HARI ini Rina keluar awal dari rumah. Takut terserempak dengan Jongsuk lagi. Rina mengosokkan tangannya terasa sejuk walaupun sudah memakai sarung tangan. Nampaknya hari ini salji turun lagi. Rina memerhatikan sekeliling. Masih lagi tiada orang. Perasaan takut muncul dalam dirinya. Tak tahu kenapa.
Rina melihat langit yang sudah cerah di awal pagi. Keadaan pagi itu begitu sunyi. Takut dia hendak berjalan seorang diri. Kedengaran bunyi tapak kaki sedang mengikutnya dari belakang. Ini membuatkan hati Rina tidak menentu. Rina mula berhenti berjalan. Dia memejamkan matanya buat seketika.
"Kenapa jalan sorang-sorang?" tegur seseorang.
Ini membuatkan Rina terkejut. Hampir semua luruh jatungnya. Rina terus memandang orang yang di sebelahnya. Rina memukul lengannya.
"Wonu~ Boleh tak, jangan terkejut kan saya."
"Ye la.. Saya tegur awak. Kenapa jalan sorang-sorang? Lagi pun bahaya." jelas Wonwoo.
Rina memandang Wonwoo dengan muka tak puas hati.
"Mian (Maaf)." ucap Wonwoo lalu mengusap kepala Rina.
Rina membuat muncung sedepa lalu meneruskan jalannya. Wonwoo mengikutinya.
"Awalnya awak keluar." tanya Wonwoo.
Rina memandang Wonwoo yang berjalan di sebelahnya.
"Saya takut... Terserempak dengan orang tu lagi." jelas Rina.
Wonwoo memandang Rina.
"Awak... Jangan risau lah. Dia tak berani punya nak ambil awak." ujar Wonwoo.
Rina menundukkan kepalanya lalu memandang ke arah Wonwoo semula.
"Wonu~" panggil Rina manja.
"Wa-waeyo?" tergagap Wonwoo di buatnya.
"Saya takut~"
Wonwoo memandang Rina di sebelahnya. Wonwoo kesian melihat Rina dalam ketakutan. Rina terus memeluk lengan Wonwoo. Wonwoo mengusap lembut kepala Rina. Rina tersenyum nakal. Nampaknya rancangannya untuk memeluk tangan Wonwoo telah berjaya. Kalau sebelum ini, pasti Wonwoo cuba mengelak daripada Rina memeluk lengannya.
******************
HYOMIN menutup pintu rumahnya dan keluar dari kawasan rumah. Dia memakai headphone dan memasang lagu. Lagu Star, nyanyian Kim Min Jae dan Solar (Mamamoo). Dia tidak tahu kenapa. Dia rasa gembira sikit apabila mendengar lagu itu. Dia meneruskan perjalanannya pergi ke sekolah. Dia menghayati lagu itu dengan teliti.
Bamhaneul adeukhage jeo meolli
Banjjagineun jageun byeolcheoreom
Maeilmaeil geu jarie
Pyeongsaeng yeope seoisseulge
Sesang modeun geosi byeonhandaedo hangsang
Neoman neoman bamhaneurui byeolcheoreom
Maeil neoman neoman hwanhage bichwojul geoya
YOU ARE READING
[C S1] I'm Too Short? (Hiatus S2)
FanfictionSEASON 1 (#72 in FanFiction on 22/1/17) "Hey, budak pendek!" Kim Mingyu. "Saya ni pendek sangat ke?!" Park Hyomin. "Kau memang pendek apa?" Kim Mingyu. "Kalau macam tu, awak tinggi macam tiang lampu!!!" Park Hyomin. START: 29/12/2016 END: 1/4/20...