Hoofdstuk 31

33 5 0
                                    

Ik word wakker met knallende koppijn. Waar ben ik? Ik lig in een kamer. Ik kijk achter me. Mam. Waar zijn we? Ik herken dit niet in mijn huis en wat is er gebeurt? Ik kan me niet herinneren dat ik naar bed toe ging. "Hey babe." Hoor ik een ochtendstem zeggen. Ik kijk naar mam en glimlach naar haar. "Lekker geslapen?" Vraag ik. Mam knikt haar hoofd. "Ging wel." Grinnikt ze. "Waar zijn we?" Vraag ik. Mam kijkt om zich heen. "Ehh... kerst....tweede kerstdag....Kim...pap..." Mompel mam. Alles schiet me te binnen. We zijn in Kims huis. "Hoe kom ik hier?" Vraag ik en stap uit bed. Ik sla de gordijnen in één beweging open, wat niet het slimste idee was om te doen. "Auuuu!" Roepen mam en ik tegelijk geïrriteerd. Als ik weer een beetje kan zien, kijk ik naar mam die ook uit bed is. Ze doet een deur open. "A, hier is de badkamer." Zegt mam en loopt erin. Ik grinnik en kijk naar buiten. De zon schijnt zwakjes, maar wel goed genoeg om zonnestralen te zien. Het is een beetje mistig. Ik wil echt dat het zomer wordt!

We lopen naar beneden. "Hey, lekker geslapen?" Vraagt Kim die in de keuken is. Mam en ik knikken en gaan aan de bar zitten. "Wat is er gebeurt gisteren?" Vraag ik. Kim haalt haar schouders op. "Ik ben blanko!" Lacht ze. "Waar is iedereen vraagt mam. "De kids zijn met Khloe en Kourtney naar een speeltuin toe en de mannen gingen iets doen." Antwoordt Kim glimlachend. "En jij.." Zeg ik. "Ik bleef bij jullie. Heb een beetje opgeruimd en dat was het wel zo'n beetje." Zegt ze. "Wat willen jullie eten?" Vraagt ze. Opdat moment gaat de deur open en komt er een hele groep camera's aan. Tuurlijk 'Keeping up with the Kardashians'. "Vergeten te vertellen, deze camera's volgen ons nu. Willen jullie erop of misschien de gezichten afschermen." Zegt Kim. "Nee is goed, zijn genoeg verschrikkelijke foto's van me op het web." Lacht mam en kijkt me vragend aan. Ik knik. "Oké, de camera's rollen nu!" Roept de producer denk ik. Oo, nu niet verkeerde dingen doen. "Wat willen jullie eten?" Vraagt Kim. "Maakt niet uit." Zeggen mam en ik tegelijk. "Brood, muslie, yoghurt..." Grinnikt Kim. "Yoghurt met muslie graag." Zegt mam. "Brood graag." Zeg ik ook. Kim knikt en pakt de spullen.

We zitten aan het zwembad. De camera's volgen ons echt de hele tijd. Zelfs als ik iets tegen mam wil zeggen in het privé, dan volgen ze ons ook! Ik moet net alsof doen, dat de camera's er niet zijn, maar hoe the hell?! Kan ik ze negeren als je letterlijk een grote lens ziet elke keer als je ergens naartoe kijkt? En er hangt de hele tijd zo'n microfoon boven je, je weet wel. "Hey!" Horen we allemaal stemmen roepen. "Hey!" Roep ik terug en loop naar North toe. Er staan nu nog meer camera mensen. Die volgde hun natuurlijk. "Hey! Hoe is het?" Vraagt North en gaat naar binnen. Ik volg haar. "Ja goed hoor, alleen nog wat koppijn." Grinnik ik. Er volgen een paar camera mensen ons. "O, dat had ik ook vanochtend, je moet echt gaan bewegen, dat helpt niet normaal erg!" Zegt North knikkend. Ik grinnik. "Ja, misschien ga ik zo sporten als ik thuis ben." Zeg ik. "Wij hebben ook een fitnessruimte, misschien wil je daar?" Vraagt ze en sleurt me al mee. "Ja, dat geloof ik graag!" Lach ik. We komen bij de fitnesszaal. "Niet verkeerd!" Zeg ik en loop naar de loopband. Ik stel hem in op een oefening. Na dat gedaan te hebben train ik m'n buik en m'n armen. "Jij sport vaak of niet?" Grinnikt North uitgeput. "Jij niet dan?" Vraag ik lachend. Ze schud haar hoofd. "Niet echt vaak, maar mam zegt dat ik moet sporten dus vaak doe ik het met tegenzin." Lacht ze. Ik lach ook en stop met de buikspieroefening. "Mijn moeder bemoeit daar niet zo veel mee. Toen ik voor het eerst naar de sportruimte ging. Keek ze me echt aan van 'Waar is mijn dochter?' 'Wat heb je met haar gedaan?" Lach ik. North lacht ook. De camera's volgen ons nog steeds.

