"A-Apa kau cakap ni JungMi?!" Air mata Jungkook mula mengalir.
"Apa aku cakap? Aku cakap ceraikan aku."
"No. Never. Kenapa kau minta benda macam tu?"
"Kau tak perlukan aku. Kau dah ada Ah Ri. Jadi buat apa kau simpan aku lagi? Better lepaskan aku." Perasaan JungMi bercampur. Sedih, marah, geram,pedih.
"Sumpah aku tak ada relation apa pun dengan Ah Ri!" Jungkook memegang kedua dua belah tangan JungMi.
"Tak payah tipulah Jungkook! Aku benci orang tipu aku, perbodohkan aku, aku benci!"
"Aku bukan tipu kau."
"Bila aku discharge?" JungMi tiba tiba menanyakan soalan.
"Esok pagi."
"Bila aku discharge nanti aku nak urusan kita selesai. Means kita dah tak ada apa apa hubungan." JungMi melepaskan tangannya.
"No JungMi. Please."
"Now Jungkook, kalau kau taknak ceraikan aku, takpe. Sokay. But biar aku pergi."
"Kau nak kemana?"
"Kemana saja yang boleh buat aku lupakan kau. Antara dua pilihan tu je."
"No! Tak boleh! Kau tak sihat!"
"Aku sihat or tak, kau kisah apa? Aku tahu jaga diri. Ini pun kalau kau tak bawa aku ke hospital, aku tak mati lah."
"JungMi, dengarlah cakap aku."
"Keluar Jungkook." JungMi berpaling ke arah bertentangan dengan Jungkook.
"JungMi..."
"Aku cakap keluarlah. Aku nak tidur."
Jungkook berjalan ke arah pintu.
"Aku harap kau tak serious dengan keputusan kau."
JungMi menangis sepuas hati. Bantal dicengkam kuat sehingga koyak. Barang di atas meja sebelah katilnya ditolak jatuh ke bawah. Kerusi dicampak jauh. Lututnya dipeluk dan menangis sepuasnya.
"Kenapa mesti jadi dekat aku?"
"JungMi." Homi dan Haera datang setelah dapat berita dari Jungkook.
"Weh apa dah jadi? Kenapa bersepah? Kenapa kau menangis? Kau ok tak ni? Kau sakit apa?" Bertalu talu soalan yang Haera lemparkan kepada JungMi.
"Kenapa aku?" JungMi memeluk kedua kawannya itu.
"Dah. Kau boleh ceritakan dekat kitorang. Kenapa ni?"
"Aku benci kena tipu! Kenapa dia bodohkan aku macam ni?!"
"Ceritalah kenapa?"
JungMi menceritakan apa yang terjadi kepada Haera dan Homi.
"Kau tak cuba dengar apa yang Jungkook nak explain?"
"Explain? Explain apa?! Aku nampak depan mata aku. Apa lagi dia nak explain?"
"Aku harap kau tabah."
"Aku dah minta cerai."
"WHAT?!" Homi dan Haera bercakap serentak.
"Kalau dia taknak ceraikan aku, aku nak pergi jauh dari dia."
"But, kau serious ke ni? Dah fikir?"
"Perlu ke aku fikir?"
"Okay. Apa pun keputusan kau, kitorang just harap kau tak salah pilih." Homi menepuk bahu JungMi.
Esok pagi JungMi mengemas barangnya untuk pulang.
"JungMi?"
"Kau nak apa?"
"Aku nak bawa kau balik."
"Tak payah. Aku balik dengan Somi."
"Janganlah macam ni. Somi kat rumah still tidur lagi. Balik dengan aku erh."
"Ok. Just jangan sentuh aku." JungMi memberi amaran kepada Jungkook.
Sepanjang perjalanan, JungMi hanya memandang ke arah tingkap. Sedikit pun suaranya tidak dikeluarkan.
"JungMi, pandanglah sini. Kenapa pandang luar je?" Jungkook memecahkan kesunyian.
"Salah ke aku nak pandang luar? Perlu ke aku pandang muka penipu macam kau?"
Jungkook hanya diam.
-
Tiba di rumah.
"JungMi tunggu." Jungkook menahan JungMi dari keluar dari kereta.
"Kau nak apa lagi?"
"Aku nak explain dekat kau. Dengar dulu please."
"Apa? Cepat sikit."
"Okay sebenarnya aku tak ada hubungan pun dengan Ah Ri. And anak dia tu bukan aku punya. Aku tahu dah banyak lelaki lain sentuh dia. Aku yakin sangat itu bukan anak aku. Pasal semalam tu, memang aku nak kemas rumah, memang aku nak tolong kau. Tapi aku dengar bunyi loceng pintu so aku buka. Aku tak sangka yang itu Ah Ri. Tiba tiba je dia masuk and cium aku. Aku memang tak ada hati dekat dia. Kau percayakan aku kan?" Jelas Jungkook panjang lebar.
"Dah habis explain? Kalau dah habis aku nak kemas barang."
"JungMi please!"
"Kau dah buat keputusan sama ada nak ceraikan aku or nak biar aku pergi?"
"Tak. Aku takkan ceraikan kau dan aku takkan lepaskan kau." Jungkook memegang tangan JungMi.
"Buat apa kau nak simpan aku? Saja kau nak seksa aku? Cukuplah Jungkook. Kalau kau tak nak buat keputusan, biar aku buat keputusan tu sendiri. Aku akan pergi." JungMi melepaskan tangannya.
JungMi masuk ke dalam rumah dan terus mengemas barang barangnya.
JungMi ke bilik Somi."Somi?"
Somi membuka pintu biliknya.
"Eonnie? Nak kemana dengan beg ni?"
"Somi, Somi boleh tolong eonnie?" JungMi memegang tangan Somi.
"Tolong apa?"
"Somi boleh tolong jagakan Jungkook sementara eonnie takde?" Mata Somi ditenungnya.
"Tapi, eonnie nak kemana?" Tanya Somi hairan.
"Eonnie tak kemana. Just tenangkan diri. Somi jaga dia ok. Eonnie sayang Somi. Please jangan bagi tahu omma appa. Kalau eonnie dah tenang eonnie balik. Bye." JungMi melangkah keluar dari rumah itu.
"Eonnie!"
Jungkook yang ternampak JungMi keluar dengan beg besar terus menghalang JungMi.
"Apa lagi kau nak?!"
"Tolonglah jangan tinggalkan aku."
"Tepi lah Jungkook."
"Janganlah macam ni JungMi." Jungkook melutut di depan JungMi.
JungMi mengeluh. "Aku dah pesan dekat Somi suruh jaga kau elok elok. Jangan lupa makan. Tidur secukupnya. Goodbye." JungMi pergi meninggalkan Jungkook yang sedang menangis.
"Kenapa? Kenapa kau tinggalkan aku?"
_To Be Continued_
YOU ARE READING
Young Marriage +jjk+
Fiksi PenggemarRead and vote this story juseyo😁 ⚠Terkandungnya carutan carutan⚠ ⚠Kalau sanggup baca carutan tersebut silakan. Kalau tak sanggup vote saja pun takpe🌚⚠ ⚠Byun tak banyak jangan risau🌚⚠