang lain terpulanglah pada kau ok"balas nurin.
"So now, friend forever??"soal wani
"Of course!!"
_____________________________
"Wei korang mak cik kantin ni jual apa haa? apa yang sedap?" soal yana
"MIHUN SUP"serentak nurin dan wani jawab
"ok jom kita makan."
Sorry kalau tak best. author tak reti. umur baru 13 tapi tak salah kalau kita nakk mencubakan?? lepas ni author akan buat 2 bab or 3 bab dalam sehari kalau tak de apa apa.Author nak ingatkan kat korang supaya keep vote and comment tau. jangan komen yang negatif tau.
#Tikah Army
#vote and comment
YOU ARE READING
Suamiku Si Blur
Romance"No!! adik tak nak kahwin dgn dia!!" "Adik nak ke tak nak, tetap kene kahwin dengan dia." "Why me?adik masih sekolah lagi lah abah mama." Korang author tak reti buat description. kalau readers nak tahu kene lah baca,vote and comments selalu. jangan...