"Jouw moeder lijkt me echt heel chill." Zegt North opeens. Ik stop met planken en kijk haar vragend aan. "Jouw moeder lijkt me ook heel leuk." Glimlach ik. "Ja, ze is dat ook. Alleen iedereen zegt dat mijn moeder you know, alleen maar dingen kan doen met make- up en verder rest niets. Dat vind ik echt irritant, want dat is niet zo. Hoe reageren ze bij jou?" Vraagt ze. Ik ga zitten en denk na. "Als je het gillen 'Dat m'n moeder Beyoncé is' en 'Ze goed kan zingen' niet mee telt dan...." Grinnik ik. North grinnikt ook. "Nee even serieus Blue, ehh.." Lach ik. "Weetje, ik let daar niet echt op. Meestal gillen ze je weet wel, maar ik let niet echt op alle negatieve reacties." Antwoord ik. "Ja, ik ook niet althans dat probeer ik, maar heb je niet soort van een beeld van wat mensen vinden van je ouders? Ik bedoel, bij m'n moeder zeggen ze dat ze goed is in 'Make- up' en door haar 'kont' en bij m'n vader zeggen ze allemaal dat hij schijt aan alles heeft en dat hij de 'president' kan worden." Grinnikt North. Sorry, maar ik moet echt gewoon lachen. Blue concentreer je er zijn camera's. Best dapper dat ze dit allemaal durft te zeggen waar camera's bij zijn. De 'hele wereld' gaat dit zowat zien. Denk ik? "Nou... Ik heb weleens gehoord dat m'n moeder een indepent (onafhankelijk) vrouw vinden." Zeg ik ongeïnteresseerd. "Dat is ze ook." Zegt North. Ik grinnik. "I don't know, kan best, maar dat is mams job. Ik bemoei me niet met hun zaken. Als er iets is, dan hoor ik dat vanzelf wel." Lach ik en kijk naar de grond. "Zullen we naar boven?" Vraag/ zeg ik en loop naar de deur.

M'n ouders zitten samen met North's ouders in de woonkamer, waar natuurlijk ook veel camera's bij staan die hun afluisteren. "Hey babe." Roept mam lachend. Ik grinnik en loop naar haar toe. "Ieuwww!" Roept mam. Ik kijk haar vragend aan en volgens mij niet alleen ik. "Je ruikt naar zweet." Zegt ze met een vies gezicht. Iedereen begint te lachen. Oké, verschut zetten voor de camera's hè. Daar kan ik ook wat van. Ik geef mam een knuffel. "Ieeuuw, vies kind ga van me af." Zegt ze en kruipt helemaal in één. Iedereen begint te lachen. Ik laat haar los. "Je wilt altijd een knuffel van me en nu geef ik je het en dan is het niet goed! Nou zeg dan niet." Probeer ik serieus te zeggen maar schiet dan meteen in de lach. Ik ga naast pap op de bak zitten. "Kijk North daar kan je wat van leren." Zegt Kanye. Iedereen kijkt hem vragend aan. "Om te gaan sporten." Zucht Kanye op zo'n 'duh' toon. "Ahha.." Zegt Kim en geeft hem een stoot. "Ik sport hoor." Roept North boos en loopt de kamer uit. Het is even stil. "Baby, doe wat liever." Zeurt Kim en geeft hem een kus. Ik kijk naar mam die me glimlachend aan kijkt. Ik kijk haar vragend aan. Ze grinnikt en trekt me in een knuffel. "Jij monster!" Roept ze en knuffelt me heen- en- weer. "Mam!" Roep ik en probeer me los te maken uit haar greep, wat niet goed lukt. Ze is echt sterk. "Mam! Laat me los!" Lach ik en geef me op. "Jullie zijn zo schattig!" Roept Kim. "Nee, in het echt niet! Die twee slaan elkaar alleen maar." Lacht pap. Mam en ik werpen hem beide een dode blik toe. "Sorry!" Grinnikt hij. Kim en Kanye schieten in de lach. "Waar zijn Dave en Vaal eigenlijk?" Vraag ik. "Weet niet ik denk bij Khloe in de game ruimte." Antwoordt Kim. Ik knik. Er gaat een telefoon af. "Niet de mijne." Zeg ik. "Het is de mijne." Zucht mam en neemt op. "Hallo?" Zegt mam. "Bij Kim.....Ja.....nee..serieus?!...nee....oooh....Oké.....doei." Zegt mam. "Wat was er?" Grinnik ik. "Ik heb een interview over twee uur..." Zucht mam en laat zich achterover vallen. "Moet je zingen?" Vraag ik. "Jip." Mompelt ze. "Dat is kut." Lach ik. Ze komt overeind en werpt me een vernietigende blik toe. Iedereen begint te lachen. Mam staat op. "We moeten gaan. M'n make- up team komt over een half uur." Zegt mam. We zeggen iedereen een knuffel. "Was gezellig." Zegt Kim. Ik geef haar een knuffel. "Dankje voor alles." Zeg ik. "Geen probleem, ik vond het heel leuk dat je er was." Zegt Kim. Ik glimlach en geef Kanye een knuffel.
We zeggen de rest gedag en stappen dan de auto in.

