Kapitel 10

329 6 1
                                    

Sista dagen.
Gabriellas perspektiv.
Det hade inte löst sig mellan Joel och Rebecka än och Cameron hade fått reda på att Joel var kär i honom.
Rebecka hade slutat prata med oss alla. Till och med mig. Varje gång jag, Cameron och Joel har varit nere vid stranden har hon stannat inne.
Vi hade ätit våran sista frukost här. Och vi skulle åka till flygplatsen klockan 13:00.
Medan Cameron, Joel och Rebecka packade klart sin resväska som jag redan hade gjort så fick jag idéen att ringa pappa.
Jag tog fram telefonen som fanns på hotellrummet. Jag slog in pappas nummer. Jag visste inte vart han befann sig just nu.
(C=Chris & G=Gabriella.)
Det gick signaler.
C: hallå det är Chris.
G: Hej pappa, det är jag,Gabriella.
C: Men hej, hur är det med dig.
Jag hörde att hans röst var skakig.
G: jo det är bra med mig, Med dig då?
C: det är mycket som händer. Jag vet inte när jag kommer komma hem ifrån Syrien.
Jaha, han var där.
G: du måste klara det här.
C: Jag kan inte lova, men vi ses.
Jag började gråta.
G: ses...
Jag la på och satte mig på golvet och började gråta. "jag kan inte lova".. tänker jag för mig själv.
Jag kände hur någon satte sig ner bakom mig. Två armar runt min midja. Allt jag behövde nu var en bamsekram av Cameron. Och det var alltså han som satt bakom. Jag vred på mig och kastade mig över honom. Så han ramla baklänges på golvet. Jag låg ovanpå honom. Jag blundade och la mitt huvud på hans bröst.
-
Vi gick av flygplanet för vi hade landat i Sverige. Mamma mötte oss på flygplatsen.
-Oj, vad bruna ni har blivit. Sa mamma när vi hade hämtat våra väskor.
Vi gick ut till bilen. Vi satte oss i bilen.
Tyvärr så fick inte flickan bli med till Sverige..
-Hur har resan varit? Frågade mamma.
-Bra. Svarade jag enkelt.
-Vem ska jag köra hem först? Frågade mamma.
-Mig. Sa Rebecka som kollade ut igenom fönstret.
-Okej. Sa mamma och körde.
Jag satte på radion men det var ingen bra musik där. Jag tog fram en sladd, så jag kunde koppla in min mobil i högtalarna i bilen. Jag satte på några remix låtar som Cameron hade visat mig.
Där bak satt Cameron och Joel och dansade med armarna. Medan Rebecka bara bitch-blickade dem.
-Lika konstiga som dig, gumman. Skrattade mamma.
Jag knuffade till henne på armen. Mamma bara flinade. Mamma svängde upp på Rebeckas uppfart. Rebecka gick ut från bilen och tog sin väska. Hon sa inte ens hejdå. Utan hon bara gick.
Joel satte sig bakom mig istället för att sitta i mitten.
-Vad är det med henne? Frågade mamma.
-Hon är sur. Sa Joel.
-Varför det?
-Jag skojade om att jag var bög. Sa Joel.
-Skojade du?! Frågade jag och Cameron högt samtidigt.
-Ja, Vafan trodde ni på mig? Sa Joel.
-Men Vafan, du har ju fuckat upp allt med din tjej fattar du väl? Sa Cameron allvarligt.
-Chilla, jag löser det. Sa Joel.
-Ring henne nu. Sa jag.
Han gjorde som jag sa och ringde henne.
Hans ansiktsuttryck blev först allvarligt men sedan började han flina.
Han la på.
-Vad sa hon? Frågade Cameron.
-Det va lugnt. Flinade Joel.
Fan va hemsk han är mot Rebecka.
Det plingade till i min mobil.
Sms från Rebecka:
"Förlåt, det var inte meningen att vara sur på er idag, jag trodde Joel var allvarlig bara. Kan vi hitta på något imorgon? Bio med killarna kanske, en riktig tjejig film som dem aldrig skulle vilja se. Men vi tvingar dem ändå. Eller så säger vi inget till dem utan bara drar med dem!!"
Sms till Rebecka:
"Ja, det låter bra. Vi säger bara till dem att vi har en överraskning."
Sms från Rebecka:
"Du vet, killar brukar ju vara romantiska mot sin tjej, eller hur? Men kan inte vi vara romantiska mot dem imorgon. Vi fixar bästa frukosten till dem, massage kan dem få. Säg att Cameron inte får bli med dig hem, för då kan du och jag snacka om detta. Eller om han blir med får vi skriva på sms <3"
Sms till Rebecka:
"Låter som en bra idé."
-Blir du med oss Cameron? Frågade mamma när Joel hade gått ut ur bilen.
-Ja, gärna. Svarade han.
Mamma körde hem och när vi väl var hemma tog vi ut resväskorna och gick in i huset. Cameron gick bakom mig. Vi tog av oss ytterkläderna och ställde resväskorna uppe på mitt rum.
-
Jag och Rebecka hade kommit på en jättebra idé. Vi kunde inte fixa frukost utan vi skulle ta dem på en trerättersmiddag. Sedan en bio. En tjej film. Sedan skulle vi bara mysa med dem..

Hoppas ni gillade kapitlet och att vi ses i nästa kapitel.
Det kanske var lite rörligt att Joel ändå inte var bög.
Men skitsamma. Snart kommer Camerons pappa in i bilden.
Ha det bra <3

Kär i min halvbror 2 Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang