; C H A P T E R 7

39 4 0
                                    

( Waktu Rehat )

Sooyoung duduk di sebuah meja keseorangan sambil makan yang dibelinya tadi . Tanpa disedari , Sehun duduk di hadapan Sooyoung . Minho dari jauh nampak mereka . Terus dia bergegas ke arah mereka berdua .

Minho mengambil tempat duduk di sebelah Sooyoung . Dia sempat memberikan pandangan tajamnya kepada Sehun . " Susu je ? Kau tak makan ke ? " kata Sooyoung .

" Aku nak diet , "

" diet ? Buat apa diet kalau dah ada abs ? "

" biarlah dia diet . Lepas dia diet , dia lapar . Lepastu makan banyak² hilang abs , "
Sehun cuba untuk membuat Minho rasa geram . " Nah , " Sooyoung memberi kimbap yang belum dimakan kepada Minho . " Gomawo , " Minho memberikan senyuman paling manisnya kepada Sooyoung .

( Skip )

Minho balik dahulu tadi sebab dia punya driver dah datang . Sooyoung berjalan kaki pulang ke rumahnya bersama . . O H S E H U N

" Kenapa kau asyik ikut aku ? Kau . . kau . . su -- , "

" Aku suka kau . Aku tak kisah kau tomboy sekalipun , "

Langkah Sooyoung terhenti . Dia cuba untuk tidak menunjukkan muka terkejutnya . " Kalau aku namja ? kau masih sukakan aku ? " Sooyoung menyoal Sehun . Kes buku The Curse masih belum selesai . Sooyoung takut yang macam² boleh jadi disebabkan buku itu .

" Ya . . Tapi kau nak jadi namja ke ? " tanya Sehun .

" Aniya . . Just asking , " Sooyoung melepaskan keluhan kecil .

( Skip )

Sooyoung membuka laptopnya lalu menaip The Curse . " What ?! " Sooyoung terkejut melihat laman web yang dibukanya beberapa hari lepas hilang . Sooyoung panic . Dia menutup laptopnya lalu cuba menenangkan diri dengan minum air .

" Ottoke ?! Kalau benda tu betul , aku ada . . * kira hari * " Sooyoung terkejut . Dia hampir pengsan . Dah takda masa . . Perlahan-lahan air matanya turun .

( Malam . . )

" Omma , Sooyoung nak pergi jumpa Minho . Boleh tolong hantar ? " Sooyoung meminta kebenaran dari ommanya untuk keluar . Mrs.Choi melihat jam . Baru pukul 8 malam . Mrs.Choi mengambil kunci yang terletak di dalam biliknya . " Kajja ! " baru sahaja Sooyoung n ommanya nak keluar , appanya halang .

" Keluar tak ajak . . nak majuk lah ! Neomu hae² ! , " wahh . . Orang tua zaman sekarang pandai menari . Menari Twice TT plak . . " appa tak cute k . . Omma nak hantar Sooyoung pergi jumpa Minho jek . . " terang Sooyoung .

" Tak cute ? K . . Tak nak kawan , " kata Mr.Choi lalu memasuki biliknya .

" Bila masa appa jadi macam tu ? "

" Tengok banyak sangat Twice punya video lah tu -..- Jom , "

( Rumah Minho )

" Balik nanti naik bas or teksi k ? Tata titi tutu ! " kereta dipandu omma Sooyoung tidak lagi kelihatan .

Ding ~ Dong ~

Pintu dibuka . Sooyoung sekadar tersenyum melihat wajah orang yang dia nak jumpa . " Omma appa kau ada ? "

" Takda . . Dorang pergi Japan petang tadi . Masuklah , " jemput Minho .

( Sooyoung POV )

" Kenapa kau datang ? " Minho menyoal aku . " saja nak jumpa kau . . Salah ka ? " well . . Ada sebab aku jumpa dia . . Aku naj jumpa semua orang yang aku sayang sebab aku takut hidup aku berubah.
( Skip )

Kita orang hanya banyak berdiam diri . Tak tahu kenapa . " Aku rasa baik aku balik , " aku keluar dari rumah Minho . Tiba² tangan ku ditarik . Dan . .

Chupps ~

Satu ciuman hinggap di bibir aku . [ Jangan fikir macam² . Ni sekadar satu ciuman di bibir . Takda lebih² . ^•^ ] Aku buat² takda apa² jadi . Lepastu aku ketuk kepala Minho . Jangan lupa yang aku ni kasar k -..- . " Ahhh , " Minho mengadu kesakitan .

" Kenapa kau buat camtu ? "
aku tanya Minho dalam nada garang . " Yah . . Kau tak tahu yang aku sukakan kau ? " actually aku tahu . Sebab aku sendiri pernah suka dia masa kecil lagi . . Tapi macam tak percaya yang dia sukakan aku dari dulu lagi .

" I'm sorry . . Aku tak boleh terima cinta kau . . " tanpa aku sedari , air mata ku lebat membasahi pipi . Aku keluar dari rumah Minho . Nasib baik bila aku tiba di jalan raya besar ada teksi . Huh . .
Hidup aku memang susah . .

--

[ maybe akan ada lagi kissing scene . Tapi kiss yang biasa² macam dalam kebanyakan drama je . I don't think that kind of kiss is byuntae . Keh . . Byee ]

I'm A Boy ?!Where stories live. Discover now