Thuis
"Het was echt leuk!" Zeg ik. "Ja zeker, veel leuker dan ik had verwacht." Zegt mam en tilt Valin op. "Hoe vond jij het Dav?" Vraag ik. "Ja, leuk hoor." Antwoordt hij en vertelt allemaal dingen wat hij heeft gedaan. Hij is maar een gamehal geweest. Heeft een ijsje gegeten en blablablabla... "Leuk hoor." Glimlach ik.

Ik zit op m'n bed. "En toch slaapt dit bed het lekkerst van allemaal." Zeg ik tegen mezelf. Ik ga onder de dekens liggen en doe m'n oortjes in. Ik zet hem op shuffle door al mijn liedjes. Ik zeg het je dat zijn er nog wat! Ik sluit m'n ogen. Even tot rust komen.

Ochtend
Ik word wakker. Ik kijk om me heen. Hè? Wow, wacht ff. M'n telefoon ligt naast me in de oplader. M'n gordijnen zijn dicht en mijn slaapkamerdeur is dicht. Hoe kan dat? En ben ik de hele nacht gaan slapen? Het was gisteren letterlijk vier uur ofzo? En nu is het? Ik pak m'n telefoon. "3 UUR!" Roep ik en spring letterlijk een gat in het dak. Ik ren naar de badkamer. The hell? Ik slaap nooit zo lang! Maar dan ook echt nooit! En waarom maakt niemand me wakker? Optenminst mam moet me hebben wakker gemaakt? Ze laat me nooit uitslapen. Nee, dat is ook niet waar, maar je weet wat ik bedoel. Ik doe m'n onesie aan en loop naar beneden. "Mam, pap?" Roep ik. "Vaal?, Davin?" Roep ik weer. Ik kijk op 'zoek m'n vrienden'. Mam is in een gebouw en pap loopt op de straat achter ons huis. Ik grijns en volg het pijltje. Het komt steeds meer hier naartoe. Haha. Pap is nu op de oprijlaan en nu is hij bij de voordeur en of als het toeval is, gaat de deur open. Vaal en Dave komen aangerend naar de keuken. "Hey!" Glimlach ik. Vaal geeft me een knuffel en Dave in ook. Pap komt aan lopen en geeft me ook een knuffel. "Je bent wakker." Lacht hij. "Nee, ik slaapwandel." Lach ik sarcastisch. Pap grinnikt. Ik hoor Vaal en Dav ook lachen. "Ik ga even wat werk doen. Mam is een interview aan het geven. Ze komt zo als het goed is terug." Zegt pap. Ik knik. Hij glimlacht en loopt naar boven toe. Ik denk naar z'n werkkamer.

Ik heb m'n sportkleding aan. Ik doe een potje voetbal met Vaal en Dave. Daarna gaan we bowlen! Vaal kan het best goed. Davin lijkt er nog wat moeite mee te hebben. Nou, heb ik eindelijk z'n zwakke punt gevonden! Na het bowlen ga ik naar de fitnessruimte. Ik doe wat buikspier oefeningen, push-up, wat voor m'n armen en planken. Nou ik vind het prima voor vandaag! Ik loop naar m'n kamer en ga me douchen. Ik zet snel m'n box aan en stap dan onder de douche.

Het is al half 6! De tijd gaat zo snel. Ik heb m'n onesi aan. Ik dek de tafel en begin te koken.
Mam is net thuis gekomen. Ze geeft me een kus. "Ruikt lekker!" Zegt ze. Ik glimlach. "En het wordt ook lekker!" Voeg ik eraan toe.

My famous life Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu