JungMi's pov
Aku tak tahu nak kemana actually. Aku tak fikir pun kemana aku nak pergi. Aku alone.
Aku buka phone aku. Aku call omma. Aku dah buat keputusan tinggal rumah omma dulu buat sementara.-
Aku tiba di rumah omma.
"JungMi!" Omma menyambut aku. Aku peluk dan cium tangan serta pipi omma.
Kami duduk sambil berbual. Rindu betul omma dengan aku. Aku pun rindu omma.
"Jungkook tahu ke JungMi balik sini?" Omma tiba tiba menyebut nama Jungkook yang buat aku nak menangis.
"T-tahu." Aku terpaksa tipu omma. Aku tak nak dia tahu masalah aku sekarang.
"Kenapa dia tak balik sekali?"
"Kawan dia ada. Kawan kawan dia semua tumpang rumah kitorang. Thats why JungMi balik sini." Aku terpaksa tipu lagi.
"Somi?"
"Somi ada kat sana lah."
"Kenapa biar dia duduk sana?"
"Somi kena sekolah omma."
"Habis JungMi tak sekolah? Jauh ni nak ke sekolah."
"JungMi sekolah. Pandai pandailah JungMi pergi sendiri. JungMi naik dulu." Aku terus naik ke bilik. Tak sanggup lagi aku nak terus membohongi omma.
Nae pi ttam nunmul~
Aku lihat screen phone aku.
Jeon Husband
Aku menekan butang merah. Aku taknak jawab call dia!
Nae pi ttam nunmul~
Jeon Husband
Kali ini aku jawab.
"JungMi kau dekat mana? Aku risau. Kau ok ke? Dah makan ke? Kau selamat ke?"
Aku hanya diam. Aku rindu suara dia.
"Aku ok. Kau tak perlu risau. And please, jangan call aku lagi."
Aku menekan butang merah dan terus off phone aku. Air mata aku mengalir. Tapi. Kenapa aku perlu menangis? Kenapa aku nak menangis kerana dia? Dia dah bodohkan kau, JungMi! Move on!
End pov.
At Jungkook's house.
"Oppa makan!" Somi memanggil Jungkook.
"Tak nak! Somi makanlah dulu." Jungkook masih di sofa membelek gambar JungMi.
"Janganlah macam ni. Dari pagi tadi oppa tak makan lagi. Sakit nanti macam mana?" Somi memegang bahu Jungkook.
"Biarlah oppa sakit pun. Takde siapa kisah."
"Janganlah. Eonnie dah suruh Somi jaga oppa elok elok. Makan sikit erh."
"Somi, kalau oppa lapar oppa boleh cari makan sendiri."
"Oklah macam tu. Somi nak siapkan homework."
Ding dong~
Jungkook membuka pintu.
"Kookie~"
"Nak apa?" Jungkook terus duduk semula di sofa.
"Saja." Ah Ri mengambil tempat duduk di sebelah Jungkook.
"Ok."
"So how? You dah bercerai dengan JungMi?"
"Belum."
"Hurh! Habis mana dia? JungMi! Jeon JungMi!" Ah Ri memanggil nama JungMi.
"Kau panggil siapa? Setan? Hantu? JungMi takde."
"Oh. Lagi bagus. You sorang jelah dalam rumah ni?"
"Tak. Adik ipar aku dalam bilik."
"Yes!"
"Dahlah aku nak tidur. Kau nak balik nanti tutup pintu." Jungkook bangun dan bergerak ke arah tangga.
"I nak ikut!"
Jungkook hanya membisu dan naik ke biliknya diikuti Ah Ri dibelakangnya. Jungkook baring di atas katil. Ah Ri menggedik baring di sebelah Jungkook lalu memeluknya.
"Ah Ri don't."
"Alah."
"Kau boleh keluar tak?"
"Tak nak."
Jungkook hanya diam dan tidur.
Somi hendak ke bilik Jungkook dan terlihat Ah Ri sedang memeluk Jungkook di atas katil."Oppa!"
Jungkook terjaga.
"S-Somi."
"Sanggup oppa buat eonnie macam ni?"
"Somi dengar please. Oppa memang takde relation apa dengan dia. Oppa just tak larat nak marah marah dia dah."
Somi masuk ke bilik Jungkook lalu mengheret Ah Ri ke arah pintu.
"Weh perempuan! Manusia ni dah kahwin ok! Bodoh sial tak sedar diri!"
"Biarlah. Aku dengan dia pun dah nak kahwin."
"Aku tak percayalah. Now get out!"
Ah Ri keluar dari rumah itu.
"Oppa. Somi tahu oppa tak de relation dengan dia. But tolonglah jangan nak layan sangat dia tu. Melampau. Oppa sayang eonnie kan? Jaga hati dia. Kalau dia ada tadi macam mana?"
"Thanks Somi sebab percayakan oppa."
"Ingat. Jangan layan perempuan macam tu."
"Somi tahu mana JungMi pergi?"
"Tak. Dia tak bagi tahu pun."
"Sekolah macam mana? Agak agak dia pergi tak?"
"Mestilah pergi. Lagi berapa hari je nak habis sekolah. Takkan dia nak ponteng."
"Oppa dah try call dia. Tapi phone dia off."
"Kita sabarlah dulu. Dia pun perlukan masa." Somi menepuk bahu Jungkook dan terus naik ke biliknya.
"Jawablah JungMi." Jungkook merenung phonenya.
_To Be Continued_
YOU ARE READING
Young Marriage +jjk+
FanfictionRead and vote this story juseyo😁 ⚠Terkandungnya carutan carutan⚠ ⚠Kalau sanggup baca carutan tersebut silakan. Kalau tak sanggup vote saja pun takpe🌚⚠ ⚠Byun tak banyak jangan risau🌚⚠