☠CHAPTER 3☠

77 12 1
                                    


VAMPIRE 2 (PART 3)

Pada keesokan paginya, ketujuh-tujuh jejaka vampire itu telah bersiap sedia untuk menjalankan misi mereka. Mereka bertujuh berhenti secara tiba-tiba di depan pintu rumah mereka. Masing-masing berasa was-was, tidak yakin untuk melangkah keluar daripada rumah mereka. Matahari terpancar terik. Mereka bertujuh masih berdiri di depan pintu rumahnya.

''sampai bile kita nak berdiri kat sini.'' Tanya J-Hope yang sudah letih berdiri.

Suga mendapati satu idea. Dia telah menolak Jin keluar daripada rumah itu. Jin terkejut dengan tindakan Suga itu menjerit ketakutan.

''TIDDDDAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKKK.....MATILAH AKU.....'' jerit Jin.

''hyung..hyung...bawaklah mengucap hyung tak mati lagi..''kata Rapmon

Jin yang sedang melutut ketakutan berdiri sambil menggosok-gosok badannya takut ada kesan terbakar. Masing-masing ketawa melihat telatah Jin itu.

Mereka bertujuh berjalan dibahu jalan menuju kea rah rumah Nara. Semasa mereka bertujuh berjlan bersama-sama, semua wanita memandang kearah mereka terpegun dengan kekacakan mereka bertujuh. Jin memberi flying kiss kearah wanita-wanita tersebut membuatkan mereka menjerit keriangan. Jungkook pula membuat aegyo kearah wanita-wanita itu. V dan J-Hope berkelakuan pelik dan comel. Lagi gila wanita itu dibuatnya. Suga berjalan dengan swag.

''swag..swag..swag..'' kata suka sambil berjalan bagaikan patah kaki.

Rapmon berjalan dengan angkuh dan berkarisma manakala Jimin hanya berjalan seperti biasa. Dia tidak melayan wanita-wanita itu malah tidak memandang mereka mahupun menjeling. Jimin sampai di rumah Nara terlebih dahulu. Jimin berdengus kasar ,geram kerana rakan-rakannya leka melayan wanita-wanita itu.

30 minit kemudia,barulah muncul muka mereka berenam.

''awal sampai'' sindir Jimin

''ehhh..awalll..'' balas Suga. Jimin mencebik.

''so sekarang ni nak buat ape?'' kata Jungkook.

''kite buat plan'' cadang Rapmon. Semua mengangguk setuju.

''kite akan berlakon..'' sambung Rapmon lagi.

Masing berkerut muka kearah Rapmon.

''korang ni lembab lah'' kata Rapmon. Rapmon telah menolak J-Hope kearah halaman rumah Nara.

Terkejut J-Hope dibuatnya. J-Hope tiada peluang hendak lari kerana terdapat seorang lelaki yang J-Hope yakin bahawa lelaki itu ada kaitan dengan makhluk yang menyerupai Nara.

''kau nak ape?'' Tanya lelaki itu dengan nada yang agak marah.

''haritu saya ada jalan kat sini then saya nampak seorang perempuan cantik sangat. Dia tinggal sini ke?'' kata J-Hope dengan suara yang menggigil.

''ada ape tu Vernon'' seorang wanita muncul di depan pintu. Wanita itu adalah Nara.

''lelaki ni nak jumpa puan'' balas Vernon yang merupakan pembantu Nara.

''hai..saya Jung Hoseok panggil J-Hope'' kata J-Hope.

''ooh....saya Jung Nara...''balas Nara

''nama Nara bukan Jung Nara tapi Myun Nara'' bisik Jin kepada yang lain yang sedang mencuri perbualan J-Hope dan makhluk yang bertopengkan Nara itu.

''jemputlah masuk'' pelawa Nara. J-Hope mengangguk.

Didalam rumah Nara, Vernon telah menghidangkan J-Hope dan Nara secawan wain yang berwarna merah.

''jemputlah minum''kata Nara.

''ermmm..Hope tak minum minuman ni''kata J-Hope yang teragak-agak untuk minum wain itu.

Vernon telah menghidangkan secawan jus oren kepada J-Hope tetapi J-Hope menolaknya. Akhir J-Hope menerima air kotak bliss go. J-Hope minum air itu sampai habis untuk menenangkan dirinya.

Nara mendekatkan mukanya kearah J-Hope.

''jadi bagitahulah Nara ape yang Hope nak cakap'' –Nara.

''sebenarnya.......''J-Hope mencari idea.

''sebenarnya ape?'' Nara menyentuh bahu J-Hope sambil membuat suara yang menggoda.

''saranghae Nara!!!'' kata J-Hope dengan laju. Nara ketawa halus.

''ermm...Hope dah lambat Hope kena pergi sekarang...''J-Hope.

''sayangnye Hope nak balik dah...by the way singgahlah laginye'' pesan Nara dengan suara yang menggoda. J-Hope mengangguk faham.

J-Hope keluar daripada rumah Nara.

''ikut dia''arah Nara kepada Vernon. Vernon akur dengan arahan Nara.

J-Hope perasan yang dia sedang diikuti jadi dia tidak berhenti dimana rakannya yang lain bersembunyi,J-Hope berjalan terus ke depan. Rapmon juga perasan J-Hope membuat isyarat mata kepada Rapmon yang J-Hope sedang diikuti. Jadi Rapmon bertindak untuk menghalang Vernon daripada mengikuti J-Hope.

''maafkan saya encik,encik ada tak nampak budak perempuan dalam lingkungan 5 tahun bermain di kawasan ini?''tipu Rapmon.

''tak''balas Vernon ringkas.

''ooo...tak pelah...terima kasih ye encik....'' Balas Rapmon.

Vernon mendapati J-Hope telah hilang dipandangannya jadi dia mengambil keputusan pulang semula ke rumah Nara.

VAMPIRE 2Where stories live. Discover now