Part 20 ~ Dear Hana, Be Strong

264 42 4
                                    

🎀🎀🎀🎀🎀
Rumah Hana
At Night

"Hurmm...esok hari jadi Jungkook...nak sambut ke tak? Dahla tk seronok, Mingyu dgn Yoona pun takda, aku dgn Jungkook pun dah tkde pape..". Keluh Hana sendirian.

Hana sedang meneliti kalendar di meja belajarnya...

Setiap tahun...

Hana tidak pernah lupa akan Hari jadi kawan-kawanya termasuk Jungkook..

Dikalendar Hana penuh dengan tarikh-tarikh penting hari jadi teman-temannya...

Dan...

Tarikh esok dikalendar Hana adalah tarikh hari jadi Jungkook...

Hana sedang di dalam dilema...

Adakah dia patut menyambut hari jadi Jungkook?

Atau mungkin Hana patut menunggu kepulangan Mingyu dan Yoona nanti??

" arghhhh! Rungsingnyaaa!". Rungut Hana sambil menggaru-garu kepalanya.

Sedang Hana asyik melayani perasaannya ...

Dengan tiba-tiba...

Mata Hana mulai hanyut dibuai mimpi...

🎀🎀🎀🎀🎀
Star Mall
Kedai Sukan Hangbook

Skip--

"Semua sekali 10000 won...". Ucap jurujual kedai itu.

" owh! Terima kasih!". Jawab Hana mesra seraya mengambil barang yang dibeli dikedai itu.

Seusai Hana keluar dari kedai itu...

Sebaris senyuman mulai terukir di bibir Hana...

Hana sudah bertekad bahawa kali ni dia harus mengambil hati Jungkook...

"Aku harap kau sukakan kasut ni, kau selalu cerita kt aku pasal kasut ni, aku harap kau sukakannya..". Luah Hana sendirian

" Jungkook ssi...Saranghaeyo".

Seraya itu...

Hana berlalu pergi..

🎀🎀🎀🎀🎀
Gangnam Universiti
At Cafeteria

"Aduhhh mana pulakk Hana ni??? Dah 1 jam aku tunggu kat sini...". Bebel Hanbin sendirian.

Dan...

Tiba-tiba...

Seseorang menghampiri belakang Hanbin ...

Lalu...

Bahu kanan Hanbin terasa seperti dicuit oleh seseorang...

Hanbin lantas berpaling...

"Hi!". Sapa Hana ceria.

" yah! Apa ni Hana? Kata 20 minit, ni dah 1 jam tau!". Rungut Hanbin .

Hana tersenyum kecil memandang Hanbin...

"Ala...Hanbin ssi...maaflah,aku ada urusan tadi..klau dah lambat sngt, kenapa tak pergi je tadi?". Soal Hana.

" ala...memang ingat nak pergi je tadi...tapi hari ni kelas aku dibatalkan, so aku tunggu je lah kau...". Jelas Hanbin.

Hana memandang pelik..

I Love You Jungkook S2Where stories live. Discover now